Skip to main content

Ik hebWifi booster boven bekabeld. Deze maakte via WiFi verbinding met apple tv. Na update van KPN deze week (lijkt) werkt deze niet meer. Als ik ook kabel leg vanuit wifi booster naar apple tv dan maakt deze verbinden. Probeer ik het later via de wifi dan connect deze niet met apple tv. Staat redelijk dichtbij - 5 meter . weet iemand nog een oplossing om te proberen

Hoi @IET1. Welkom op het KPN Forum. Ik ben eerlijk gezegd niet zo bekend met de WiFi Booster, maar kan je wel andere apparaten verbinden met het wifi netwerk van jouw WiFi Booster? 


Ja alles doet het in huis. Tv beneden is ook via de wifi .


@IET1 Dus als ik het goed begrijp werkt jouw Apple TV wel met een netwerkkabel en niet meer draadloos. Terwijl andere apparaten wel een wifi verbinding kunnen maken. Klopt dat?


Bij mij dezelfde opstelling en hetzelfde probleem, inderdaad Apple TV werkt bekabeld wel en over wifi niet. Typisch krijg ik volgende melding in Apple TV in Instellingen/Algemeen/Netwerk bij het kiezen van mijn eigen wifinetwerk. Ik krijg niet de gelegenheid het wachtwoord in te voeren, maar krijg meteen deze melding: ‘Er heeft zich een probleem voorgedaan met het verbinden met het netwerk. Het wifiwachtwoord dat je hebt opgegeven is onjuist. Probeer het opnieuw (-100). Als ik een ander netwerk aantik, bv van de buurman, dan wordt me wel de gelegenheid gegeven een wachtwoord in te voeren


Betreft het een Apple TV HD of een Apple TV 4K?

Bij de laatste firmware update is het standaard beveiligingsprotocol op WPA3 gezet en dat wordt niet ondersteund door de Apple TV HD.

Zet het beveiligingsprotocol op de Experia/KPN Box eens op WPA2. Kan De Apple TV dan wel weer een verbinding maken?


reactie op Vikash- ja dat klopt . Andere apparaten maken wel verbinding. Ik hetzelfde als 

  • rinirinirini  dat ik het ww niet in kan geven omdat je niet de gelegenheid krijgt. Precies dezelfde melding ook. 

Wjb jij zegt: 

Zet het beveiligingsprotocol op de Experia/KPN Box eens op WPA2. Kan De Apple TV dan wel weer een verbinding maken? 

Waar doe ik dat en op welk apparaat. Doe ik dat binnen de KPN omgeving ?


Log in op de V12 en ga naar de wifi instellingen.


Hallo wjb - wat is V12 voor apparaat ? Ik ben hier niet in thuis maar moet het wel oplossen

 


Hallo wjb - wat is V12 voor apparaat ? Ik ben hier niet in thuis maar moet het wel oplossen

Ik bedoel jouw Experia/KPN Box.


Reageer