Skip to main content

Ik ben sinds kort aangesloten bij KPN en heb nu 2 nieuwe Superwifi2 punten, en de KPN Box 12 modem. Nu had ik al 2 Ubiquity accesspoints in gebruik, en deze doen het ook nog steeds nu nog met een andere wifi netwerknaam. 

Werken die  Superwifi 2 punten gewoon samen met de Ubiquity accesspoints als ik alles dezelfde Wifi netwerknaam geef? Of is dat niet aan te raden.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Nee. Ze werken niet samen. Apparatuur van verschillende merken werkt nooit samen. Elke fabrikant heeft z'n eigen techniek.

Desalniettemin kun je het gewoon domweg proberen. Als je de KPN apparatuur onder in huis houd en de Ubiquity WiFi punten boven, dan is de kans aanwezig dat het gewoon goed werkt


Hi @Ewoud77, ik sluit me helemaal aan bij Nick, proberen kan geen kwaad :blush: Hopelijk werkt het goed op deze manier!


Ik gok dat het prima werkt alleen je mist dan uiteraard een stukje roaming. Mogelijk kunnen er issues ontstaan als je belt over wifi thuis en de schakeling niet lekker werkt. Even proberen en dan weet je het.


Ik heb het uitgeprobeerd. Het werkt maar het blijven wel 2 aparte netwerken die elkaar niet storen.


Ok, top dat het wel werkt @Ewoud77, als het voor jou geen ramp is dat het 2 aparte netwerken blijven is dit denk ik een prima oplossing 😊


Ik heb het uitgeprobeerd. Het werkt maar het blijven wel 2 aparte netwerken die elkaar niet storen.

Hoe bedoelt u "2 netwerken"? Hoe uit zich dat? Zijn er 2 verschillende netwerknamen?