Skip to main content

Één van mijn SuperWifi 1 punten is nooit aangesloten geweest en probeer ik nu te installeren.

Na inloggen met het default password krijg ik de melding: password aanpassen.

Als ik dat doe conform de richtlijnen, krijg ik de melding dat het password niet goed is.

Wat doe ik fout?

 

 

@Berry Schook je laat em wel een kwartiertje bekabeld aan het modem hangen?


Als ik dat doe conform de richtlijnen, krijg ik de melding dat het password niet goed is.

Bekend probleem. Tikt u het echt met de hand in? Geen copy / past? Probeer wat anders. Ik heb het al diverse malen meegemaakt. Na wat diverse variaties proberen lukt het opeens.


@Berry Schook Welkom op het forum. 

Op het moment dat je deze melding krijgt dan voldoet het wachtwoord in 99% van de gevallen inderdaad niet aan de voorwaarden. 

Je hebt dus wel een wachtwoord gekozen tussen tussen de 8 en de 12 tekens. Met een hoofdletter, kleine letter, cijfer en speciaal teken uit de lijst? 


Rutger,

Dank voor je reactie.
Het wachtwoord voldoet wel degelijk aan de voorwaarden, het is het standaard wachtwoord maar dan van rechts naar links ingevoerd.
Ook het gebruik van het standaard wachtwoord maar dan enkel het speciale teken wijzigen werkt niet.


Eigenlijk snap ik het niet helemaal. U heeft meerdere SuperWiFi's. U heeft er 1 of enkele al in gebruik. Als u er dan 1 extra bij aan koppelt, dan hoort deze SuperWiFi zich gewoon aan te sluiten bij de rest. En dan kunt u daar niet apart op inloggen. Toch? Of hoe werkt dat bij u?


Nick,

Eigenlijk snap ik het HELAAL NIET. 

Ik heb twee SuperWiFi's. De eerste was aangesloten de tweede niet.
De tweede heb ik geprobeerd ook aan te sluiten, maar dat lukte van geen meter.
Uiteindelijk beide SuperWiFi's gereset en getracht weer aan te sluiten.
Nu blijkt dat  de SuperWiFi's een eigen IP=adres hebben. Inloggen op dat IP-adres lukt echter niet omdat het wijzigen van het password niet lukt.
Na ruim een dag blijkt dat  mijn GSM inlogt op 1 van de SuperWiFi's maar niet met het SSID van de router.
Er is dus geen sprake van een Mesh netwerk.

Het resetten van de router vind ik te ingrijpend, ik moet dan teveel aanpassingen doen om de  draadloze aansluitingen weer goed te laten functioneren.


Welke router heeft u? De Experiabox v10 (zonder a)?


Box 12


Box 12

Met de Box 12 zou het überhaupt helemaal niet mogelijk moeten zijn om in te loggen op de SuperWiFi's. U zou niet eens het inlogformulier te zien moeten krijgen. U zou meteen doorgestuurd moeten worden naar de webinterface van de Box 12.

Dat dit kennelijk bij u niet gebeurd zegt wel dat er iets niet klopt. Heeft u er misschien nog een extra router tussen zitten ofzo? Reset anders toch de KPN Box. 


@Nick83 Wat @Nick83 zegt klopt inderdaad. Op het moment dat je instellingen wil wijzigen dan kan dit in de Box 12. 

Op het moment dat je Superwifi punten aangesloten zijn, en je wil inloggen. Dan wordt je dus doorgestuurd naar de Box 12. 

Ik zou dan ook eigenlijk willen adviseren een volledig schone installatie van de Superwifi punten te doen. En hierna opnieuw proberen in te loggen. 


Heb het advies om zowel de SuperWiFi punten als ook de router te resetten opgevolgd.
Ik was enigszins huiverig om de router te resetten maar uiteindelijk viel het alleszins mee.
Alles functioneert nu naar wens.

Dank voor de reacties en adviezen.