Skip to main content

Goedemiddag,

inmiddels wifi2 versterker aangesloten maar t geeft geen verschil! Alles uitgezet en weer aangezet, geen verschil.

Ik woon in een appartement van 110 m2 zonder verdieping.

heb de berichten gelezen maar heb geen idee wat ik nog kan doen! Zou een andere plaats mss helpen??

 

dank en groet

Op wat voor modem, merk en type, heb je de versterker aangesloten @Bob1963v2 en draadloos of bekabeld aan de modem aangesloten?

 


Dank voor de reactie!

modem is van kpn xxx12 en via kabel heb ik wifi versterker aangesloten en laten “paren”. Na constant groen licht wifi versterker elders is huis geplaatst


@Bob1963v2 Draadloze wifi versterkers geven alleen verbetering in grotere wifi bereikbarheid maar geen verbetering in snelheid. Als je wil dat ook wifi snelheid beter wordt, moet een of meer wifi versterkers blijven bekabeld met de router verbonden.


Uit eigen ervaring kan ik aangeven dat een versterker in huis zonder bekabeling vaak een slechte oplossing is ivm het "zicht" tussen punt A en B. Zitten er muren tussen, dan wordt dit nog veel erger. Je moet eigenlijk een minimaal een 2-punts mesh-oplossing hebben, waarbij de 1e altijd bekabeld aangesloten moet worden en de 2e bij voorkeur ook. Ik heb een 3-punts en met de rolluiken dicht een prima ontvangst in mijn tuinhuis op 10m afstand.


Kijk eens via onderstaande lijk voor aanvullende hulp @Bob1963v2 :

 


Hi @Bob1963v2,

Mocht je het nog niet geprobeerd hebben, dan wil ik je aanraden om inderdaad even te kijken of de verbinding wél goed blijft als je de SuperWifi punten op een andere plaats neerzet. Je kunt daarnaast overwegen om in ieder geval 1 van de 2 bekabeld aan te sluiten, kan zijn dat de andere daardoor net wél genoeg verbinding via de wifi heeft om goed verbonden te blijven. 

Hoor graag je bevindingen!


Dank allemaal voor de reacties.

Ik heb 1 wifi versterker van de KPN gehuurd. Maar waar ik deze ook neerzet, het signaal wordt niet beter. Ik heb echter begrepen dat de wifi versterker van de kpn wifi bereikbaarheid verlengt maar niet het signaal zal versterken.

Dus ik vermoed dat ik niets heb aan het gehuurde apparaat. Kan ik deze retourneren en kan ik van de huur af?

Hoe kan ik nu het beste het signaal versterken? Ik zie allerlei apparaatjes die via het stopcontact het signaal zouden versterken, Is dat een mogelijke oplossing?


Ha @Bob1963v2 van die apparaten via het stopcontact zou ik afblijven. Vaak werkt dat niet omdat het electriciteitsnetwerk overbelast is.  Heb je op sommige plekken helemaal geen bereik of vind je de snelheid te laag?


Ha Joep,

Nu ik erover nadenk, opeens verloopt het laden van pagina’s langzamer. Ook stopt een film opeens en duurt het even voordat deze weer verder gaat. Nooit last van gehad.

Op het verste punt heb ik 2 streepjes sterk wifi signaal. Als ik in het bereik van 3 streepjes kom heb ik meestal geen last.

Zou ik de router mss moeten / kunnen vervangen oid?? Het is een Experia V12.


Dank allemaal voor de reacties.

Ik heb 1 wifi versterker van de KPN gehuurd. Maar waar ik deze ook neerzet, het signaal wordt niet beter. Ik heb echter begrepen dat de wifi versterker van de kpn wifi bereikbaarheid verlengt maar niet het signaal zal versterken.

 

Een draadloze superwifi pakt het wifi signaal van modem op en zendt verder, dus je kan nooit een hogere snelheid halen dan het bronsignaal.

Je moet daarom tenminste een superwifi bekabeld met modem aansluiten, dan heeft deze SW de volle jouw abo internet snelheid of de volle ethernet snelheid (bij V12 is 1Gbs). Plaats de bekabeld SW ongeveer op halve afstand tussen jouw modem de verste punt van jouw woning. Bij meerdere SWs, plaatsen de SWs aan twee kanten van jouw modem. Dus het best modem in het midden, de 2 SWs op halve afstand tussen modem en de muur.

Ongeveer zo Muur …….. SW1 --------- Modem -------- SW2 …….. Muur

Dus ik vermoed dat ik niets heb aan het gehuurde apparaat. Kan ik deze retourneren en kan ik van de huur af?

Het huren van SuperWifi kan je maandelijks opzeggen via MijnKPN en de klantenservice (0800-0402). 

 

Hoe kan ik nu het beste het signaal versterken? Ik zie allerlei apparaatjes die via het stopcontact het signaal zouden versterken, Is dat een mogelijke oplossing?

Internet via stroomkabel is nog veel onbetrouwbaarder dan wifi, 


Het bereik van modems is tegenwoordig wel wat minder dan in het verleden.  Staat het modem in de meterkast in de gang?


Staat in de meterkast en is eigenlijk de enige plek


Dat is vaak zo hoor. Maarja hij staat wel achter een muur of deur. Ik wil je vragen een testje te doen. Wil je de superwifi met een kabel verbinden met het modem en de superwifi dan net buiten de meterkast neerzetten.  Op een tafeltje of iets dergelijks.  Want stel je hebt dan wel overal een goeie verbinding dan zou je kunnen overwegen om die superwifi net buiten de meterkast te plaatsen. Dan hoef je geen lange kabel te trekken.  Ik raad vaak aan om sowieso een wifipunt net buiten de meterkast te plaatsen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. 


Hi Joep,

ik had hetzelfde idee!

ik ga dat proberen

je hoort


Joep 1965

heb de versterker buiten meterkast gemonteerd. Het lijkt wel stabieler! In ieder geval geeft de app van de airco niet meer aan dat het wifi signaal zwak is…..


Anders een wificheck laten uitvoeren bij je thuis. Dan komt de monteur van kpn een wifi check doen en trekt eventueel (als dat mogelijk is) ook de kabels. Daarna gegarandeerd goede wifi bij het aannemen van het advies van de monteur natuurlijk. 


Joep 1965

heb de versterker buiten meterkast gemonteerd. Het lijkt wel stabieler! In ieder geval geeft de app van de airco niet meer aan dat het wifi signaal zwak is…..

Kijk het effe aan en roep maar als je een hulplijntje nodig hebt.


Ah kijk aan, fijn dat het beter lijkt met de versterker búiten de meterkast @Bob1963v2!

Is het op deze manier werkbaar voor jou? Je kunt overwegen om een 2e SuperWifi punt te huren en die draadloos verbonden op een andere plek in je woning te zetten, mocht het nu nog niet in orde zijn. 


Reageer