Skip to main content

Beste 

ik snap er geheel niets van vandaar nu maar hier, mogelijk iemand die weet wat er mis gaat?

maar sinds 2 weken hebben wij een glasvezel aansluiting gekregen, waarbij experia box v10a vanuit woonkamer in meterkast is gezet, en hebben we 2wifi punten (zwart) aangeschaft, 1 in woonkamer  die ook met kabeltje naar de TV ontvanger verbonden is en 1 punt boven in slaapkamer ook naar TV. 
 

Maar onze gamende zoon, heeft sinds dien een erg wisselend bereik rspeedtest 8 of max30) bij abonnement van 50. Dus u begrijpt “ een scheldende  puber “  Nu zat er in deze computer van pas 2 jaar oud nog een oude WiFi adapter van 2011 dus deze vervangen maar dit gaf geen verschil. ( ja en. Echt nooit problemen gehad hiervoor dus zonder de WiFi punten zonder glasvezel en dezelfde box)

Dus na Tip het WiFi punt van boven  ( dus nu geen TV meer op slaapkamer] maar aangesloten in zijn kamer en met kabel naar computer dus WiFi punt en de nieuwe adapter staan nu naast elkaar op zijn bureau. Ook het abonnement aangepast naar 100. 
Maar het blijft wisselen …??

nu lees ik als tip ja modem niet in meterkast, maar dat heeft de monteur zo gemaakt, en heb geen ruimte op de kabels om hem hoger te zetten maar monteur heeft hem op de gasmeter gezet dit is ijzer ??

ik weet niet meer waar ik dit zoeken moet, enige wat wij merken is dat TV beneden na op pauze stand te hebben gestaan, zegt dat hij geen verbinding heeft en dus vervolgens verder springt naar waar de film oorspronkelijk is gebleven, dus wij missen dan een stuk ?

ik weet ook niet of dit met elkaar te maken heeft, of dat het losstaande problemen zijn

maar WiFi manager resetten enz ook al allemaal geprobeerd 

iemand ??? 
 

 

@Patricia Luijnenburg Hoi en van harte welkom hier Patricia! Ik lees dat je tegen twee dingen aan loopt: de wisselende snelheid met je SuperWifi, en daarnaast dat je niet verder kan kijken nadat je tv kijken gepauzeerd hebt. Laten we ze een voor een bekijken.

Superwifi

Ik lees dat je al van alles geprobeerd hebt, maar dat de snelheid van je SuperWifi blijft wisselen. Wat was het resultaat van de Wifi Manager? Ik raad je eerst aan om ze eens te resetten en opnieuw te installeren. Ons topic over SuperWifi helpt je hier stap voor stap bij. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt. Deze instructies gelden ook voor de zwarte SuperWifi 2 die jij hebt.

 

Pauzeren

Je kunt wel live tv pauzeren lees ik, maar daarna kan je niet verder kijken waar je gebleven bent. Welke Experia Box en tv-ontvanger heb je? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op de Experia Box? Ik raad je aan om de tv-ontvanger een frisse start te geven en het daarna opnieuw te proberen. Dat helpt in veel gevallen heel goed.


beste

Ik heb nu net de experia box v10 a nog x harde reset gegeven achter op box met kleine pin en de WiFi punten is hij nu opnieuw aan het installeren, omdat het vanaf dit weekend vreselijk was niet alleen kan ik niet pauzeren maar ook springt de TV op storing zomaar ? En zegt dat hij geen verbinding meer heeft.

toen snel naar meter kast idd alles op rood , maar ik zie ook een rood lampje op het kastje van de glasvezel “ connection” ??? 
na enkele minuten gaat het dan wel weer aan de gang, maar dit is echt heel irritant ( als je net de finale van de Amstel gold race zit te kijken bijvoorbeeld !!??? ]

de tv ontvanger HD kastje zit aangesloten via het WiFi punt.

groeten

patricia


@Patricia Luijnenburg Hmm, lastig dat de tv ook helemaal in storing sprong. Ik raad je aan om even te bellen met onze klantenservice, dat doe je gratis via telefoonnummer 0800-0402. Via die weg heb je direct contact. Zo kan mijn collega direct de verbinding voor je nakijken en de benodigde stappen met je doorlopen. Dat werkt in deze situatie beter dan contact via het forum, omdat er dan even tijd tussen zit voordat je een nieuwe reactie hebt. Laat maar weten hoe het is afgelopen.


Ok dank je , ik laat het weten

 


Alles harde reset.. opnieuw aansluiten ook dus de WiFi punten opnieuw instellen

voor nu doet het het goed dus we wachten maar even af