Skip to main content

Sinds de nieuwe super wifi punten zijn geïnstalleerd door de installateur ervaar ik problemen met de tv en internet.

De problemen zijn dat de super wifi punten steeds uitvallen waardoor ik geen tv en internet meer heb, het lijkt in het weekend erger te zijn dan doordeweeks het geval is vooral foutcode 143 en 400 krijg ik te zien.

soms heb ik een aantal weken geen problemen en dan weer weken lang ellende zonder dat ik wat heb aangepast, wel is de snelheid dan ineens de helft lager als ik de check op de app uitvoer.

ik heb hier al zeker 10 keer contact over gehad en meerdere malen alles opnieuw geïnstalleerd met begeleiding aan de telefoon.

Steeds krijg ik te horen dat het bij mij ligt en daar ben ik een beetje klaar mee, alles is door de monteur geïnstalleerd.

Nog steeds heb ik de hoop dat dit goed opgelost gaat worden maar ik ga zelf niet voor een monteur betalen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Als dit niet wordt opgelost stap ik bij de volgende prijsverhoging over naar een andere aanbieder.

 

Dat moet dus anders @Alucard . Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Alles is draadloos aangesloten in het plafond boren is geen optie.

Het vreemde is dat het soms een tijdje goed werkt en dan ineens heb ik weken lang alleen maar problemen.

Ook het wifi punt van beneden die 5 meter van het modem vandaan staat valt dan regelmatig uit.

Nu lees ik wel op het forum dat veel mensen problemen hebben met dit systeem en vraag me af hoe stabiel het is als zoveel mensen dezelfde problemen ervaren.

Bij onze vorige woning uit 1907 stond de modem boven en hadden we buizen in de muur en plafond voor de bekabeling, dit gaat bij onze nieuwere woning niet.

 

 


Eén ding is zeker. Bekabeld heb je altijd het beste resultaat.  Waarschijnlijk is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het wifipunt. Dat kan soms werken maar wordt niet gegarandeerd.  Alles valt op staat met de opstelling van de wifipunten. Welk type modem heb je, waar staat dieren waar staan de wifipunten?


Dankjewel voor je reactie.

de modem staat beneden in de meterkast het gaat om het type v10.

Er is 1 wifi punt aangesloten op het modem de tweede staat een meter of 4 a 5 vandaan op het tv kastje, deze is aangesloten met een kabel op de ontvanger.

De derde ontvanger hangt op de overloop op de eerste verdieping.

En de laatste ontvanger staat op de voorzolder vanuit deze gaat er ook een lange 10 meter kabel naar de tweede ontvanger.

Vanuit KPN hebben ze eigenlijk nooit aangegeven dat de werking niet gegarandeerd kan worden maar ik denk dat je daar wel gelijk in hebt.

Zou het zo kunnen zijn als bijvoorbeeld mijn buren een heel sterk netwerk hebben dat ze mij er een soort uitdrukken?

Toen de monteur hier was gaf hij aan nog nooit zo’n sterk wifi signaal gezien te hebben als die van de buren.

 

 


En waar is het wifipunt wat bekabeld aan het modem hangt? Toch niet in de meterkast hoop ik? En heb je de witte of de zwarte superwifi's?


Wij zijn in het bezit van de zwarte wifi punten, ik geloof dat dat het nieuwste model is.
Het wifi punt dat bekabeld aan het modem zit heeft de monteur naast het modem geplaatst omdat de v10 zelf deze functie niet heeft.

Heb wel een paar keer aangekaart of ik niet de v12 kon proberen door de problemen die ik steeds ervaar vanavond viel die ook weer een aantal keer uit.

 


Het is niet aannemelijk dat de v10 dit soort problemen geeft want die doet immers niets meer met de wifi. Het bekabelde wifipunt is de master die het signaal door geeft aan de rest. Maar aub haal dat ding uit de meterkast!!! Je bent als bijna 50% van het signaal kwijt. Net buiten de meterkast is de beste plek!!


Dankjewel voor de tip, ik ga kijken of ik de utp kabel naar de woonkamer krijg zodat het wifi punt bij de tv de eerste wordt.

wat ik vergeten ben te vragen is dat soms de lampjes van de wifi punten groen blijven branden en de tv en internet het toch niet doen, het scherm blijft dan zwart zonder foutmelding.

Kan dit aan de slechte verbinding liggen?


Om een goed wifi netwerk te krijgen is de opstelling van de wifipunten erg belangrijk.  Meer dan vijf meter kan je ze beter niet van elkaar plaatsen.  De eerste bekabeld aan het modem in de gang, de tweede op de eerste overloop en de tweede op de tweede overloop.  Dat is de beste opstelling en zou je in het hele huis goed wifi moeten hebben. Probeer dat eerst eens en dan kijken of de boel het blijft doen.


Dankje voor de tip ik heb zojuist het wifi punt uit de meterkast gehaalt en in de gang opgehangen.

De snelheid die ik eerst op zolder haalden was 50 tot 60mb, nu tikt die 102mb aan verder gaat het metertje niet.

Ik hoop dat ik nu geen storing meer krijg anders zou ik nog even op het modem in kunnen loggen om te kijken welk kanaal vrij is.


Reageer