Skip to main content

Ik heb een experia V10 en drie super wifies (drie verdiepingen)  Plotseling na een lange periode zonder problemen (een anderhalf jaar) geen wifi meer. Alle lampen op groen, wifi netwerk zichtbaar, maar geen verbinding mee (lastig met drie thuiswerkende gezinsleden) is er een update geweest die alles verstoord of wat?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Zo ver ik weet niks bijzonders qua update vanacht. Brand op het modem aan de achterkant van de V10 naast de DSL aansluiting 1 of 2 groene lampjes stabiel? Of als je glasvezel hebt alle groene lampjes op de (O)NT? 

 

En heb je misschien al geprobeerd om de superwifi punten allemaal even een minuutje uit te zetten en hierna weer aan? Laat het ons weten!


Ga er vanmiddag mee aan de slag. Tot horens


Dit is een breder probleem, veroorzaakt door de firmware upgrade. Signaal is na update stuk slechter en instabieler. Dit is geen kwestie van wifipunt even "resetten" of verplaatsen.


Vreemd, Microsoft laptop heeft wel verbinding, Apple niet. Alle mobiele telefoons geen verbinding.


Ik heb een super WiFi, de middelste opnieuw opgestart nu werkt het weer. Blijft vreemd.


Nee is al bevestigd door kpn dat er een update is geweest die niet lekker uitgerold is. Dit moet gecorrigeerd worden maar aub melding maken van uw klacht.


Beste @Adman, welkom! Sorry voor de late reactie: ik had je topic wel gezien, maar was vergeten te reageren 😞. Ik lees dat het bij jou weer werkt en ik ben benieuwd of je nu, een week later, nog steeds tevreden bent. Het klopt wat Dcb1408 zegt: er zijn meer meldingen binnengekomen. Mocht jij ook nog steeds problemen ervaren, laat het gerust weten. 


Marcia_ , het werkt weer. Van de week mijn hoogste wifi weer aangesloten op internet om deze weer af te stemmen. De performance is wat teruggelopen in vergelijking met voorheen. van 42 naar een kleine 30. In overall wat slechter eruit gekomen.


Je zou altijd de Wifi Manager nog eens door kunnen lopen als je het idee hebt dat het nog sneller kan. Fijn dat het wel weer werkt!


Nou het werkt dus niet. Ik moet het ding continue resetten. Wifi manager zegt dat alles in orde is dus daar heb ik niets aan. 


Wat moet je steeds resetten? En wat is steeds? Wil je ook jouw forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 


De tablet (android) moet ik vanuit slaapstand eerst wifi uit en aanzetten, dan pas wordt het signaal herkend. De laptop (Windows 10 home) herkent het wifi signaal van de versterker niet meer na slaapstand. Ik moet dan eerst de versterker uit en aanzetten waarna ik de verbinding kan maken. Heb hiervoor nooit problemen gehad, het is sinds de laatste 2 weken. Vandaar dat het mij aannemelijk lijkt dat het eventueel met een firmware upgrade te maken zou kunnen hebben. Aangezien aan mijn kant helemaal niets veranderd is.

 


Dit lijkt wel gek inderdaad. Ik zou je willen vragen om de Experia Box eens te resetten door met de paperclip het reset gaatje in te drukken. Dan moet je daarna wel eventueel zelf ingestelde portforwards o.i.d. opnieuw instellen. Ik ben benieuwd of het daarna weer naar behoren werkt.