Skip to main content

Heb sinds een paar dagen problemen met de wifi versterkers, krijg ze niet werkend, alles al gedaan zoals beschreven, gereset, stroom eraf, modem gereset, stroom van kast eraf maar krijg geen groen licht. Heb ook al gebeld maar helaas ook geen oplossing. De versterker blijf oranje!! Begint een beetje vervelend te worden! betaal 72 EUR p/maand en dan nog niet wat ik nodig heb, werk vanuit thuis dus heb goede wifi nodig!! Maar bij KPN kan dus ook niemand mij helpen om het probleem op te lossen!! Zit eraan te denken om alles terug te sturen en naar een andere aanbieder te gaan.

Dag @H.VM de laatste dagen zijn er veel meldingen over problemen met de SuperWiFi's.  Met de laatste update lijkt er iets niet goed te zijn gegaan.  Het onderzoek loopt inmiddels.  Hou het forum in de gaten.


okay, wacht ik nog even af, anders moeten ze maar 2 nieuwe wifi versterkers sturen. betaal genoeg per maand,


Heb jij trouwens dit soort dingen in huis?

 


ja heb ik ook en werken prima, het probleem is de versterkers


Klopt maar het lijkt erop dat die twee momenteel niet samen gaan.  Dat is onderdeel van het onderzoek.  Waarschijnlijk werken de wifipunten wel als u de draadloze verbindingssets weghaalt.  U kunt het even testen als u wikt. 


dank je, maar dan heb ik weer geen TV boven? Als WIFI versterkers een probleem hebben moeten ze maar nieuwe opsturen. Of een alternatief aanbieden zoals de FrizBox toch


Maar het vreemde is heb afgelopen zondag nog gebeld met KPN, over dit probleem werd niets gezegd?


@H.VM  je kunt in ieder geval even testen of het probleem er ook is zonder de devolo’s.. Dan kun je ook bijdragen aan het versneld oplossen van een probleem, bv dat er andere software uitgerold waarbij de superwifi wel weer samenwerkt met de devolo’s. Als dat het probleem is tenminste. 
 

ik heb zelf geen problemen met de superwifi 2 waarbij de WiFi vd box 12 uit staat met een bekabelde superwifi punt achter de box 12. Daarnaast maak ik geen gebruik van devolo’s.


Beste,

 

Ja klopt, maar ben niet zo’n technicus, als ik dit dit ga proberen werkt er straks niets meer, dus eigenlijk zou er een monteur langs moeten komen om dit te doen.


@H.VM die monteur gaat niet komen want die kan ook niets doen. Het is wachten op een update. 


@H.VM je hoeft alleen de devolo’s even uit het stopcontact te halen en kijken of de superwifi punten het dan wel doen. Daar hoef je geen technicus voor te zijn. Een monteur heeft idd geen zin als het probleem in de software zit. Daar kan een monteur ook niets aan verhelpen.


dan moeten ze maar de nieuwe wifi versterker versturen ga niet allemaal liggen rommelen, en anders zeg ik het hele gedoe op.


Maar die moet je ook zelf aansluiten, dat sturen ze ook geen monteur voor. Dat maakt het probleem alleen maar groter.


wifi versterkers aansluiten is geen probleem meer na 3 dagen kloten!! Ben nu al bijna week bezig om het in order te krijgen, werk vanuit thuis en moet door het probleem van KPN, nu bijna bij de modem gaan zitten om fatsoenlijk verbinding te krijgen! Betaal genoeg p/maand dus verwacht ik ook een oplossing alternatief van KPN, begin het spuugzat te worden. Ga het er denk ik allemaal uitgooien!! En overstappen naar een andere provider die wel service verleend, echt schandalig van KPN hoe ze met klanten omgaan, hoef ook geen berichten meer te ontvangen via het forum , had verwacht dat er iemand met een oplossing kwam, maar het blijkt allemaal maar wat heen en weer gepraat. KPN moet dit zelf gaan simuleren niet de eindgebruiker.


U denkt dat andere providers nooit storingen hebben? Sluit de pc of laptop  aan met een kabel op het modem en u kunt weer uren werken.


wifi versterkers aansluiten is geen probleem meer na 3 dagen kloten!! Ben nu al bijna week bezig om het in order te krijgen, werk vanuit thuis en moet door het probleem van KPN, nu bijna bij de modem gaan zitten om fatsoenlijk verbinding te krijgen! Betaal genoeg p/maand dus verwacht ik ook een oplossing alternatief van KPN, begin het spuugzat te worden. Ga het er denk ik allemaal uitgooien!! En overstappen naar een andere provider die wel service verleend, echt schandalig van KPN hoe ze met klanten omgaan, hoef ook geen berichten meer te ontvangen via het forum , had verwacht dat er iemand met een oplossing kwam, maar het blijkt allemaal maar wat heen en weer gepraat. KPN moet dit zelf gaan simuleren niet de eindgebruiker.


Zelf simuleren hebben we druk achter de schermen gedaan, @H.VM en zo zijn wij erachter gekomen dat het even stroomloos maken van de draadloze verbindingsset (alle adapters minimaal 60 seconden uit het stopcontact) en dan weer aansluiten, het probleem 9 van de 10 keer oplost. 
Werkt dit niet, dan is het advies om het modem te herstarten. Het resetten en opnieuw installeren van de SuperWifi punten is na te lezen in het topic KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

Ik ga er vanuit dat deze oplossing ook voor jou werkt en dat een overstap naar een andere provider niet nodig is.

Mocht je nog hulp nodig hebben, dan zijn wij telefonisch bereikbaar via het gratis nummer 0800 0402.
Van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.


alles gedaan zoals gezegd, zoals beschreven maar nog steeds hetzelfde probleem, brandt oranje en staat bekabeld langs modem? Ik vindt het nu echt wel storend te vinden dat na 1 week kloten nog steeds de wifi versterkers niet werken!! WIFI in huis is superslecht en bijna geen bereik, boven al helemaal niets! Kan KPN dan niet de nieuwste WIFI versterker opsturen, en omruilen tegen de andere? Of de nieuwe versterker tegen een gereduceerd bedrag.


Hoe kan ik de versterkers omwisselen tegen de nieuwe?? Betaal genoeg p/maand en dan mag ik toch wel goede wifi in huis verlangen,en alles gedaan zoals beschreven!! Diverse malen, al meer dan een week aan het proberen resetten, etc etc.