Skip to main content

Hi, wij hebben redelijk recent een nieuwe modem geïnstalleerd. Als het goed is het de experia box v12. Daarvoor hadden we een verouderde modem en daarom hebben we meerdere versterkers door het huis heen geplaatst (experia wifi, zwarte vierkanten doosjes). Die werkte toen nog goed, nu met de nieuwe modem twijfelen we echter over de werking van de versterkers, ik ben al door het huis gegaan met mijn telefoon verbonden met wifi en heb op verschillende plekken de downloadsnelheid getest met de kastjes wel of niet aangesloten. Ik zag geen verschil, is er nog een andere manier voor mij om dit te testen en/of zijn deze versterkers niet meer nodig met deze nieuwe modem. Mvg

Bedoel je dat je geen verschil ziet tussen nu en met het oude modem? Of heeft u het idee dat de experia wifi versterkers niet meer werken?
Hoe zijn de versterkers op dit moment aangesloten?


Het verschil tussen de nieuwe en oude modem is wel te merken. Maar het verschil tussen wel en geen versterkers niet meer. Ze zitten aangesloten op de internetkabel.


Bedoel je dat je geen verschil ziet tussen nu en met het oude modem? Of heeft u het idee dat de experia wifi versterkers niet meer werken?
Hoe zijn de versterkers op dit moment aangesloten?

Het verschil tussen de nieuwe en oude modem is wel te merken. Maar het verschil tussen wel en geen experia wifi versterkers niet meer. Ze zitten aangesloten op de internetkabel.


In principe zouden de experia wifi punten gewoon moeten werken. Mocht het nu minder zijn dan voorheen kan je er altijd voor kiezen om ze te resetten. 

Dit kunt u doen door de reset knop in te houden.

 


In principe zouden de experia wifi punten gewoon moeten werken. Mocht het nu minder zijn dan voorheen kan je er altijd voor kiezen om ze te resetten. 

Dit kunt u doen door de reset knop in te houden.

 

Is er een manier waarop ik ze kan testen?


U kunt het WiFi van de KPN Box uitschakelen met het knopje aan de zijkant. Als u dan toch nog WiFi heeft, dan is het van de Experia WiFi's 😉


HI @Annieho, welkom hier. 

Voor mijn duidelijkheid, heb je de WiFi punten goed gereset

Is er een manier waarop ik ze kan testen?

Zeker, via de WiFi manager