Skip to main content

Onze wifi werkt al zolang ik verhuisd ben naar dit adres (een jaar geleden) NIET NAAR BEHOREN!!!!!!! Na herhaaldelijk vragen of KPN alsnog mijn wifi optimaal kunnen maken, krijg ik te horen dat ik 75 euro moet betalen, terwijl de monteur in eerste instantie het doosje heeft geïnstalleerd en mijn wachtwoord fout had ingesteld, dat maakte volgens hem niet uit, want die kon je omzeilen en had je daarom toch niet nodig. Ik heb 2 wifi versterkers en die heb ik op 3 meter van elkaar hangen, omdat anders geen bereik genoeg is en ik geen wifi heb. Dit zou inhouden dat ik in mijn zaak 10 versterkers moet ophangen en dat lijkt me niet goed. Ik vind het in triest dat hier gewoon niets aan gedaan wordt, terwijl er al wel een jaar betaald wordt voor iets. waar ik niet van kan genieten. Ik ben beetje ten einde raad en daarom kom ik nu hier, hopelijk kan hier iemand me verder helpen.

 

Hoi @Rutger_ ik heb mijn gegevens voor zover mogelijk aangepast, maar wil gewoon graag geholpen worden, ben nu alweer een poos verder en van hier uit krijg ik ook allemaal goedbedoelde reacties, maar ik heb een zaak en kan niet hele dagen hier bezig zijn met reageren, terwijl dit eigenlijk gewoon door KPN opgelost hoort te worden, daar betaal ik ook genoeg voor vind ik.

 

Ik weet niet of ergens een prive en zakelijk iets verkeerd is ingesteld, ik ben door kpn over gezet naar een zakelijk contract en betaal ook wezenlijk meer nu en dat zou voor extra service zijn, die ben ik nog niet tegen gekomen, want zelfs contact krijgen is een probleem

 


Je betaald voor een verbinding tot en met het modem.  Je betaalt niet voor wifi. Je moet dat gewoon zelf fixen of een installatiebedrijf laten doen.  Voor dekking van 500m2 komt natuurlijk wel wat meer kijken dan in een huis van 100m2. Je hebt gewoon minimaal 6 bekabelde wifipunten nodig. 


super, bedankt!


dan kunnen we dit onderwerp wel sluiten toch?

 


Tenzij je open staat voor adviezen van de forumleden.  Het bereik van wifi is een meter of 8 in een open ruimte. Dus kan je zelf bepalen hoeveel je er nodig hebt. Je hebt in principe nu 3 wifipunten.  Het modem en twee SuperWiFi's.  Dus de helft van het oppervlak zou bij een goede opstelling goed wifi hebben ervan uitgaande dat het modem ook in dezelfde ruimte staat en niet weggestopt in een kast. Is de opstelling ook zo?


dat klopt, de router hangt in de winkel aan de muur, vrij hoog. Ik heb dan nog in elk geval een punt extra nodig. Moet nu even kijken of dat een nieuw iets moet worden of dat er nog een superwifi punt bij kan komen. Heb je suggesties daarvoor? 


Het MOET een superwifi worden want wat jij wil is het hele pand doorlopen zonder de verbinding te verliezen toch? Dan heb je dus een witte superwifi hebben die overigens misschien nog op marktplaats te vinden is.  Zelf zou ik deze bestellen ter vervanging van de witte die je nu hebt. Voor de aanleg ook makkelijker van deze heeft twee poorten dus je kan doorlussen. En ze zijn nu super goedkoop!! Begrijp je wat ik bedoel??


kijk, hier wordt ik nu wel vrolijk van, deze werken goed, heb je daar ervaring mee?

Dan kan ik het beste 3 of 4 van deze bestellen, die kan ik als een ketting aan elkaar doorverbinden met netwerkkabels?

 

 


Ik heb ze dus ja heb er ervaring mee. En het antwoord op de laatste vraag is ja.