Skip to main content

Beste,

 

ik had eigenlijk een vraagje over de wifi punten. 
 

hoe komt dat de super wifi punten gisteren nacht nog deden en toen ik vanochtend wakker werd dat ze allemaal rood waren? Kan het zijn dat me modem gisteren een update heeft gehad? Zo ja,  waarom neemt hij de wifi niet gelijk op of mee. Ik heb namelijk geen zin om dit nogmaals aan te sluiten en heel de procedure te doen. Dit is godsnaam al de 4e keer in 6 maanden en begint echt irritant te worden en dit echt zacht uitgedrukt. 

(en ja ik heb de mijn kpn thuis app die ik ook gebruik voor de aansluiten van de punten)

graag hoor ik hoe ik dit kan voorkomen, want anders is jullie super wifi niet betrouwbaar eerlijk gezegd. 
 

groetjes,

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

@Ando447 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je wifi punten in de ochtend al een aantal keer rood zijn geweest. 

Dit zou niet mogen samenhangen met een update voor je modem. 

Heb je wellicht nog andere apparatuur aangesloten in je netwerk? Bijvoorbeeld een switch of een eigen modem/router? 

En zou je ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


Beste Rugter,

Dank je, sorry voor me uitval eerder is soms gewoon een beetje frustrerend! 
 

ik heb me profiel bijgewerkt. 
 

en nee, ik heb het modem en de wifi zijn de enige aangesloten op de box. 
 

als je het zou kunnen bekijken, zou het geweldig zijn. 
 

Groetjes,

Ando


@Ando447 Ik kan mij voorstellen dat het erg frustrerend kan zijn als je internet niet goed werkt. 

Welke Superwifi punten gebruik je van KPN? Zijn dat de zwarte? 

En hoeveel heb je er aangesloten? 

En heb je echt alleen rode lampjes in de nacht, of ervaar je dit ook wel eens overdag? 


Beste Rutger, ik heb nog die witte superpunten. 
 

het gebeurd meestal tijdens de nacht. 
 

als ik ga slapen zijn ze allemaal groen, volgende dag rood en moet ik ze opnieuw installeren. 
 

het gebeurd ook wille keurig, vooral de laatste 5 maanden is het al 4x voorgekomen.

 

ik heb er totaal 3, 2 waren gratis en ik had er nog 1 bij gekocht.

 

Groetjes,

Anand


@Ando447 Helder, je hebt dus echt alleen een Experiabox met Superwifi punten. 

En hoe zijn deze punten aangesloten op de Experiabox? Zijn deze direct bekabeld aangesloten? 

Of zijn ze draadloos gekoppeld? En zijn ze als ze in storing gaan allemaal rood? 

 


Ze worden alleen bekabeld bij het installeren, voor de rest zijn ze altijd draadloos gespreid over het huis. Tegenwoordig kan dit met de box, staat vermeld in de app dat deze ook als superpunt wordt beschouwd. 
 

en als ze in storing gaan, ze allemaal rood. 
 

groetjes,

Anand


@Ando447 Heel bijzonder, het klinkt bijna alsof er toch een storingsbron in de woning aanwezig is. 

Wat je zou kunnen proberen als de lampjes weer rood zijn is de volgende stappen uitvoeren.

Wellicht dat als je ze allemaal opnieuw koppelt dat het probleem niet meer ontstaat. 


Reageer