Skip to main content

Ik heb 3 super wifi punten in huis. nu is het zo dat de laatste tijd de wifi om de 5 minuten naar updates gaat zoeken en daarna weer 5 minuten werkt. Dit is om gek van te worden, want ik moet iedere keer ook 5  minuten wachten voor het internet weer werkt. Kan dit verholpen worden. Ik heb sinds korteen kpn 12 router box,

Ik heb onlangs een  vraag gesteld waarom mijn wifi steeds opnieuw opstart. Hoe en waar kan ik de antwoorden op deze vraag vinden


Admin: bericht en reactie samengevoegd met bestaand topic


Ik zie inderdaad dat op jou originele vraag nog geen antwoorden gegeven zijn. Blijkbaar heeft hier nog niemand een goede idee over. Je kunt nog eventjes afwachten, misschien komt nog iemand met een antwoord. Het zou sowieso een moderator antwoorden, maar dat kan door de drukte een aantal dagen gaan duren.


ok, ook hier is geduld een schone zaak

 


Hi @Zoeker53, wat hinderlijk dat je telkens zonder wifi zit 🙁

Als ik het goed begrijp heb je steeds 5 minuten wél wifi, en dan weer 5 minuten niet, en dan weer 5 minuten wél? 

Je geeft aan dat er telkens gezocht wordt naar updates, hoe weet je dat? Wat gebeurt er precies met de lampjes van de SuperWifi punten op het moment dat de wifi wegvalt?


Het is zaak om bij de v12 en superwifipunten eerst een en ander helder te krijgen op welke software versies de apparaten draaien en of de superwifis van de witte of zwarte generatie zijn. Kpn is met nieuwe software bezig en niet alle combinaties werken op dit moment.

 


Om te beginnen: ik heb de witte super wifi versie.

de super wifi gaat steeds uit  en start daarna weer op  de  lampjes gaan van rood naar blauw,  en daar  blijft  hij dan 5 minuten hangen,  waarna hij op groen springt en daarna na 5   minuten opnieuw opstart,  lampjes van rood, naar blauw , weer 5 minuten wachten en daarna naar groen.  en deze loop gaat steeds maar door.  Nu heb ik begrepen dat  KPN regelmatig updates verstuurd, maar dit lijkt mij zelfs een beetje overdreven vaak😋.

Voor wat betreft de software versie  waar de witte super wifi op draait, ik heb geen idee.

Ik heb op dit moment alle superwifi ’s losgekoppeld en de stroom er afgehaald  want ik  ben het  gedoe   met die dingen helemaal zat, en maandag ga  ik ze opnieuw installeren Ik hoop dan dat de ellende dan voorbij is. Mocht dit niet zo zijn,  dan kom ik hier op terug. Dank u


de super wifi gaat steeds uit  en start daarna weer op  de  lampjes gaan van rood naar blauw,  en daar  blijft  hij dan 5 minuten hangen,  waarna hij op groen springt en daarna na 5   minuten opnieuw opstart,  lampjes van rood, naar blauw , weer 5 minuten wachten en daarna naar groen.  en deze loop gaat steeds maar door. 

Wat een gezellige lichtshow zo @Zoeker53 😅😬 Snap het helemaal dat je ze even losgekoppeld hebt!

De witte SuperWifi werkt nog niet goed samen met de nieuwste Box 12 software, dus dat zou hier de boosdoener kunnen zijn. Zou je voordat je er weer mee aan de slag gaat, eerst even kunnen kijken op welke software jouw Box 12 nu draait?


Hoe kan ik zien op welke software de V12 experia box werkt?


Even in browser verbinding maken met http://192.168.2.254

 

Als het nieuwe software is staat er een afbeelding van de v12 en direct het versienummer nog voor het inloggen.


Ik kom eer niet in, het wachtwoord dat op de Experia box  V12 staat werkt niet

 


Ik kom eer niet in, het wachtwoord dat op de Experia box  V12 staat werkt niet

 

 

Als het er zo uitziet dan staat de oude software er nog op. Bij problemen met de superwifi probeer dan eens dit stappenplan

 


Ik heb alles met een harde reset opnieuw ingesteld. Ik heb via de app “KPN thuis” de super wifi wit weer opnieuw gereset met het modem. Nu  is het zo, dat ik dacht dat Mesch wifi beter door dikke muren heen zou gaan. Helaas. tegenvaller. Nu heb ik 2 van de 3 superwifi verbonden met een internetkabel.  Wat ik nu wel raar vind, is dat ze elkaar niet kunnen vinden! de woonkamer is geen probleem maar de 2e en 3e verdiepingen kunnen elkaar niet vinden, terwijl deze met een internetkabel zijn verbonden, zouden ze elkaar dan niet moeten zien via de kabel?

 


Weet inmiddels dat de super wifi 1 te ver van   elkaar afstaan, en daarom   elkaar niet kunnen zien.

Maar ik vind het wel  goed zo, was weel aardige klus en  uiteindelijk kpn gebeld omdat ik niet op het modem kon komen. Deze heeft het  modem op afstand naar de originele stand gebrachte en mij geholpen om in te loggen en de benodigde aanpassingen te doen. Nu werkt de Wifi in ieder geval goed.

Ik wil iedereen die heeft meegedacht met mijn probleem van harte bedanken. 

Groeten Zoeker53


Fijn dat de wifi weer goed werkt nadat je er samen met de telefonische klantenservice mee aan de slag bent gegaan @Zoeker53, bedankt dat je het nog even hebt laten weten!