Skip to main content

Hallo,

 

Ik maak gebruik van de Experia Box v10A. Aangesloten had ik 2x SuperWifi, waarvan 1 bedraad en 1 draadloos. Dit werkte op zich tijdenlang prima. Tot dat de draadloze SuperWifi steeds (sinds april) uitviel, en daarmee ook de bedraadde SuperWifi uitviel. Ik heb toen een aantal maal de SuperWifi’s gereset, geupdate en het modem zelf gereset. Steeds was deze oplossing van tijdelijke aard en vielen de SuperWifi’s stuk voor stuk weg. 

Ik heb toen de draadloze SuperWifi verwijderd. Dus mijn huidige setup is 1x Experia Box v10A en dan 1x bedraadde SuperWifi. Echter, nu valt best vaak de Experia zelf weg. Moet dan weer resetten en dan werkt het weer even.

Mijn algemene vraag is: hoe kan ik dit fixen?
Mijn specifiekere vraag is: Werkt de setup van Experia Box v10A & 1x SuperWifi wel? Of is dit gedoemd te mislukken? 

Dank alvast!

Groet,
Tascha

Hallo @Tascha_L , je zou het volgende eens kunnen proberen, geeft de superwifi een fabrieksreset via het resetknopje/gaatje en installeer de superwifi, bekabeld aangesloten aan de V10a, als zijnde nieuw uit de doos. Gaat het nu beter c.q. goed?

 


Ik meen dat ik dit eerder had gedaan bij de draadloze SuperWifi, maar zal het nogmaals proberen.
Kan ik wel met een gerust hart werken met slechts 1 SuperWifi? Of heb ik er minimaal 2 nodig?


1 SuperWiFi kan prima. Waar staat die? Toch niet naast de Experiabox? Want dat is zinloos. 


Ik meen dat ik dit eerder had gedaan bij de draadloze SuperWifi, maar zal het nogmaals proberen.
Kan ik wel met een gerust hart werken met slechts 1 SuperWifi? Of heb ik er minimaal 2 nodig?

Je kan ook terug naar de oude situatie. Zet wifi in de v10a uit via de wifi knop op de v10a geruime tijd ingedrukt te houden totdat wifi lampje uit gaat. Beide superwifi,s weer in gebruik nemen. 1 bekabeld en de andere draadloos. Het wifi netwerk loopt dan alleen via de superwifis zonder tussenkomst van de v10a.


Ik meen dat ik dit eerder had gedaan bij de draadloze SuperWifi, maar zal het nogmaals proberen.
Kan ik wel met een gerust hart werken met slechts 1 SuperWifi? Of heb ik er minimaal 2 nodig?

Je kan ook terug naar de oude situatie. Zet wifi in de v10a uit via de wifi knop op de v10a geruime tijd ingedrukt te houden totdat wifi lampje uit gaat. Beide superwifi,s weer in gebruik nemen. 1 bekabeld en de andere draadloos. Het wifi netwerk loopt dan alleen via de superwifis zonder tussenkomst van de v10a.

Dank, BruisTablet. In het algemeen, is het beter om wifi via de Experia of via de SuperWifi’s te laten lopen?


Maakt op zich niet uit. De V10A en de SuperWifi's vormen een mesh-netwerk samen. Wat wil zeggen dat ze je apparaten naadloos overzetten van de wifi van het ene punt naar het andere. Over het algemeen is het zo dat je meer SuperWifi's toevoegt als je huis groter is, of veel wifi-obstakels heeft, om zo te zorgen dat je overal in huis goede wifi hebt. Als jij ook een goede wifi-ervaring hebt met maar één aangesloten SuperWifi, dan is dat prima. En de manier die BruisTablet beschrijft, met alleen de SuperWifi's actief en de wifi van de v10A uit, is ook prima.

Ik meen dat ik dit eerder had gedaan bij de draadloze SuperWifi, maar zal het nogmaals proberen.
Kan ik wel met een gerust hart werken met slechts 1 SuperWifi? Of heb ik er minimaal 2 nodig?

Je kan ook terug naar de oude situatie. Zet wifi in de v10a uit via de wifi knop op de v10a geruime tijd ingedrukt te houden totdat wifi lampje uit gaat. Beide superwifi,s weer in gebruik nemen. 1 bekabeld en de andere draadloos. Het wifi netwerk loopt dan alleen via de superwifis zonder tussenkomst van de v10a.