Skip to main content

Regelmatig valt het internet via de wifi weg terwijl de vaste verbindingen wel internet houden evenals radio en tv werkt.

Heb een experia V10 met een 2.4 ghz wifi netwerk en een bedrade wifi extender (wit) met een 5.0 mhz netwerk.

Wanneer er geen internet via de wifi is en de extender wordt uitgeschakeld dan keert internet terug op de 2.4 van de experia. 

Als dan de extender weer aangezet wordt, het bovenste blauwe lampje constant brand en de onderste blijft knipperen dan verdwinnt internet van de 2.4 ghz. Het kan uren duren eer de extender weer internet heeft en dus beide lampjes constant branden. 

Het kan dagen goed gaan maar ineens vrijwel elke dag verlies van internet via de wifi. 

Dit gebeurd al gedurende lange tijd, probleem deed zich ook voor met de vorige modem V9. 

Extender is door kpn monteur destijds ingesteld. 

Ik zit al tijden te goochelen en te zoeken op dit forum maar helaas geen oplossing. 

Indien iemand hier ervaring mee heeft en de oplossing weet dan zou dit mij heel erg blij maken. 

 

Mvg

Dag @MvH63 welk type wifiversterker heb je? 


Hallo Joep 1965,

Een Arcadian, wit.  experia veraterker. 


Ik was er al een beetje bang voor. Doe je zelf een plezier en vervang em door deze. In combinatie met de v10 heb je er twee nodig. Je loopt dan het hele huis door zonder de verbinding te verliezen.  Ze zijn voorzien van de modernste technieken en werken perfect.  Nu heel goedkoop.  Bij mij werkt die combinatie perfect.  De witte is gewoon te oud.


Bedankt voor je antwoord, hmm, te oud. Zo blijven we aan de gang. 

Probleem is wel dat ik op de versterker nog 3 bekabelde app. aangesloten heb, moet ik er nog een switch bij gaan zetten 🙄


Zet je de Arcadyan iedere keer uit??


Nope, staat in principe 24/7 aan, alleen als dus probleem met wegvallen internet ontstaat dan probeer ik de reset door de arcadyan uit te zetten (en dan blijkt de wifi van de experia weer wel internet te hebben)

Soms werkt dit maar vaak blijft ie langere tijd knipperen, vreemde is dat uiteindelijk vanzelf het probleem oplost en er weer internet over de wifi is en gaat het weer een tijdje goed. 

Waardoor valt dan het internet weg vraag ik me af, er veranderd niets aan de omstandigheden als dit gebeurd. 


Wat heb je zoal aangesloten op de wifiversterker? Heb je dit soort dingen in huis?

 


Heb 2 slimme lampen maar had het probleem al voordat die er waren en een aantal klok aan klik uit schakelaars. 

 

M'n tv en radio zitten bekabeld op de arcadyan. 

Rare is dat het een hele tijd goed gaat maar dan ineens speelt het weer regelmatig op. 

Er zit geen logica in. 


Er is één ontvanger of meerdere? Omvormer van zonnepanelen?


1 versterker en geen zonnepanelen. 


Het is een  vreemd geval @MvH63 . Ik heb er geen verklaring voor. Ik heb em weggedaan ook omdat de versterker niet meer goed z'n ding deed. De laatste update is al jaren geleden geweest en wordt ook niet meer gedaan. 


De laatste update is al jaren geleden geweest en wordt ook niet meer gedaan. 

Dit. De oude Dualband Wifiversterker voldoet niet meer aan de huidige standaarden en wordt ook al een tijdje niet meer ondersteund (ik werk nu sinds januari 2021 bij KPN en toen was er al geen ondersteuning meer op die versterkers). 

 

hmm, te oud. Zo blijven we aan de gang. 

Dat is helaas wel hoe het gaat, het ene apparaat kan 10 jaar mee gaan, de andere wat korter. De standaarden en technologieën van netwerkapparatuur volgen elkaar in rap tempo op. Ik kan niet echt zeggen waardoor de storing precies ontstaat maar een defect aan de huidige versterker sluit ik niet uit.


Heren, bedankt voor jullie input. 

Had 'm net aan de pc gehangen en opnieuw gekoppeld en o verrassing, het werkte. 

Terug in woonkamer geplaatst en einde verhaal, blijft knipperen en geen internet. 

Zal maar es kijken voor een opvolger dan. 

 

Ik wens jullie een goede nachtrust. 

GrtzÂ