Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds deze week een nieuwe modem, de Experiabox12 (voor glasvezel). Nu wil ik een wifi versterker aanschaffen. Omdat ik niet altijd tv kan kijken via apps. Maar kwam er op de site van Kpn niet helemaal uit. Waar kan ik deze vinden?

Sowieso is het verstandig om de tv met een kabel aan te sluiten.  Heb je de Wifimanager al gedaan?


De tv is met een kabel aangesloten. De wifi manager doet het helaas niet op dit moment.


De tv is met een kabel aangesloten. De wifi manager doet het helaas niet op dit moment.

Is de tv zelf ook bekabeld aangesloten? Of kijkt u apps via Chromecast? 


Nee, geen Chromecast. De televisie is zelf inderdaad ook bekabeld.


Maar tegen welk probleem loop je?


Ik kan wel tv kijken via KPN, maar geen apps kijken zoals Netflix, Npo Plus e.d.


Maar je hebt dan geen utp kabel naar de tv. Waarschijnlijk alleen naar de tv ontvanger. 


Geen idee of dat een utp kabel is, het is een gewone internetkabel. Ik kon gisteravond wel gewoon apps kijken via draadloze wifi via mijn tv. Maar vanavond doet hij dat weer niet. Zou het kunnen dat de modem stoort door andere apparaten? Bijvoorbeeld koelkast, magnetron e.d.? Of doordat het druk is op de apps? Misschien toch een wifi versterker aanschaffen?


Hoi @Gustin81, welkom op ons forum!

Werkt de wifimanager inmiddels al weer?
Een UTP kabel en internetkabel zijn in principe hetzelfde 😊 Wifi is inderdaad wel gevoelig voor omgevingsfactoren zoals bijvoorbeeld magnetrons en andere dingen die wifi uitzenden.
We hebben daar ook een handig verzameltopic over!