Skip to main content

Sinds vorig week 3 wifi experia versterkers aangesloten in lijn als eind punt heb ik mijn pc aangesloten. In het begin leek het wel ok te werken. Eergisteren wil achter de pc gaan zie ik dat de pc niet is verbonden met het internet.

Nieuwe ethernet kabels gemonteerd en alles werkt weer na de versterkers uit en aangezet te hebben. Via wifi manager div keren geconfronteerd.  Top alles werkt weer. 

Kom ik vandaag weer achter me pc zitten weer geen internet verbinding. 

Iemand enig idee waarom dit gebeurt. Of zijn de versterkers defect? 

 

Help.

Beste @Nazier, welkom! Wat vervelend dat je hier steeds tegenaan loopt! Hoe staat het er nu voor? Ik ben nog wel even benieuwd wat er gebeurt als je de pc rechtstreeks bekabeld op de Experia Box aansluit. Ervaar je dan ook dat de verbinding constant weg is? 


Hey marcia.

Nee als ik de pc rechtstreeks op de experia box aansluit heb ik geen probleem. 

Probleem blijft wel bij de wifi versterkers


Die pc zit dan bekabeld op de laatste Experiawifi?

 

Misschien neel onnozel, maar je zet niet alles uit met een knop op en stekkerdoos? Waardoor de Experiawifi eerst moet opstarten.

 

Als je bij je pc komt, welk lampjes branden er dan op de Experiawifi, 1e groen, 2e blauw?


Nee alles heeft apparte en continu voeding.

Alleen de groene lampjes brand op de wifi experia versterker. 


Nee alles heeft apparte en continu voeding.

Alleen de groene lampjes brand op de wifi experia versterker. 

 

Niet de 2e blauw? Want die geeft aan dat er dataverkeer binnenkomt en beschikbaar is op bijvoorbeeld een pc, en wifi. De 4e groene gaat branden als er een apparaat met wifi verbonden is aan die desbetreffende Experiawifi. 

 

Maar als die blauwe niet brand, doet hij het niet zoals het hoort. Dan hoef je het niet in de pc te zoeken dus.

Hoe lijkt het met de andere 2? Met de blauwe lampjes.


Ha @Nazier, hoe staat het er nu voor? Werkt het inmiddels naar behoren?


Nee nog steeds niet.

Ik moet de stroom van alle 3 eraf halen en dan er weer in doen. Ik kan alleen niet chekken wanneer de wifi uitvalt en dus ook het internet naar de pc toe.

Ik heb een trouwens een nieuwe giga switch gehaald. Ga ik dit weekeind ff proberen.