Skip to main content

Wie kan mij helpen met het aan de praat krijgen van de super wifipunten.

Ik heb onlangs superwifipunten gekocht bij KPN, omdat kennelijk de oude experiawifi versterkers het na een aantal jaren goed functioneren niet meer werkte.  Een KPN monteur heeft ze geïnstalleerd maar vertrok voordat de installatie helemaal compleet was. De punten werkten niet nadat achteraf bleek dat er nog een andere code in de software stond. Waarschijnlijk waren de superwifipunten al een keer gebruikt. In feite heb ik tweedehands spullen gekocht.  De volgende KPN monteur heeft dit gecorrigeerd, ze hebben daarna twee weken gewerkt voordat het lampje weer rood ging schijnen. Met behulp van de KPN klantenservice heb ik de superwifipunten opnieuw geïnstalleerd. Na een dag weer hetzelfde probleem. Soms brandt het oranjelampje soms het rode. Wie heeft hier een oplossing voor.

Vervelend. Waar staan ze in huis en hoe zijn ze aangesloten? 2 stuks?

1e bekabeld en 2e draadloos aangesloten?

Gaan ze beide oranje/rood branden? Of alleen de draadloze 2e?

Kan het zijn dat die 2e gewoon te ver weg staat van de 1e? Kun je eenvoudig teseten door hem dichterbij te zetten. Minimaal 5 minuten laten opstarten.


Beiden op de beneden verdieping.

1e bekabeld en 2e draadloos ( de tweede bekabelen gaat niet, te complex)

De eerst blijft altijd groen, de tweede hapert.

Dichterbij plaatsen heeft geen zin, dan komt hij gewoon te dicht bij het eerste wifi punt. De afstand nu is ca. 11m.


War zit er allemaal tussen. Muren (beton)?, keuken, badkamer, spiegels, isolatiematerialen,  enz


Twee binnenmuurtjes met simpele houten binnendeuren.


En welk modem word er gebruikt? V10a of Box12?


De V10a experiabox


Ok en staat die 1e Superwifi er vlak naast? Want dat hoeft in het geval van een v10a niet meer.

 

Haal die eerste Superwifi los en weg bij de v10a. De 2e superwifi zal contact houden met de v10a, en waarschijnlijk beter nu er maar 1 signaal is ipv 2 naast elkaar. 

De Superwifi die je weg hebt gehaald kun je een ander plekje voor zoeken. Hoeft niet perse bekabeld.


Bedankt voor de tip. Dit ga ik proberen.


Dag @JCJC Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat je al goede hulp van Dennis hebt gekregen. Hebben zijn tips je verder geholpen? 


Helaas niet, ik dacht een v10a te hebben maar het is een v10. Ik heb begrepen dat het wifi signaal van de experiabox wordt overgenomen door de eerste bekabelde superwifi punt en dus moet deze in de buurt van de box blijven.

Ik heb het tweede punt nu een stuk dichter bij de eerste geplaatst, Dat werkt, maar moet een stuk aan prestaties inleveren vergeleken met de “oude” wifi experia boxen.  Tot nu toe veel geld uitgegeven voor mindere prestaties.


Draadloze WiFi punten hebben nog nooit zo goed gepresteerd. Dat was vroeger al zo met "WiFi extenders". Tegenwoordig noemt men het "mesh". Een hippe marketingterm. Maar het effect is zo goed als hetzelfde: verwacht er geen wonderen van. Als je serieus goed WiFi in heel je huis wilt hebben, sluit ze dan gewoon bekabeld aan.