Skip to main content

Ik krijg straks een V12 opgestuurd maar ben stiekem nog een beetje huiverig. Ik heb nu een V10 met de eerste versie Superwifi punten. 3 stuks. Meterkast, 1e verdieping en op zolder. Moet zeggen, werkt hartstikke goed. Werken de oude superwifi punten goed met de V12?, en is het handig om tzt ook over te stappen op de versie 2 van de superwifi punten?. Wellicht hebben mensen in dit forum er twee over voor een zacht prijsje?. 

 

Dank!.

De superwifi versie 1 werkt ook prima met de box 12. Wel is het zo dat de superwifi 1 geen wifi 6 ondersteunt, en de tweede versie wel. 

 

Admin: zie ook:

 

 


De superwifi versie 1 werkt ook prima met de box 12. Wel is het zo dat de superwifi 1 geen wifi 6 ondersteunt, en de tweede versie wel. 

Dank voor je bericht, Moet ik de wifi op de v12 uitzetten in de meterkast icm een superwifipunt daar of kan ik beide aan laten staan?


De superwifi versie 1 werkt ook prima met de box 12. Wel is het zo dat de superwifi 1 geen wifi 6 ondersteunt, en de tweede versie wel. 

Dank voor je bericht, Moet ik de wifi op de v12 uitzetten in de meterkast icm een superwifipunt daar of kan ik beide aan laten staan?

Hallo @Hartmanner in tegenstelling tot de V10,kan de wifi op de KPN Box12 gewoon aan blijven staan en kun je 1 wifipunt uit de meterkast halen en elders plaatsen voor een betere wifi-spreiding in je huis.

 


De superwifi versie 1 werkt ook prima met de box 12. Wel is het zo dat de superwifi 1 geen wifi 6 ondersteunt, en de tweede versie wel. 

Dank voor je bericht, Moet ik de wifi op de v12 uitzetten in de meterkast icm een superwifipunt daar of kan ik beide aan laten staan?

Hallo @Hartmanner in tegenstelling tot de V10,kan de wifi op de KPN Box12 gewoon aan blijven staan en kun je 1 wifipunt uit de meterkast halen en elders plaatsen voor een betere wifi-spreiding in je huis.

 

Dan heb ik dus wifi 6 beneden en wifi 5 boven?


@Hartmanner dat klopt. Mijn situatie: V12 in de mtrkast opgehangen ivm overige bekabeling komt allemaal hier uit. 1 sw 1.0 (witte) bekabeling id woonkamer,  2e bekabeld in de slaapkamer,  3e draadloos op zolder. Sommige apparatuur (wat wifi 6) ondersteunt pakt zelden de wifi 6 maar pakt gewoon de superwifi (5) dekking, alleen als ik  dicht bij de v12 ben schakeld die over naar wifi6. Het is geen gemis alles werkt gewoon perfect..


Hallo @Hartmanner je kunt wifi 6 op de modem ook wijzigen in wifi 5, dan heb je alles gelijk.