Skip to main content

Sinds enige tijd heb ik wifi extenders (Experia Wifi 2.0). Ik kijk normaal TV bedraad via KPN. Mijn Philips TV heeft echter ook wifi en die gebruik ik om bijvoorbeeld Disney+ te kijken.

 

Sinds de wifi extenders valt echter de wifi verbinding van de TV om de paar minuten weg. Dan moet ik eerst opnieuw verbinding maken, voordat ik weer verder kan kijken. Je begrijpt dat dat erg vervelend is.

 

Op een Belgisch forum las ik dat dat iets te maken zou kunnen hebben met ‘One SSID’ voor Wifi 5.0 en Wifi 2.0. Sommige wat oudere smart TVs zouden daar problemen mee kunnen hebben? Dit zegt mij echter niet zo veel.

 

Heeft iemand een tip om dit probleem te verhelpen? 

Hoi @VanTrier, welkom op ons forum!
We denken graag even mee. Kun je toelichten hoe je alles aangesloten hebt zitten? Wat voor experiabox heb je? Heb je de Superwifipunten met een kabel aangesloten of draadloos? Waar heb je deze ongeveer neergezet in je huis?

Een paar handige topics:

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!


Ik zie je reactie nu pas. 

Ik heb inmiddels een aantal telefoontjes met zowel de helpdesk van Philips (TV) als KPN gehad. Het blijkt dat ‘oudere’ smart TV's niet zo goed overweg kunnen met het switchen van 2.4 naar 5 Ghz zoals de nieuwe wifi punten kennelijk weleens doen. Elke keer dat het wifi punt wisselt van kanaal of van frequentie, dan valt de verbinding weg.

We zijn tot de conclusie gekomen dat de enige oplossing is, om de TV bedraad aan te sluiten. Dat heb ik gedaan en daardoor heb ik weer verbinding.


Ah dat is ook een oplossing, met de kabel zul je sowieso de beste verbinding hebben.

Bedankt voor je terugkoppeling @VanTrier!