Skip to main content

Beste KPN,

Sinds vorige week maandag opnieuw klant bij jullie geworden met internet/tv abonnement. Dit keer gekozen voor de 1gb/1gb snelheid. Na aansluiten van de Experia 12 box heb ik beneden een sterk wifi signaal (rond de 600mb). Echter, boven is nogal slecht. Zonder SuperWifi punt haalde ik rond de 20 a 30 mb. Best een verschil.

Nu had ik nog een paar witte SuperWifi punten liggen, dus heb deze aangesloten via een UTP kabel, die naar beneden loopt, en dus direct aan het modem. Deze werkt nu succesvol, alleen heb ik nog steeds geen betere verbinding dan 30mb/s via wifi. Als ik inlog in het modem zie ik wel dat mijn apparaten verbinding hebben met het Superwifi punt, alleen dus wel met een lage verbinding.

Al een aantal keer de wifi manager geprobeerd, helaas zonder blijvend resultaat. Is er nog iets wat ik kan doen qua instellingen? Hoe kan ik mijn wifi boven blijvend verbeteren?

Heeft u de witte SuperWiFi's gereset voordat u ze aansloot?

Als u een pc of laptop aansluit op de kabel waarop de SuperWiFi zit, haalt u dan wel de snelheid via die kabel? 


Heeft u de witte SuperWiFi's gereset voordat u ze aansloot?

Als u een pc of laptop aansluit op de kabel waarop de SuperWiFi zit, haalt u dan wel de snelheid via die kabel? 

Superwifi inderdaad gereset (zowel via webinterface als via resetknopje achterin). En ook de kabel los getest, deze geeft goede verbinding. 


Kunt u op de KPN Box inloggen? Welke firmware versie staat daar op?


Kunt u op de KPN Box inloggen? Welke firmware versie staat daar op?

Zeker kan ik daar op inloggen. SGEJ1000060E is de huidige firmware van de Box 12 en op de SuperWifi staat firmware 1.00.21


Dat zijn voor beide de nieuwste updates. Dat zit verder goed. Alleen waarom wordt de wifi niet beter. Want de pc haalt via die kabel dus wel de juiste snelheid.

Heb je SuperWifi puntne al omgeruild van plek? En een andere poort in het modem geprobeerd? 


Dat zijn voor beide de nieuwste updates. Dat zit verder goed. Alleen waarom wordt de wifi niet beter. Want de pc haalt via die kabel dus wel de juiste snelheid.

Heb je SuperWifi puntne al omgeruild van plek? En een andere poort in het modem geprobeerd? 

Een monteur is vrijdag langs geweest, ook omdat het modem storing gaf. De monteur heeft gekeken naar het wifi probleem maar kon het niet oplossen. Er loopt een UTP kabel vanuit de meterkast naar mijn slaapkamer, en daar zit het superwifi punt op aangesloten. In de andere kamer, waar ik werk, valt dus het signaal ver weg. Op de slaapkamer krijg ik wel volle sterkte via wifi. Hij adviseerde om nóg een superwifi punt op de eerste verdieping te zetten. Een bekabeld op de slaapkamer, de ander onbekabeld op mijn werkkamer.

Dat is iets wat ik ga overwegen, maar ik ben er niet blij mee. Dat betekent dat ik twee superwifi punten nodig heb op de 1e verdieping om een beetje fatsoenlijk internet te hebben. Ook betekent het dat ik mijn punt, die ik eigenlijk in de tuin wilde zetten, kwijt ben en er dus nog een moet aanschaffen.. 


Fijn dat de monteur is geweest. Hij heeft zijn best gedaan begrijp ik, maar helaas zonder oplossing. 😞 Alleen een advies, nog een SuperWifi. Er zijn blijkbaar toch te veel stromingsbronnen tussen de kamer en de slaapkamer. Ik kan er dan niet meer van maken. Is iets wat je zelf moet overwegen zoals je zelf ook aangeeft.Â