Skip to main content

Nu heb ik vanaf 20 januari Super WiFi punten van af het begin gezeur, moet ik ze zelf gaan omruilen. Fijne service.

Wat gaat er mis??


Elke keer wifi weg, lees zijn dan geel of blauw/wit. Soms rood. Dan weer groen. Alles katenninstaleren door Kpn'er, die me wifi punt onder de tv zet, was niet goed, ding in meter kast gezet, werkt nog niet, boven op kantoor  wifi punt verplaatst na de trap, nog niet, zet ik ze naast elkaar doen ze het wel in de meter kast, zet ik er 1 weer boven word hij Geel, na laatste update, 1 punt op kantoor, de ander er naast, de 1 is geel de andere groen, de ene is bedraad, de ander is draadloos, welke groen is, de bedraad is geel.


Wat gaat er mis??

Elke keer wifi weg, lees zijn dan geel of blauw/wit. Soms rood. Dan weer groen. Alles katenninstaleren door Kpn'er, die me wifi punt onder de tv zet, was niet goed, ding in meter kast gezet, werkt nog niet, boven op kantoor  wifi punt verplaatst na de trap, nog niet, zet ik ze naast elkaar doen ze het wel in de meter kast, zet ik er 1 weer boven word hij Geel, na laatste update, 1 punt op kantoor, de ander er naast, de 1 is geel de andere groen, de ene is bedraad, de ander is draadloos, welke groen is, de bedraad is geel.


Een bedrade SuperWiFi hoort gewoon groen te zijn. Anders is de kabel niet goed. Heeft u hem al eens gereset? Resetknopje ongeveer 15 seconden vast houden met een paperclip. 


Dan is het bereik in uw woning slecht. En zit er maar 1 ding op: bekabeld aansluiten. 

DE ene zit bekabeld, de andere draadloos staat in bericht, en de bekabelde is led geel, de draadloze is groen.


@Ap Horst ik heb mijn reactie al aangepast. 


Dan is het bereik in uw woning slecht. En zit er maar 1 ding op: bekabeld aansluiten. 

DE ene zit bekabeld, de andere draadloos staat in bericht, en de bekabelde is led geel, de draadloze is groen.

Oude woning uit 1970, geen staal

 


Een bedrade SuperWiFi hoot gewoon groen te zijn. Anders is de kabel niet goed. Heeft u hem al eens gereset? Resetknopje ongeveer 15 seconden vast houden met een paperclip. 

Ja gaat het een tijdje goed daarna weer geel.


Een bedrade SuperWiFi hoot gewoon groen te zijn. Anders is de kabel niet goed. Heeft u hem al eens gereset? Resetknopje ongeveer 15 seconden vast houden met een paperclip. 

Ja gaat het een tijdje goed daarna weer geel.

Nick83, ik heb er een switch tussen zitten, deze heb ik verwijderd dus de kabel van beneden er rechtstreeks in dannis hij wel groen, en de 2de oom, dus denk switch van Zyxel 108a, niet goed, weet jij een goede Switch.


Goedemiddag @Ap Horst, ik zie dat Nick je al een goed eind op weg geholpen heeft! 
Wordt ie ook geel als je hem op de directe kabel houdt?

Op het moment is ie uitverkocht maar wijzelf raden deze switch aan: Netgear GS105E. Een eigen/andere switch kan natuurlijk ook maar het is belangrijk dat hij IGMP snooping heeft (en dat ingeschakeld staat).


 Meer informatie over de werking van je Superwifi punten kun je vinden in het onderstaande topic:

 


Goedemiddag @Ap Horst, ik zie dat Nick je al een goed eind op weg geholpen heeft! 
Wordt ie ook geel als je hem op de directe kabel houdt?

Op het moment is ie uitverkocht maar wijzelf raden deze switch aan: Netgear GS105E. Een eigen/andere switch kan natuurlijk ook maar het is belangrijk dat hij IGMP snooping heeft (en dat ingeschakeld staat)

 

Meer informatie over de werking van je Superwifi punten kun je vinden in het onderstaande topic:

Ik had beneden de Netgear 108 staan die naar boven gedaan en de Zyxel naar beneden, nu blijft hij groen, dus probleem opgelost