Skip to main content

Ik woon in een woning uit 1898 (dus dikke gemetselde buiten muren) en wil graag wifi in het tuinhuis (25 meter achter de woning, bijna 40 meter van het modem). Om dat te bereiken wil ik super wifi punten aansluiten op mijn experia V10. Nu hoor ik dat je de Master bedraad aansluit op het modem en de satelliet draadloos op afstand. Maar moeten alle satellieten binnen bereik van de master zijn, of kan de satelliet ook via een satelliet werken. Want anders is dit geen optie voor mij vanwegen de afstand. Optie 2 is een acces point Super wifi bedraad via een powerline (die je van KPN bij je abonnement krijgt) in het tuin huis. De afstand is zo danig dat het modem en het acces point elkaar niet kunnen aanstralen. Ik ben benieuwd naar de reacties.

Het beste kunt u gewoon een kabel leggen en alle WiFi punten bekabeld aansluiten.

De SuperWiFi's kunnen ook met elkaar verbinden zoals u wilt. Ze hoeven niet allemaal met de master te verbinden.

Maar SuperWiFi's als een ketting achter elkaar zetten om zo een soort pad door een lang huis te maken werkt vaak niet goed.

 


In principe kunnen ze als een ketting in de lucht met elkaar verbinden, echter zoals al opgemerkt of het fantastisch werkt is een tweede. De beschikbare bandbreedte binnen wifi is op een dergelijke manier snel volgezet. Voor een niet teveel eisende toepassing op wifi zou het kunnen.


Bedankt voor de reacties. Als het geheel bekabeld aanleggen een optie was geweest had ik dat gedaan, maar helaas. Het als een “ketting” gebruiken is dus niet een goede optie, en optie 2? Optie 2 is een acces point Super wifi bedraad via een powerline (die je van KPN bij je abonnement krijgt) in het tuin huis. De afstand is zo danig dat het modem en het acces point elkaar niet kunnen aanstralen. Dan kan dus de V10 als wifi blijven bestaan (voldoet nu) en het accespoint als “verlenging” tot aan het tuinhuis.

 


De powerline apparaten zijn vaak ook geen goede combi. Daar staat dan weer tegenover dat het snel en simpel te proberen valt als die apparaten voorhanden om te zien wat het in de praktijk oplevert. De beste investering is nadenken over een kabel naar het tuinhuis of om in ieder geval een ethernetkabel het huis uit te voeren en het laatste stuk via wifi te overbruggen in de tuin als het praktisch niet mogelijk is om het gehele stuk te overbruggen. 

Ik heb zelf een superwifi die natuurlijk normaal niet geschikt is voor buitengebruik in een vogelhuis gebouwd waar onderin een waterdichte kunststof behuizing is aangebracht met daarin een 230v stopcontact voor de superwifi en een invoerpunt voor de ethernetkabel die van binnenshuis komt. Hiermee heb ik volledige dekking in de tuin en tevens kan de wifi van de auto hier gebruik van maken.

Als dit allemaal niet mogelijk is dan zou ik op zoek gaan naar een speciaal wifi point to point verbindingsset. Die zijn er opgericht om een bepaalde gerichte afstand te overbruggen.


Reageer