Beste
ik snap er geheel niets van vandaar nu maar hier, mogelijk iemand die weet wat er mis gaat?
maar sinds 2 weken hebben wij een glasvezel aansluiting gekregen, waarbij experia box v10a vanuit woonkamer in meterkast is gezet, en hebben we 2wifi punten (zwart) aangeschaft, 1 in woonkamer die ook met kabeltje naar de TV ontvanger verbonden is en 1 punt boven in slaapkamer ook naar TV.
Maar onze gamende zoon, heeft sinds dien een erg wisselend bereik rspeedtest 8 of max30) bij abonnement van 50. Dus u begrijpt “ een scheldende puber “ Nu zat er in deze computer van pas 2 jaar oud nog een oude WiFi adapter van 2011 dus deze vervangen maar dit gaf geen verschil. ( ja en. Echt nooit problemen gehad hiervoor dus zonder de WiFi punten zonder glasvezel en dezelfde box)
Dus na Tip het WiFi punt van boven ( dus nu geen TV meer op slaapkamer] maar aangesloten in zijn kamer en met kabel naar computer dus WiFi punt en de nieuwe adapter staan nu naast elkaar op zijn bureau. Ook het abonnement aangepast naar 100.
Maar het blijft wisselen …??
nu lees ik als tip ja modem niet in meterkast, maar dat heeft de monteur zo gemaakt, en heb geen ruimte op de kabels om hem hoger te zetten maar monteur heeft hem op de gasmeter gezet dit is ijzer ??
ik weet niet meer waar ik dit zoeken moet, enige wat wij merken is dat TV beneden na op pauze stand te hebben gestaan, zegt dat hij geen verbinding heeft en dus vervolgens verder springt naar waar de film oorspronkelijk is gebleven, dus wij missen dan een stuk ?
ik weet ook niet of dit met elkaar te maken heeft, of dat het losstaande problemen zijn
maar WiFi manager resetten enz ook al allemaal geprobeerd
iemand ???