Skip to main content

Sinds een klein jaar hebben we de experia12 en 3 superwifi punten. 2 bleek niet voldoende om het tot zolder te halen, omdat destijds de xperia12 zelf niet als WiFi punt fungeerde en daar de ssid uitgezet moest worden (kwam ik na veel gegoogle achter. Ik heb er niet veel verstand van). Nu laatste tijd was ineens bovenste wifipunt steeds oranje en tv daar haperde. Ik las dat inmiddels dus Experia 12 ook al wifipunt kon, dus wij alles resetten en opnieuw geïnstalleerd. Alles staat weer op dezelfde plek, toch werkt het voor geen meter. WiFi valt constant uit. Experia box en superwifi1 staan beneden. Groen. De punten op de eerste en tweede verdieping blijven oranje, wat we ook doen. De situatie is er na de update slechter op geworden.
 

Wat kan ik doen?
 

Zag dat er nu nieuwe (zwarte!! veel mooier) superwifi punten zijn, maar om weer een paar honderd euro uit te geven zit ik niet op te wachten. Vooral nu de beloofde teruggave van aansluitkosten en 5 euro per maand korting na een jaar nog steeds niet geregeld zijn. 

Die zwarte zijn denk ik niet gelijk de oplossing dus hou het geld zeker vast. Wat je zou kunnen doen is alles (dus Box 12 en Superwifi's) een complete reset naar fabrieksinstellingen te geven en vervolgens je net werk opnieuw in te richten. 

Bedenk wel dat draadloze verbindingen nooit optimaal zijn dus de reset is zeker geen holy grail. Het beste blijft toch om alles bedraad aan te sluiten.