Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb 2 Experiawifi's met de nieuwste firmware aangesloten op de Box 12.

Is het mogelijk om van degene op zolder het zendvermogen lager te zetten, want deze unit is zelfs beneden nog sterker dan degene die beneden staat, en dit lijkt me dus niet de bedoeling.

 

Groetjes.

Nee, dat kan niet. Als u die 2 verwisseld, blijft dan hetzelfde probleem bestaan?


Ja, maar degene boven is wel wat gunstiger in het huis geplaatst, degene beneden staat eigenlijk aan de rand van het huis, en er is geen mogelijkheid om hem te verplaatsen. Daarom zal ik graag degene beneden wat sterker zetten en degene op zolder iets zwakker.

Nog een dingetje trouwens, ik heb op de box 12 de nieuwste firmware, en heb de wifi aan staan, maar als ik in de kpn thuis app kijk, is er vrijwel nooit een apparaat met de wifi van de box 12 verbonden, de meeste blijven aan de sterke experiawifi op zolder verbonden.


Nog een vraagje over de Experiawifi. Sinds ik 2 experiawifi's op de Box12 heb aangesloten, en ik recht naast een experiawifi zit, start een Youtube filmpje altijd standaard op 720p, en niet op 1080p. Ik weet dat je dit handmatig op 1080p kunt zetten, maar dit moet je dus bij elke video handmatig doen.

De snelheid op speedtest.net is trouwens helemaal prima, maar blijkbaar weet Youtube niet met de Experiawifi om te gaan. Iemand hetzelfde probleem?


Goedenavond,

Ik heb nu een tijdje 2 Experiawifi's in gebruik samen met de kpn Box 12. Het bereik en de speedtest resultaten zijn uitstekend naast een Experiawifi, maar het volgende valt mij op. Zodra ik naast een Experiawifi zit, staan filmpjes in de Youtube app standaard maar op 720p. Ik moet dan handmatig voor elke video switchen naar 1080p. Zodra ik allebei de Experiawifi's uitzet, en alleen de Box 12 gebruik, staat elke video direct op 1080p, weet iemand hoe dit kan?
 

*admin: samengevoegd


Hoi @Mesh Netwerk! Ik heb je topics even samengevoegd. Dat is wel merkwaardig zeg. Voor zover ik weet zou youtube niet moeten weten met welk apparaat ie verbonden is en kijkt hij echt alleen naar de snelheid. In de youtube app kun je overigens ook instellen dat hij altijd in de hoogste kwaliteit afspeelt.

In het onderstaande topics staat nog wat informatie over wifi en hoe je experia wifi's werken:

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!