Skip to main content

Krijg de laatste dagenĀ geregeld foutcode 143 op tv te zien. Na het volgen van stappenplan is het probleem niet verholpen. De tv ontvanger is met een ethernetkabel verbonden aan een tussenmodem (Switch). Aan dit tussenmodem is ook een ethernetkabel verbonden voor een computer op de bovenverdieping. Als de foutcode 143 verschijnt heb ik ook geen internetverbinding op die computer. Een andere kabel gaat van het tussenmodem naar het hoofdmodem. Gebeld met klantenservice van KPN maar de medewerkster kon mij telefonisch niet goed duidelijk maken wat ik precies moest doen (zal uiteraard aan mij liggen). Ik begreep in ieder geval dat het te maken had met de wifiversterker die eveneens op dat tussenmodem is aangesloten. Waarom die wifiversterker het probleem is begrijp ik niet. Die heb ik al geruime tijd en nooit een storing gehad. Tijdens het gesprek met de medewerkster deed de tv het weer en was er weer verbinding. Viel even later weer uit. Heb de kabel van de wifiversterker er uit gehaald en nu doet alles het weer. Heb dus alleen geen aangesloten wifiversterker meer.

Zou je het merk en modelnummer van je switch kunnen delen?Ā 


Netgear Switch GS605 v4


Ik mis het E tje. Alleen een Netgear daarmee is geschikt voor IPTV.

Dus bijvoorbeeld GS605E als die bestaat.Ā 

Modellen met E hebben IGMP Snooping om de tv streams te scheiden.Ā 


Graag wil ik linken naar een oud maar relevant topic van WJB.Ā 


zoals Peter aangeeft ondersteundĀ uw switch geen IGMP, iets cruciaals voor de tv ontvanger van KPN. De tv kan er jaren prima mee werken en er opeens mee kappen, of helemaal nooit beginnen met werken. Mijn advies is dan ook om uw switch te vervangen voor een switch welke wel IGMP ondersteund. Bijvoorbeeld de Netgear GS105E aan te schaffen op de website van KPN


Dank voor beide reacties. Ik ben een leek op dit gebied en snap niets van al die termen, maar ik geloof jullie graag. Heb zojuist de Netgear GS105E besteld. Voor zover ik nog weet heb ik de Switch die ik nu heb ook bij KPN gekocht en die heeft het inderdaad jaren goed gedaan.

Ik ga er vanuit dat het probleem nu is opgelost.Ā 


Met foutcode 143 is er geen verbinding tussen modem en tv ontvanger. Daar tussen moet het dan gezocht worden. De switch is een stap; hopelijk de enige.

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-140-141-142-143-144-843.htm?icid=foutcodetv-143#/

http://foutcode.tvĀ šŸ˜‰


@Thei JanssenĀ we zijn 6 dagen verder, is het nu nog steeds allemaal vlekkeloos?


Ik heb de Netgear GS105E aangesloten en heb geen problemen meer.

Bedankt voor de hulp.