Skip to main content

Hallo,

 

Wij hebben hier het vervelende probleem, dat een keer in de x tijd dit kan variëren van 6dagen tot 30dagen, dat de Wifi ermee stopt te werken op de SuperWifi(welke op plekken staan waar geen kabel heen getrokken kan worden), daarbij zijn de lampjes groen aan de onderzijde, wanneer deze niet verbonden zijn rood, zoals het hoort.

 

Zet ik deze uit, en we zitten rechtstreeks op het modem, dan zijn deze problemen er niet.

 

Het begon met een van de punten die problemen gaf, deze uit gezet. Problemen weg, nu begint de andere met problemen.

 

Hardware die we gebruiken:

KPN Box 12

2x SuperWifi 2(zwarte punten dus)

 

Daarnaast heb alleen een eigen DNS draaien dmv pi-hole.

 

SuperWifi punten zijn week geleden nog volledige geconfigureerd, heeft gewerkt tot vandaag zo'n beetje, dan andere die beneden staat werkt voor geen meter meer.

 

Heb alles geprobeerd, voordeel van een ICTer zijn, maar dit oplossen gaat mij niet lukken.

ben dus haast geneigd, om die superwifi punten niet meer te gebruiken en mijn eigen eigen setje aan te schaffen en deze in AP modus achter het MODEM te gaan plaatsen, wat volgens mij niet de bedoeling is van de superwifi.

 

We maken ook geen gebruik van de Powerline adapters, ben hier heel vies van zelfs.

Hi @Nicj56! Excuus voor de late reactie. Ik zou je hier toch graag mee willen helpen. 

Wil je ten eerste bevestigen dat je bij het installeren van de SuperWifi na de storing deze stappen volgt? Dat zorgt voor een installatie waarbij alle storingsfactoren worden uitgesloten. 

Daarnaast geef je aan dat je een eigen DNS hebt draaien. Nou heb ik daar zelf geen ervaring mee. En ik weet dus ook niet zeker wat de invloed daarvan op de SuperWifi kan zijn. Wil je bevestigen of het probleem ook speelt als de pi-hole niet in het netwerk is opgenomen?


Hoi @Bram_,

 

Inderdaad die stappen meermaals doorlopen(van de reset). Dus met Pi-Hole erin of eruit, maakt geen verschil. 

 

Het enige dat ik heb aangepast is het kanaal op een vaste ipv automatische kanaal selectie. Dit werkt nu voor een week goed, alleen de ene die permanent uit staat verdenk ik van een hardware matig defect. Maar die moet ik nog eens gaan testen(dus daar kom ik op terug).

 

Al met al werkt het tot nu goed.


Hi @Bram_ nieuwe update:

het heeft nu weer 8 dagen gewerkt, vervolgens klapt die zover weg dat ik hem helemaal niet meer zie, en dus uit de configuratie is verwijderd(geld voor beide superwifipunten, dus ook voor degene die al uit staat), dit werkt voor mij simpelweg niet. Dit is begonnen na de hete dagen die we tot nu hebben gehad, lijkt wel of ze te warm zijn geworden, en daardoor stuk zijn gegaan.

 

Wat kunnen we hieraan gaan doen? Want als ik geen oplossing voor dit kan gaan dan ga ik hierzelf wat accespoints achter hangen in de vorm van MESH, en etc, wat wel werkt voor mij, zoals ik het had, bij Ziggo, in de vorm van een TP-Link setje of iets divers, want ben niet te spreken over deze spullen.

 

Het werkte op dag 1 voor paar maanden tot aan nu, maar nu dus niet meer hoe het ontworpen is.

 

Tevens heeft mijn modem zich herstart om een of andere rare reden, zie ik nu……… Dat is rond 20.00 uur deze avond gebeurd.

 

Kortom; het heeft nu van afgelopen zondag(de dag van de race), tot en met nu. Kanaal staat nog op manuele selectie, en met enkel het modem hebben we deze problemen niet.


@Nicj56 wissel in dat geval de SuperWifi versterkers eens van plaats. 

Als het probleem meeverhuist weten we dat we het in die versterker moeten zoeken. Als de versterker die nu geen problemen geeft op de andere locatie op rood springt weten we dat het aan de locatie ligt. 


Hoi @Bram_ Bram,

 

Dat kan ik wel doen met degenen die beneden staat maar die weigert gewoon te verbinden met het modem en enkel en alleen via de andere versterker ook al zet ik de werkende uit.

 

Dus dat gaat niet werken, heb ze nu beide uitstaan en het werkt wel goed…

 

Ze beide altijd met groen verbonden, en lijkt me dus niet in de locatie waar ik hem heb staan gehad, want heb in het verleden ze beide op elkaars plek gehad, en toen kwam het probleem ook naar voren toe.

 

Dus schiet mij maar lek waar het hem inzit… Rechtstreeks met kabel op het modem kan ik hem gewoon ongelimiteerd gebruiken, en eentje staat in de keuken(was om te testen), maar gaf na 1 week ook weer problemen.

 

Heb voorheen TP-Link Deco gehad icm ziggo, waarvan de hoofd aan het modem in onze meterkast(Waar ook de box 12 staat), stonden toenmalige TP-Link Deco ook op die locaties, waar nu de 2 SuperWifi staan.

 

Het lijkt me niet de bedoeling dat ik elke week maar moet hopen dat het "werkt"? Of een volledig herconfig moet gaan aan mijn SuperWifi punten.


Dat kan ik wel doen met degenen die beneden staat maar die weigert gewoon te verbinden met het modem en enkel en alleen via de andere versterker ook al zet ik de werkende uit.

@Nicj56 ik begrijp niet volledig wat je bedoelt met je eerste zin. Wat ik probeer te beoordelen is of de versterker zelf stuk is. Of dat er een probleem is met het verbinding krijgen op locatie. 

Als je “normaalgesproken” wel goed verbinding hebt op die plek maar nu niet, dan is er kans dat er iets veranderd is. Mogelijk onbewust door eigen doen, of doen van een ander. 

Als de versterker zelf continu op rood blijft staan is het waarschijnlijk een software of hardwarefout in die specifieke versterker. 

Probeer dus eerst de versterker die op rood schiet in de buurt van het modem draadloos te laten staan. Als die dan groen blijft dan is de kans groot dat het aan de locatie ligt waar de versterker stond toen deze rood werd. Zelfs als het daar tijden goed heeft gewerkt. 

 


Dat kan ik wel doen met degenen die beneden staat maar die weigert gewoon te verbinden met het modem en enkel en alleen via de andere versterker ook al zet ik de werkende uit.

@Nicj56 ik begrijp niet volledig wat je bedoelt met je eerste zin. Wat ik probeer te beoordelen is of de versterker zelf stuk is. Of dat er een probleem is met het verbinding krijgen op locatie. 

Als je “normaalgesproken” wel goed verbinding hebt op die plek maar nu niet, dan is er kans dat er iets veranderd is. Mogelijk onbewust door eigen doen, of doen van een ander. 

Als de versterker zelf continu op rood blijft staan is het waarschijnlijk een software of hardwarefout in die specifieke versterker. 

Probeer dus eerst de versterker die op rood schiet in de buurt van het modem draadloos te laten staan. Als die dan groen blijft dan is de kans groot dat het aan de locatie ligt waar de versterker stond toen deze rood werd. Zelfs als het daar tijden goed heeft gewerkt. 

 

Wat ik bedoel met de eerste zin is:

Ik kan degene die sowieso het netwerk helemaal ontregelt, die weigert simpel gezegd om gewoon aan het modem te verbinden, ook AL staat de halfwerkende superwifi op zijn plek dicht of niet dicht op het modem, of uit, die weigert gewoon te verbinden met het modem rechtstreeks, wat ik gewoon niet snap, wat die voorheen wel deed.

 

Degene die boven staat, en dus sinds maandag niet meer werkt, is zelfs helemaal uit mijn modem verwijderd, die is gewoon niet meer zichtbaar, terwijl ik nergens aangezeten heb. Pas toen het stopte met werken heb ik de kanaalselectieen het de MHZ die gebruikt word terug op AUTO gezet.

 

Alles wat je aan draagt heb ik al geprobeerd, voor ik ging vragen, want anders kom ik niet met een vraag op dit forum. Tevens werk ik zelf in de ICT, dus heb vrijwel alles wat getest kan worden en qua tooling tot mijn beschikking is vanuit het modem/versterker, al gebruikt……

Al met al, zou ik graag een passende oplossing krijgen voor ik een mesh setje ga halen dat ik in Access Point mode ga zetten achter het modem… Ik verwacht dat ik tegen een bug aan loop in de huidige versie van de software.

 

V3.xx.31 meen ik uit mijn hoofd, ik heb de nieuwe KPN software nog niet gehad, de beta daarvan ga ik al zeker niet draaien.

Even een beeld bij ons netwerk qua verbonden apparatuur, beginnend bij de draadloos verbonden apparatuur:

1x P1 van Homewizard

2x iPad
1x HomePod

3x iPhone

2x Apple Watch(als de iPhone buiten het bereik is)

2x MacBook(maar meestal los van elkaar, komt zelden voor dat deze tegelijk erop zitten)

1x HP Envy printer

 

Als het werkt 2x SuperWifi(draadloos na configuratie)

Bekabeld verbonden(staat hier onder):

1x Synology DS220+ op 2 netwerk poorten

 

Wat doet mijn Synology:

Plex Server

DNS Server

VPN Server

Nog wat andere services buiten de normale file hosting.

 

Maar enfin, de superwifi doet het gewoon niet optimaal, wat mij nog meer irriteert is dat het thuis word afgeschoven op: Goh, wat fijn die KPN, terwijl de lijn tot aan het modem gewoon 0x storing heeft gehad tot nu toe. 


@Nicj56 ik begrijp dat je werkt in de ICT. Ik probeer zoveel mogelijk de vragen daarop aan te passen. Maar zonder een paar “domme” vragen doe ik mijn werk niet goed.

Ik ga dit neerleggen bij een afdeling die met me mee gaat kijken. Wel kan het een paar werkdagen duren voor ik reactie krijg. 


Hoi @Bram_ ,

 

dan wacht ik dat even af!


@Nicj56 ik heb het een en ander aan laten passen van onze kant. Zou je willen laten weten hoe het nu gaat met de verbinding? 

Als je de SuperWifi niet hebt aangesloten, sluit deze dan aan zonder het modem een reset te geven. 


Hoi @Bram_ , 

 

Had vandaag pas de kans, om het te controleren ik kom hier op een later moment op terug, want het is gewoon nu nog te kort, om het te zeggen.


Hi @Nicj56. We zijn ondertussen een weekje verder. Is alles stabiel gebleven? Ik heb in ieder geval een van mijn eerdere reacties als antwoord aangegeven. Omdat dit voor de gemiddelde persoon de beste handeling is om uit te voeren. 


Hi @Bram_, Het lijkt erop dat jullie aanpassingen zijn vruchten af werkt tot nu toe. En dat het stabiel werkt.

 

Laten we duimen dat het zo blijft.