Skip to main content

Hi KPN,

 

Ik heb sinds kort 2 WiFi versterkers in huis. Één op de eerste verdieping en de ander op de tweede. Nou heb ik het probleem dat hij (bijna elke dag) begint te knipperen, de WiFi werkt dan niet meer. Zelf trek ik het stopcontact eruit en dan doen ze het weer, mij lijkt dit niet de goede oplossing… wat is er aan de hand en hoe kan ik het wel oplossen? 
 

Groeten Ron

Zijn de versterkers met een kabel aangesloten op het modem?


Nee, ik heb de superwifi punten black.


Hoi @Stamr, welkom hier. 

Het hoort inderdaad niet weg te vallen. Wat heb je al gedaan. Heb je de tips voor wegvallende wifi al doorlopen?


Beste Bart, tips v wegvallende WiFi heb ik gedaan maar dat is niet het probleem. Beide WiFi versterkers op de 1ste verdieping en de 2de vallen alleen s’nachts weg en nooit overdag. Ik weet natuurlijk niet wanneer maar het gebeurt echt iedere dag. Hoor je graag?


Ik ervaar hetzelfde probleem maar dan om de 2 nachten. Elke keer 5 seconden uit zetten en dan werkt het weer voor 2 dagen. Maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.


Ik ervaar hetzelfde probleem maar dan om de 2 nachten. Elke keer 5 seconden uit zetten en dan werkt het weer voor 2 dagen. Maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Probeer eens het 5ghz wifi kanaal een tijdje handmatig op 36 te houden en te zien of dat verschil maakt. Kan zijn dat er iets met radar signalen niet goed gaat. kanaal 36 is buiten radar bereik.


Bedankt en voor deze digibeet, hoe zet ik het 5Ghz WiFi kanaal op 36? 


Welke wifi versterkers heb je? 

Voor de SuperWifi kun je inloggen en dan naar insellingen > wifi en dan kun je het daar aanpassen.