Skip to main content

Vandaag is bij mij glasvezel internet geactiveerd.  Alles leek naar wens te draaien. Ik heb op n moment uit nieuwsgierigheid de KPN Thuis app geinstalleerd. Na bekijken van de WIFI instellingen is mijn WIFI instabiel. De verbinding valt zeer regelmatig weg. Soms staat er een uitroepteken naast het icoontje en vertoont de setup een melding “verbonden zonder internet”.

 

Ik heb een Experiabox V10 en twee Experia WIFI versterkers (de zwarte vierkante boxen).  Wat is de beste manier om eea weer stabiel te krijgen? 

 

Ik heb de Thuis app inmiddels verwijderd. Reden:  ik zag twee identieke SSID namen, waarbij een van de twee een extra vermelding “vebonden via Thuis” had. Dit heeft de zaak niet verbeterd.

 

 

Ik vond dit op dit forum:

Ik heb de instrukties in het groene blok gevolgd. Dat lijkt te hebben geholpen.

Overigens:  waar kan ik die handleiding voor instellen van de versterkers vinden?


Top dat dit geholpen lijkt te hebben @Fckx!

Wat zou je nog in willen stellen, dat nu niet gelukt is?
 

 


Niets. Het draait nu goed.

 

Maar ik wil wel graag een link naar de handleiding voor het instellen van de Experia versterkers/WIFI.  Ik heb de versterkers al langer, maar de Thuis app is nieuw voor me.   Daarom ging het waarschijnlijk ook mis.


Ik probeer er achter te komen via Google, maar nergens vind ik een handleiding voor Thuis. Is dit nu de standaard methode voor instellen van de WIFI versterkers?


Ik heb de Thuis app verwijderd omdat ik dacht dat dat de oorzaak van mijn probleem was. Ik zag nl twee SSIDs waar bij een van de twee zoiets stond als "verbonden via Thuis".  Ik weet nu niet of dat verwijderen echt nodig was.

Dus: graag alleen een verwijzing naar hoe je Experia WIFI versterkers moet instellen en hoe je evt problemen op kan lossen. Als dat met de Thuis app moet, dan omvat dat dus een handleiding voor die app. 

 


Maar wat gaat er fout?? Ik hebdezelfde combinatie en heb nog nooit de app gebruikt! Waar loop je tegenaan? Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password) waarop het ledje knippert. 


Ik probeer er achter te komen via Google, maar nergens vind ik een handleiding voor Thuis. Is dit nu de standaard methode voor instellen van de WIFI versterkers?

Je hoeft de app niet te gebruiken, heb ik zelf thuis ook nog nooit gedaan. Voor mensen die er wat minder handig mee zijn om het allemaal handmatig te installeren, zou de Thuis app normaal gesproken juist handig moeten zijn 🙂

Maar, als je hem niet nodig hebt, kan je hem gewoon links laten liggen!