Skip to main content

Hier al maanden geklooi met de superwifi icm de v10. Krijg echt nul ondersteuning en de v12 is niet mogelijk omdat ik pairbonding heb. Die gebruik ik echter niet (abbo van 100mbit).

zucht…

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Gaat er geen Ykabel in de v10 dan? Sowieso brengt de Box12 je niet persee verbetering.

Superwifi’s installeren op een v10 gaat alsvolgt:

  • Sluit 1 Superwifi bekabeld aan de v10 en geef hem 5 minuten de tijd.
  • Sluit dan de 2e Superwifi ook bekabeld aan, en laat ze minimaal een kwartier met rust.
  • Nu kun je je die 2e Superwifi loshalen en verplaatsen. Een kabel is niet perse nodig maar wel altijd beter. De 1e Superwifi moet bekabeld blijven, want die communiceert met de 2e Superwifi.  De wifi van de v10 is vanzelf uitgegaan.

 

Heb je dit zo gedaan? Wat ging er niet goed?

 


Thx voor de duidelijke uitleg. Dit heb ik zelf ook inmiddels al meerdere keren gedaan.

Nu draait het thuis enkel met de superwifi punten (5st) en lijkt het allemaal goed te gaan.

Hiervoor hadden we 2 superwifi en 3 experiawifi punten (allen aangeschaft via KPN), en die combinatie is dus niet goed. daardoor ging het blijkbaar allemaal fout en werkte het niet goed.

Inmiddels dus enkel de superwifi punten en dat lijkt goed te gaan, al blijft de snelheid echt onder de maat. ik had pairbonding en 200mbit, maar de snelheid over wifi komt niet boven de 90mbit…..

superwifi zijn allemaal bekabeld aangesloten en via kabel gewoon netjes de maximale snelheid.


Hallo @Slontje , de Experia wifi's kunnen perfect samenwerken met de super wifi's is mijn ervaring, ze werken met dezelfde software, alleen zijn de Experia wifi's iets trager.

De wifisnelheid kan met de huidige techniek zelden de bekabelde snelheid halen en is erg afhankelijk van de goede instellingen en de woonsituatie.

 


Hallo @Slontje , de Experia wifi's kunnen perfect samenwerken met de super wifi's is mijn ervaring, ze werken met dezelfde software, alleen zijn de Experia wifi's iets trager.

De wifisnelheid kan met de huidige techniek zelden de bekabelde snelheid halen en is erg afhankelijk van de goede instellingen en de woonsituatie.

 

Thx voor je reactie, er zijn inmiddels meerdere monteurs geweest en die komen er allemaal niet uit…. dus tja...


Hier ook Experia WiFi's en SuperWiFi's door elkaar heen. Gaat prima.


Als ze allemaal bekabeld ziin aangesloten, en je komt niet boven de 90mb terwijl je vlakbij een Superwifi staat, zul je de bekabeling moeten controleren. Een cat5 en lager komt niet boven de 100mb. Als het wel een goede kabel is, kunnen 1 of meerdere van de 8 draadjes niet goed zitten, slecht contact of verkeerde volgorde, Bijvoorbeeld in de muuraansluiting,  of in het rj45 stekkertje. In dat geval zal de Superwifi oranje moeten branden.

Branden zel allemaal groen, dat zal het iets anders wezen.


Als ze allemaal bekabeld ziin aangesloten, en je komt niet boven de 90mb terwijl je vlakbij een Superwifi staat, zul je de bekabeling moeten controleren. Een cat5 en lager komt niet boven de 100mb. Als het wel een goede kabel is, kunnen 1 of meerdere van de 8 draadjes niet goed zitten, slecht contact of verkeerde volgorde, Bijvoorbeeld in de muuraansluiting,  of in het rj45 stekkertje. In dat geval zal de Superwifi oranje moeten branden.

Branden zel allemaal groen, dat zal het iets anders wezen.

Als ik mijn computer op de betreffende kabel aansluit schiet die gewoon richting 190mbit…. monteur heeft ook alles nagelopen en werkt allemaal goed…. waarom echter via superwifi geen volle snelheid wordt gehaald weten ze niet...


Om gek van te worden….

inmiddels 4 superwifi 2 punten aangeschaft in de hoop dat dat dan toch echt beter moet gaan….

alle 4 die superwifi punten zijn bekabeld op de experiabox V10 aangesloten, dit ging allemaal erg simpel en sneller dan met de superwifi 1 punten.

Snelheid bekabeld is gewoon de volle 190mbit (abbo 200mbit), dus dat zit goed…..

 

echter het probleem van de wifisnelheid is te frustrerend voor woorden. als ik met mijn laptop naast een superwifi punt sta dan komt de snelheid niet boven de 80mbit uit….. 

 

Wie o Wie kan helpen om het probleem te achterhalen….??? 


Hallo @Slontje 

echter het probleem van de wifisnelheid is te frustrerend voor woorden. als ik met mijn laptop naast een superwifi punt sta dan komt de snelheid niet boven de 80mbit uit….. 

Dan zou het kunnen zijn dat jouw pc alleen de 2,4-band ondersteunt en dan gaat het inderdaad niet sneller.Als dat zo is zou je dual-band wifi-dongel kunnen kopen zodat je pc ook de 5.-band ondersteunt.

Denk der bij aanschaf dan wel aan dat de 5.0-band AC ondersteunt, oftewel Wifi5

Succes.


Op mijn laptop gewoon met de 5ghz verbonden. Ook op de telefoon…. 
 

beide zelfde resultaat… met 5g van mijn mobiel gaat t allemaal sneller, dan haal ik gewoon 400mbit op mijn telefoon en laptop


actuele snelheid….

 


Hallo @Slontje , dan kan het zijn dat de 5.0 band op jouw pc slechts B/G/N ondersteunt en nog niet de AC snelheid of dat je de wifi drivers moet updaten.

 


Hallo @Slontje , dan kan het zijn dat de 5.0 band op jouw pc slechts B/G/N ondersteunt en nog niet de AC snelheid of dat je de wifi drivers moet updaten.

 

nou daar geloof ik niet in. is de nieuwste MacBook en op telefoons komt de snelheid ook niet boven de 80mbit…. monteur van KPN had het zelfde…. en kwam ook niet verder


Hallo @Slontje , oké, van Apple-spullen heb ik geen verstand, misschien even bij (de helpdesk van) Apple te rade gaan.

Succes.


Hallo @Slontje , oké, van Apple-spullen heb ik geen verstand, misschien even bij (de helpdesk van) Apple te rade gaan.

Succes.

Heeft daar niets mee te maken… monteur gewoon alles met android gedaan en vrienden ook…

geen verschil…. blijft raar gewoon.. 


Kun je eens aangeven, @Slontje, waar in huis je nu de 4 SuperWifi 2 punten hebt staan, en hoe ver ze van elkaar verwijderd zijn? Je noemt dat ze alle vier bekabeld zijn aangesloten. Is dat allemaal rechtstreeks op de V10, of zit er bij sommige nog iets anders tussen (switch o.i.d.)?


Kun je eens aangeven, @Slontje, waar in huis je nu de 4 SuperWifi 2 punten hebt staan, en hoe ver ze van elkaar verwijderd zijn? Je noemt dat ze alle vier bekabeld zijn aangesloten. Is dat allemaal rechtstreeks op de V10, of zit er bij sommige nog iets anders tussen (switch o.i.d.)?

  • Allemaal rechtstreeks op de v10 
  • #1 staat in de meterkast
  • #2 in de keuken (tussen meterkast en keuken twee dikke betonnen muren, ca 12m afstand van #1)
  • #3 staat op kantoor 3 beton muren en 15m van #2 en 25m van #1
  • #4 op bovenverdieping dikke beton vloer ertussen en staat boven #2 (zonder kabel en snelheid daar Max 60mbit)

het gaat echt om de benedenverdieping waar de snelheid niet gehaald wordt.


Dus er zijn er 3 bekabeld en 1 draadloos? 

WiFi op de Experiabox is uit? 

 


Heeft u al eens ingelogd op de SuperWiFi's en het schema bekeken?

Misschien is daar iets geks te zien?


WiFi op de Experia is uit. Onderstaand het schema. Keuken, meterkast en trimsalon allen met kabel in de v10.

 


Ok. Dat zijn veel apparaten. Maar ziet er goed uit.

Waarom u de maximale snelheid op 1 apparaat niet haalt weet ik niet precies. Maar ik vermoed dat dat bij zoveel apparaten er bandbreedte vrij gehouden word voor de andere apparaten. Zodat andere apparaten ook nog gebruik kunnen maken van WiFi.

Ik denk dat u er verstandig aan doet om een gedeelte van die apparaten bekabeld aan te sluiten. Dat maakt je minder kwetsbaar voor als WiFi weer eens een keertje plat gaat. 


ga eens experimenteren..Â