Skip to main content

Werkt de experia wifi aangesloten op een experiabox v12 hetzelfde als het draadloze ronde zwarte super wifi2  punt?
Dus draait het mee in het mesh netwerk?

wat zijn verder de verschillen tussen de zwarte ronde super wifi 2 en de experia wifi behalve het bekabeld aan moeten sluiten van de experia wifi?

 

In principe kunnen ze samenwerken weet ik uit ervaring maar waarom zou je het doen?


De vierkante ondersteunt t e.m.wifi 5 ac, de ronde ondersteunt t.e.m. wifi 6 ax @huubkuh 


Werkt de experia wifi aangesloten op een experiabox v12 hetzelfde als het draadloze ronde zwarte super wifi2  punt?
Dus draait het mee in het mesh netwerk?

 

Nee, ze kunnen naast elkaar bestaan maar ik raad het af.

 

 


Pas als alle updates op de modems en wifi punten afgerond zijn in de loop van dit jaar kunnen ze optimaal onder mesh werken @huubkuh 


In principe kunnen ze samenwerken weet ik uit ervaring maar waarom zou je het doen?

Ik heb ze beide en op twee plaatsen slechte wifi daarom. 


Werkt de experia wifi aangesloten op een experiabox v12 hetzelfde als het draadloze ronde zwarte super wifi2  punt?
Dus draait het mee in het mesh netwerk?

 

Nee, ze kunnen naast elkaar bestaan maar ik raad het af.

 

 

Waarom raad je het af. 


De superwifi punten werken samen  waardoor een device altijd de meest optimale verbinding heeft. De experia wifi doet dit niet waardoor je kans hebt dat je device als die eenmaal verbinding heeft daar blijft "plakken ". Daarbij zijn ze al een aantal jaren uit de handel en naar mijn mening verouderd. 


De superwifi punten werken samen  waardoor een device altijd de meest optimale verbinding heeft. De experia wifi doet dit niet waardoor je kans hebt dat je device als die eenmaal verbinding heeft daar blijft "plakken ". Daarbij zijn ze al een aantal jaren uit de handel en naar mijn mening verouderd. 

Ze zijn totaal niet verouderd, draaien dit jaar ook mee in de update ronde die voor alle modems vanaf de V10 en alle wifi punten vanaf de Experiawifi gelden @eagle3824 


ook de Experia wifi punten vormen samen met de Box12 een Mesh netwerk. dit zolang de Box12 nog voorzien is van de SGEJ1000060E firmware. enigste verschil is dat de Experia wifi ten alle tijden vast bekabeld moet zijn aangesloten.


Oké, met de juiste firmware dus geen verschil behalve bekabeld aansluiten en wifi 6.

Nu maar weer eens proberen in te loggen op de v12 experiabox voor checken van de firmware. Dat inloggen is hopelijk na de laatste update minder problematisch. 
 

Dank voor de informatie en reacties. 


Dat inloggen is hopelijk na de laatste update minder problematisch. 

En juist dan werken de Experia WiFi's niet meer samen met de KPN Box.


Ha @huubkuh, leuke vraag! Ik zie hierboven al allerlei informatie, maar het is inderdaad relevant welke software je nu gebruikt. We zijn bezig om alle Box 12 om te zetten naar de nieuwe software, mits er geen SuperWifi 1 of Experia Wifi aangesloten is, dan werken ze namelijk inderdaad momenteel niet samen met de Box 12. 

ook de Experia wifi punten vormen samen met de Box12 een Mesh netwerk. dit zolang de Box12 nog voorzien is van de SGEJ1000060E firmware. enigste verschil is dat de Experia wifi ten alle tijden vast bekabeld moet zijn aangesloten.

Dit klopt helemaal 🙂.


Ha @huubkuh, leuke vraag! Ik zie hierboven al allerlei informatie, maar het is inderdaad relevant welke software je nu gebruikt. We zijn bezig om alle Box 12 om te zetten naar de nieuwe software, mits er geen SuperWifi 1 of Experia Wifi aangesloten is, dan werken ze namelijk inderdaad momenteel niet samen met de Box 12. 

ook de Experia wifi punten vormen samen met de Box12 een Mesh netwerk. dit zolang de Box12 nog voorzien is van de SGEJ1000060E firmware. enigste verschil is dat de Experia wifi ten alle tijden vast bekabeld moet zijn aangesloten.

Dit klopt helemaal 🙂.

Dus met de nieuwste software werken de experia wifi punten niet meer?


@huubkuh de Experia Wifi's werken nog wel, maar werken niet samen met de Box 12 op nieuwe software. Dat wil zeggen dat je twee aparte wifi netwerken krijgt. Meer informatie lees je in dit topic:

Mesh werkt nog niet met SuperWifi 1 en Experia Wifi

Wat nog niet werkt in de nieuwe software is mesh. Hiervoor moeten namelijk ook de wifiversterkers van KPN deze software hebben, en dat is nog niet zo. 

Als je dan ook gebruik maakt, of wilt gaan maken, van SuperWifi punten, let er dan op dat nu de eerste hiervan nog bekabeld aangesloten moet worden op de KPN Box 12. 

Ook heb je dan weer twee verschillende wifinetwerken naast elkaar. Met elk hun eigen instellingen. En twee verschillende webinterfaces om die instellingen te beheren.


Ok, ik heb een superwifi 2 (de zwarte) en een oudere experia wifi. Deze laatste afkoppelen en een super wifi2 aanschaffen is een betere oplossing dus. 


Ja, dat zou de voorkeur hebben. Je kunt ook eens kijken of je aan één SuperWifi punt voldoende hebt, natuurlijk!


Reageer