Skip to main content

Ik wil graag overstappen naar kpn. Ik heb nu internet en tv van Ziggo met wifi boosters erbij.

Kan ik deze wifi boosters aansluiten op het modem van kpn en werkt dit ook goed?

Het zijn de TP-LINK M4R wifi boosters.

 

Als u die aansluit op het modem van kpn en dan de wifi van het modem uit zet dan gaan ze prima werken. 


Als u die aansluit op het modem van kpn en dan de wifi van het modem uit zet dan gaan ze prima werken. 

 

Hi @SHES, wat Joep aangeeft zal helemaal kloppen, hierbij nog wel even de notitie dat je op deze manier een apart wifi netwerk maakt, dat alléén bestaat uit die boosters. Ze werken niet samen met het modem van KPN, je wifi zal dus ook niet via de KPN tools te beheren zijn. Als je dat geen probleem vindt, is deze opstelling helemaal prima natuurlijk 🙂


Is het mogelijk om met zowel super wifi als de ziggo booster één Wifi netwerk te maken. 


Nee, de ziggo boosters doen dat alleen met de ziggo en de superwifi alleen met de KPN box 12 en de experiabox V10a bij oudere klanten,

Dus of alleen de Ziggo boosters gebruiken en bij voorkeur de wifi op de Box 12 uit of alleen superwifi en dan de wifi op de box 12 aan laten.


Die M4R's werken perfect als Mesh-netwerk achter een KPN-modem. De WiFi daarvan had ik al uitstaan ivm een eigen router en repeater. Wel minstens 1 punt bekabeld aansluiten op een poort van de KPN-modem. Gewoon de TP-Link Deco-app op je telefoon of tablet installeren en dan de setup draaien. Wel elke M4R resetten met het knopje onder bij/na het aansluiten. 


Hallo, wij hebben ook Ziggo TP-link boosters op een KPN router gehad. Laten aansluiten door een kennis, die had de boosters over. Ik begrijp uit het verhaal hierboven dat er dan een apart wifi netwerk komt, dat was bij ons ook zo. We moesten daar ook apart op inloggen. Mijn vraag is of het wifi netwerk met de boosters dan ook net zo goed beveiligd is als het eigenlijke netwerk via de KPN router? Of kun je makkelijker gehackt worden als je wifi via de boosters loopt?

Hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag.


Mijn vraag is of het wifi netwerk met de boosters dan ook net zo goed beveiligd is als het eigenlijke netwerk via de KPN router?

Ja. Dat maakt niet uit.

Een keertje de firmware updaten kan geen kwaad. Want dat gaat niet automatisch. Dus kijk even op de site van TP-Link als u zich een keertje verveelt. 


Mijn vraag is of het wifi netwerk met de boosters dan ook net zo goed beveiligd is als het eigenlijke netwerk via de KPN router?

Ja. Dat maakt niet uit.

@Nick83 Oké, dank je voor je antwoord. Mijn man is gehackt op zijn iPhone en vandaar dat bij ons de vraag boven kwam of het netwerk met de boosters wel veilig was geweest. Maar dan weet ik dat we nu ergens anders moeten gaan zoeken naar de oorzaak van de hack.


Mijn man is gehackt op zijn iPhone ...

Kunt u omschrijven wat er precies gebeurd is? Moest die bitcoins over maken om het toestel weer vrij te laten geven bijvoorbeeld? Of wat anders?


@Carolien1972  Denk er wel aan dat er voor de tp-link  een account is aangemaakt waarmee ook van buiten het eigen netwerk ingelogd kan worden.  Controleer met welk email adres er ingelogd word op de TP-link en pas indien nodig het wachtwoord van het tp-link account aan.

Loop daarna de instellingen na van de tp-link. Je kan ook de apparaten zien waarmee via wifi verbinding is gemaakt. Om zo te zien of iemand de wifi gegevens (ssid en wachtwoord) heeft gebruikt. Als dat het geval is dan kan er via het wifi netwerk van de tp-link gebruik gemaakt worden van de KPN verbinding en  kunnen apparaten in het thuisnetwerk in kaart gebracht worden.


@Nick83

Nee, hij is niet gevraagd om iets te doen.

We merkten het omdat de app Hik Connect, van de camera's van ons bedrijf, melding gaf dat het netwerk instabiel was. Hierdoor konden we de camerabeelden niet zien. We wilden de beelden graag inzien omdat de alarmcentrale belden met melding van inbraak. Er is met die inbraak op 27-7 tabak weggehaald en een enorme ravage aangericht. Het beveiligingsbedrijf denkt dat ze apparatuur bij zich hebben gehad om netwerken mee te verstoren. Toen we later terug gingen denken, konden we ons herinneren dat de batterij van zijn telefoon de laatste paar dagen erg snel leeg was. En gistermiddag belde onze dochter dat er één of andere rare afbeelding op zijn WhatsApp status van hem stond en deze had hij er niet zelf opgezet. Ook het vinkje van de locatie voorziening bleef maar linksboven branden terwijl hij niet in een app zat waarvoor hij locatie voorziening, tijdens gebruik van app, aan had gezet. Er draaide dus wat op de achtergrond. Toen kregen we dus door door dat ie gehackt is. We hebben het vermoeden dat de hack en de inbraak met elkaar te maken hebben.


We hebben het vermoeden dat de hack en de inbraak met elkaar te maken hebben.

Dat is heel ver gezocht. Iemand die de vaardigheid heeft om een telefoon te hacken kan daarmee een vorstelijk inkomen genereren. Zo iemend gaat zich echt niet bezig houden met tabak. Echt niet.


Werken de camera's via WiFi? Verander dat dan eerst eens. Bekabeld aansluiten. WiFi signaal is eenvoudig te storen. Voor een paar euro kun je bij Alibaba een apparaatje kopen wat WiFi plat legt.

Toestel inmiddels al teruggezet naar fabrieksinstellingen? 


Denk ook aan het aanpassen van de wachtwoorden van alle accounts op de telefoon.

Mogelijk kan je via WhatsApp zien via welk ipnummer er is ingelogd.
How to Check WhatsApp Web Login History
Mijn WhatsApp is gehackt
Mogelijk kan dit dan ook meegenomen worden in de aangifte.
Dit is verder erg vervelend voor jullie.