Skip to main content

Werkt een wiffi versterker ook aan een switch box??

Krijg namelijk alleen een orange lampje na 5 min op de voorzijde van de versterker. De versterkers staan 12 mtr uit elkaar waarvan 1 binnen huis en een onder de overkapping?????

12 meter is ook wel erg ver @Crusoe , dan staat de versterker draadloos niet meer binnen het bereik van de modem/router en is even experimenteren met de plaatsing een voorwaarde dat deze weert stabiel groen wordt.

Je kunt een versterker ook bekabeld aansluiten aan een switch, die op zijn beurt weer bekabeld aangesloten is op de modem/router.

1 opmerlkng daarbij, als die versterker o.a. gebruikt wordt voor tv kijken via een KPN decoder, dient de switch IGMP Snooping te ondersteunen.

 


Werkt een wiffi versterker ook aan een switch box??

Hoe bedoelt u dit? Is de switch bekabeld op de Experiabox/KPN Box aangesloten en heeft u daar dan de versterker op aangesloten? 


de Switch is bekabeld aangesloten aan de v12 router en komt binnen  in de woonkamer  via utp verbinding!!  deze Switch is in de woonkamer dan ook aangesloten op Tv en mijn binnen wiffi versterker. Krijg alleen de gele led op de voorkant te zien…. na ongeveer 5 min. misschien is de 4 poorts switch niet IGMP Snooping ondersteunend!!  {Ook bij 9 mtr tussenruimte van de wiffi versterkers geen verschil}


Welk merk en type switch @Crusoe ???


Merk van de switch is tp link( 4 poorts)


Merk van de switch is tp link( 4 poorts)

Welk typenummer @Crusoe , dat vroeg ik eerder ook.?

 


 


@Crusoe deze switch is geen gigabit switch. Geen 1000 mbit dus. Max 100 mbit. Daardoor word het lampje van de SuperWiFi niet groen. Die wil 1000 mbit.


Oookeee Nick83 dat wist ik niet !!🤔welke switch raad jij me dan aan als altenatief??   

 


Deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?soPos=2377

Of deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/


Thanks Nick83, heb inmiddels de switch tp link tl-sg 105e besteld!!👌


Deze bovenstaande switch ontvangen en aangesloten!! Beide wiffi versterkers branden als eerste groen. Na 5 min branden de bedraden wiffi versterker groen en de buiten staande wifi orange( staan nu niet verder dan 8 mtr uit elkaar) 


Het lijkt er dan toch op dat de onderlinge verbinding tussen de versterkers niet ideaal is. Beide wifi versterkers zijn wel bekabeld aangesloten? @Crusoe 


Nope.... Jeroen...dat is toch niet nodig voor de 2e super wifi !! Alleen stroom toch nodig??


Nope.... Jeroen...dat is toch niet nodig voor de 2e super wifi !! Alleen stroom toch nodig??

Wel veel beter. Draadloos kan. Maar als de afstand te groot is of er zitten muren tussen, dan kan de verbinding slecht zijn. Met oranje lampje tot gevolg. 


Reageer