Skip to main content

Als ik 2 superwifi's bedraadaansluit op de v10a, en de wifi van het modem uitschakel,

Welke superwifi wordt dan de master?

 

Euhm... maakt dat wat uit?


Als ik 2 superwifi's bedraadaansluit op de v10a, en de wifi van het modem uitschakel,

Welke superwifi wordt dan de master?

 

Wat is de logica om de wifi op de V10a uit te zetten @Benradem ? Gewoon aan laten staan dan is de V10a de master en heb je in totaal 3 wifipunten.

Alleen op de V10 zonder a moet de wifi uit zijn bij het gebruik van KPN wifipunten.

 


Als de v10a de master is, heb je volgens mij geen wifi 6


@Benradem Met de stand alone modus van firmware SW2.23.17.04 kan je zien in login pagina welke SW de master is.

  • Stand alone modus voor SW2 aangebracht. Wifiversterkers maken onderling uit welke de master is. Op de login pagina is direct duidelijk welke rol een SW2 heeft.

Als de v10a de master is, heb je volgens mij geen wifi 6

Maakt volgens mij geen bal uit.


de V10A wordt altijd al de master. zelfs als je hiervan de wifi zou uitschakelen wordt deze alsnog de master.


Dus geen wifi 6 i.c.m. een v10a?


Dus geen wifi 6 i.c.m. een v10a?

Dat schrijft toch niemand @Benradem , als een device met 1 van de superwifipunten contact maakt en dat device ondersteunt wifi6, wordt er, waar mogelijk,  via wifi6 contact gemaakt.

Loop jij met dat device naar een omgeving dat het device, voor een goede verbinding, met de V10a contact moet maken, schakelt deze automatisch terug naar wifi5, dat is het voordeel van een meshsysteem.

 


2x superwifi aangesloten op lan, wifi op v10a uitgeschakeld, v10a blijft echter primair (master)

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 


Reageer