Bij thuiskomst na vakantie half oktober bleek de verbinding met het internet regelmatig uit te vallen. Tijdens de vakantie waren er updates en werkzaamheden aan het net geweest.
Opnieuw alles (glasvezel, Box 12 router, witte superwifi punten) volgens het boekje inclusief wachttijden opstarten werkte niet. Integendeel, de verbinding viel steeds vaker weg tot uiteindelijk meerdere keren per dag. Na een aantal telefoontjes nieuwe Box 12 router gekregen. Verbinding met internet is nu stabiel, alleen werkt de wifi niet goed. Router laadt netjes bij KPN opgeslagen SSID-gegevens plus wachtwoord, maar geeft dat niet door aan de witte superwifi punten die hun eigen SSID blijven uitzenden plus wachtwoord.
Daarna heb ik de boel proberen op te lossen door handmatig (192.168. etc etc) in te loggen in de drie versterkers en van elk de SSID plus ww aan te passen. Dat werkt bij de twee superwifi punten die met een UTP-kabel op de router zijn aangesloten. Maar niet bij de derde die niet met UTP is aangesloten. En die staat nota bene in de huiskamer!!! Ten einde raad vandaag alles weer gereset, laadt de router niet meer de bij KPN opgeslagen SSID en ww…. (diepe zucht)
Inmiddels is dat ook weer opgelost en heb nu van KPN het advies gekregen om de witte Superwifi versterkers te laten controleren in een winkel.
Mijn vraag: Voor mijn vakantie werkte het systeem jarenlang probleemloos. Wie heeft iets soortgelijks ervaren en wat is de oplossing?