Skip to main content

Zwakker signaal na aansluiten SuperWifi

  • 14 September 2024
  • 6 reacties
  • 54 keer bekeken

beste allemaal. 
Na aansluiten van een superwifi 2 opde experia box v10 is de internet signaal slecht. Het valt weg of is erg zwak. Soms is de signaal erg goed. Maar dat is tijdelijk en niet stabiel. 
vanalles al geprobeerd zoals opnieuw opstarten en terug brengen naar fabrieksinstellingen. Ook via de kpn app geprobeerd om instellingen te veranderen en te verbeteren. Maar het is allemaal tijdelijke oplossing en na een paar uur wordt de internet signaal weer zwak of valt helemaal weg. De lampjes van de modem brand allemaal groen. Het lampje van de superwifi brand constant groen. 
wie kan mij helpen? 

Als je een V10 met de ‘oude’ software hebt, heb je minimaal 2 wifipunten nodig.

De wifi op de V10 behoort namelijk uit te gaan en daarvoor installeer je wifipunt 1 bekabeld aan de V10.

Voor een groter bereik van de wifi kun je een 2e wifipunt installeren, bij voorkeur bekabeld, maar kan eventueel ook draadloos binnen een straal van ongeveer maximaal  5 meter. @Vegeta1966 

Heef de V10 de nieuwste KPN software, kan de wifi op de modem gewoon aanblijven en heb je aan 1 extra wifipunt voldoende.

Zie ook onderstaande links voor aanvullende hulp:

en

Succes.

 


Ik neem aan dat de modem automatisch een software update doet en zo niet, hoe zou ik dan moeten updaten. 
bedankt voor je reactie 


Ik neem aan dat de modem automatisch een software update doet en zo niet, hoe zou ik dan moeten updaten. 
bedankt voor je reactie 

De modemupdate komt automatisch, nadat je eerst een mail of SMS met een aankondiging hebt gehad @Vegeta1966 .

Graag gedaan uiteraard.

 


Volgens mij heb ik vorige maand nog een sms bericht gehad dat er een update plaats gaat vinden. 
heeft iemand anders nog een tip. 


Hoi @Vegeta1966. Begrijp ik het goed dat je op dit moment 1 Superwifi punt in huis hebt? Ik denk dat je op dit moment minimaal 2 wifipunten nodig hebt om het wifi signaal stabieler te maken in huis. Of je moet nog even geduld hebben en wachten op de update van jouw ExperiaBox v10. In het bericht hierboven geef je aan dat je vorige maand een sms hierover hebt ontvangen, dus dat duurt waarschijnlijk niet zo lang meer. 


Hoi. 
du update was vorige maand al geweest. 
zou ik de andere SuperWifi dan bekabeld naast de experiabox moet plaatsen. Klinkt mij onlogisch, maar de signaal sterker verzonden worden van de ene SuperWifi naar de andere SuperWifi? 


Reageer