Kort: ik heb een V10 experiabox met 5 zwarte superwifi punten (groot huis). WiFi valt regelmatig uit. WiFi manager gevolgd: in de stap om de superwifi punten te herstarten klopt het registratienummer (S/N nummer) niet met het punt wat in de experiabox zit. Is waarschijnlijk een oud nummer van onze eerste witte superwifi punten die we in vorig huis hebben gebruikt. Hoe krijg ik die registratie weer goed?
Lang: een aantal jaren geleden heb ik een aantal witte superwifi punten gewonnen. Daar heb ik er nog 1 bijgekocht, en die in ons vorig huis gebruikt. We hebben toen we gingen verhuizen een paar maanden in een tijdelijke woning gewoond, en omdat ik verhuisde, kreeg ik twee zwarte superwifi punten toegestuurd. De monteur lukte het echter niet om deze goed aan te sluiten, we hebben in dat huis toen zonder superwifi gewerkt (ik werk voornamelijk thuis), dat was een klein huis.Â
Toen we naar onze definitieve woning verhuisden kreeg ik nogmaals (ivm verhuizen) superwifi punten toegestuurd. Aangezien dit huis drie etages heeft, en een uitbouw, leek me dat wel goed zodat we overal goede wifi zouden hebben. Ook nu had de monteur erge moeite om de superwifi punten aan de praat te krijgen, maar uiteindelijk is dit gelukt (ruim een jaar geleden). Toch werkte de wifi niet altijd goed, en afgelopen periode valt hij gewoon regelmatig uit voor een minuut of zo. Erg vervelend, zeker omdat ik met name thuis werk. Herstarten van de experiabox heeft geen resultaat.
Vandaag dus aan de slag gegaan met de Wifi manager. Ik heb alle stappen doorlopen, maar de snelheid nam alleen maar af (eerst meten op 1 vaste plek, daarna modem herstart, daarna alle wifi apparaten uitzetten). Ik heb steeds op dezelfde plek gemeten.
De wifi manager gaf aan dat ik zowel 5 zwarte als 3 witte superwifi punten heb. De drie witte heb ik niet meer in gebruik genomen, de monteur leek het niet handig om ze samen te gebruiken, zeker omdat ik genoeg zwarte had.
De volgende stap in de wifimanager was het stap voor stap herstarten van alle superwifi punten. De eerste zou degene moeten zijn die gekoppeld is aan de experiabox. Het registratienummer werd weergegeven in de wifimanager. Echter, dat nummer klopt niet. Ik ben alle vijf zwarte superwifi punten bij langs gegaan, maar geen enkele heeft dat nummer. Nu vermoed ik dat dit nummer een van de witte superwifi punten betreft.
Ergens staat er dus een verkeerd nummer (en type?) geregistreerd in mijn experiabox. De monteur die er een jaar geleden was (in beide huizen waar we naartoe verhuisd zijn was het dezelfde monteur) heeft de experiabox meerdere keren naar fabrieksinstellingen teruggezet. Dit hielp echter niet, het gedrag van de superwifi's was steeds weer anders. Dat hij het uiteindelijk heeft gefixt was al bijzonder zeg maar.Â
Echter, wat moet ik nu doen? Hoe krijg ik het voor elkaar om de juiste registratie in de experiabox te krijgen? Is dat noodzakelijk? Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat mijn wifi stabiel wordt. Help?
Â