Skip to main content

Ik heb 2 oude witte wifiversterkers gekregen. Passen en werken deze op mijn KPN 12 modem?

 

Misschien is het handig als je wat meer info geeft over die versterkers. Zijn het superwifi-versterkers van KPN, of zijn het versterkers van een willekeurig merk?

Meestal werken ze wel als je ze bedraad aansluit, maar als het niet de superwifi-punten van KPN zijn, kan je geen mesh-netwerk maken.


Hallo @Eeft als je onderstaande bedoelt:

Oude KPN-versterker

Die kun je wèl werkend aansluiten op ieder KPN-modem, maar kunnen niet samenwerken (Mesh-functie) met de KPN-modems.

 


Het zijn deze wifiboosters van KPN zelf. Als ik naar KPN ga zie ik daar zwarte staan!
 

 


Het kan sowieso geen kwaad om ze eens aan te sluiten. Zolang je ze bedraad aansluit, krijg je sowieso een beter signaal.

Ik heb zelf geen superwifi, dus ik herken deze ronde apparaten niet. Maar als ze kunnen samenwerken mbv mesh op de EB 12, heb je een mooi setje te pakken. En anders heb je een setje dat je handmatig misschien wat meer moet instellen.


Hallo @Eeft dat is versie I van de versterkers, versie II ondersteunt wifi 6 AX en heeft 2 LAN-poorten.

Jouw versterker ondersteunt wifi 5 AC, heeft 1 LAN-poort en kan ook samenwerken met de KPN Box 12

Voor de meest stabiele verbinding is het verstandig de versterkers bekabeld aan  te sluiten, in cascade of rechtstreeks op de modem.

Zie ook onderstaand artikel of de versterkers in de kennisbank:

Kennisbank Wifi versterkers | KPN Community

Succes

 


Hi Arjan,

 

Bedankt voor de bericht. Helaas kan ik hem boven op de 1ste verdieping niet bedraad aansluiten omdat daar geen aansluiting zit.