Skip to main content

Ik ben al zolang klant bij KPN  dat ik het mij niet meer kan herinneren of het is altijd zo geweest en zonder ernstige problemen. Echter is er een tijd geweest dat de kinderen klaagden over een slecht Wifi signaal, na gebeld te hebben met KPN klantenservice heb ik besloten om de 3 Wifi versterkers met Mesh techniek af te nemen. Na ontvangst de 3 Mesh apparaten  geïnstalleerd eerst met een kabel, vervolgens volgens het protocol losgekoppeld om als zelfstandig Wifi versterker te gaan functioneren. alle 3 apparaten  branden groen, echter 1 van de Wifi versterkers is bedraad en staat gezien de lengte van de kabel redelijk in de buurt van mijn Modem V1. De ander twee staan telkens een etage hoger, Alleen is het geen merkbare verbetering in de tijd dat het modem zelfstandig werkte.  Elke dag valt het Wifi signaal weg op meerder etage`s, Mijn vrouw is door haar MB`s heen omdat zij zakelijk afhankelijk is van internet en dan het liefst via Wifi. De telefoons van mijn kinderen 3 in totaal kunnen amper verbinding maken met het Wifi netwerk of het signaal valt weer weg en zijn ze op 4G aangewezen. Nu is het zo dat ook mijn PC vaak het Wifi signaal kwijt was en dan is er weer een paar uur niets aan de hand maar dat alleen op mijn PC .Ook vliegt steeds het Wifi contact met mijn Printer weg tot de hoogste irritatie`s aan toe. Ik ben helemaal geen persoon om orders op te volgen van doe dit en dat  of ga naar IP adres dit of dat  ga in het menu van je modem, daar heb ik geen tijd voor of belang bij als ik daaraan begin was ik wel een ic`t er geworden. Je moet toch ‘plug and play’ iets op de markt kunnen brengen voor een organisatie als de KPN  dat iemand met twee linker handen, een stekker in het stopcontact steekt en dat alles dan vanzelf wordt geïnstalleerd. Op dit moment zijn wij bij een punt belandt om alle  diensten van de KPN de rug toe keren  omdat wij het nu na enige weken spuug zat zijn. Zeker als ik op dit forum lees dat er veel klanten zijn met een instabiel Wifi signaal ...

Hallo @Jan Middel 1958 welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Spijtig om te horen dat het zo belabberd is met je wifi. Helaas is wifi geen out-of-the-box techniek die dan gewoon 100% functioneert. Wifi heeft last van muren en plafonds, hoe verder van de wifi, hoe slechter het signaal etc. Als de wifi vaak wegvalt, kan het zijn dat de wifi van de box misschien nog wel aan staat. Die moet uit als je gebruik maakt van de versterkers.

Verder lijkt het me sowieso slim om een of meer netwerkkabels naar boven te laten trekken door een installateur: dan heb je gegarandeerd een netwerkverbinding. Als je je werk ervan afhankelijk is, zou ik dat sowieso snel laten doen. Dat heeft niets met KPN te maken, maar met hoe wifi werkt. Het is een radiosignaal dat ook last kan hebben van storingen.

Ga je naar een andere provider zonder het probleem van de wegvallende wifi op te lossen, dan krijg je daar gewoon hetzelfde probleem. Ander merk versterkers, werken out of the box, en vallen vervolgens ook steeds weg.

Probeer eerst eens de wifi versterkers te verplaatsen, en doorloop de wifi-manager van KPN om te zien wat je nog kan verbeteren.


Ik ben zelf installateur, heb de versterkers al op verschillende plaatsen geplaatst maar niets helpt. Let op het is tijden goed geweest niet om naar huis te schrijven maar het voldeed, echt sinds een kleine twee weken valt het signaal meerder keren weg of is helemaal niet meer bereikbaar de mobiele telefoons krijgen geen enkele verbinding, een kleine pluspunt is dat ik een goedkope telefoon bezit en dat deze nu al meer dan twee dagen een wifi verbinding heeft.Mijn conclusie is dan ook dat het afhankelijk is van ook de antenne van de ontvangers , ten tweede op mijn PC valt soms zo de Wifi weg je ziet het symbool verdwijnen dit ligt toch echt niet aan de locatie aangezien het  manden goed functioneerde op mijn vaste werkplek op de begane grond  daar waar het eerste Wifi punt is gestationeerd. Het gaat omdat er Wifi is en later weer wegvalt  dit heeft niets te maken met het verplaatsen van de Versterkers aangezien ze eerst mogelijk wel werkten alleen niet zoals wij wilden . Nu was ik gisteren aan het werk bij ook een KPN klant en deze had helemaal geen versterkers van KPN echter deze had twee speciale outdoor antennes in huis en zijn Wifi was stabiel en zeer sterk, nu heb ik wel vaker bij cliënten gewerkt die uit de ic`t wereld kwamen en deze hadden allemaal andere apparatuur dus andere modem zelf aangeschaft of een antennesysteem. Ik zeg alleen dat KPN belabberd is omdat het waarschijnlijk geen geschikte apparatuur verstrekt waar iedereen baat bij heeft , vandaag iemand ook een KPN klant deze had geklaagd en via de klantenservice is er een monteur langs gekomen die heeft op de bovenetage een vierkante versterker geplaatst wel met een UTP cat 5  kabel maar deze zendt het signaal beter uit werd er beweerd, ook beweerde de klant dat je beter UTP Cat 6 kunt gebruiken. Voor mij is dit allemaal zo gecompliceerd dat ik persoonlijk vind dat het signaal niet stabiel is wat er via de apparatuur van KPN apparatuur wordt verzonden. Hardware, Software of een combinatie ervan en een kleine factor de locatie.


Hi @Jan Middel 1958. Ik zag in je startbericht staan “Modem V1”. Bedoel je daar de Box 12 mee? Met dat modem en de SuperWifi moet toch goed signaal te krijgen zijn. 

Welke modemsoftware heb je? En heb je de witte SuperWifi of de zwarte SuperWifi 2? Wil je daarnaast ook laten weten wat de snelheid is die je op het modem binnenkrijgt?