Beste ​@Brenda Matla ik ga het voor je navragen.
KPN is, voor zover ik weet, de enigste provider die dat ooit aanbood voor €7,50 per maand.
Bij alle andere providers, ook Ziggo, raak je na maximaal 6 maanden je email account kwijt, daarom kiezen veel mensen voor een onafhankelijke mailprovider waar je kunt blijven als je van internetprovider wisselt, zoals nu.
Ik heb het nagevraagd en kom er binnenkort op terug.
Â
Â
Beste ​@Brenda Matla ik heb een reactie van KPN ontvangen, je kunt nog steeds een mail-only abo afsluiten.
De betreffende medewerk(st)er is dus abuis en moet even ‘bijgeschoold’ worden.
Paniek dus niet nodig.
Â
Het is wel de vraag of dat nog kan nadat het abonnement opgezegd is. Ik heb wel eens gelezen dat da bij opzeggen meteen geregeld moet worden. Dat het later niet meer kan.
Het is goed om te weten, dat een e-mail only abonnement alleen beschikbaar is voor bestaande klanten die hun KPN Internet Thuis abonnement gaan opzeggen. Bij opzeggen moet je aangeven dat je het internet abonnement wil omzetten naar een e-mail only abonnement.
Het is niet als apart abonnement beschikbaar voor nieuwe klanten.
Â
Het is wel de vraag of dat nog kan nadat het abonnement opgezegd is. Ik heb wel eens gelezen dat da bij opzeggen meteen geregeld moet worden. Dat het later niet meer kan.
Het kan ook nog in de 6 maanden na opzeggen, waarin de e-mailadressen nog “in de lucht zijn".
Uit een eerder geval weet ik dat je de omzetting naar e-mail only abonnement ook nog gedurende deze 6 maanden kunt regelen. Bel daarvoor met 0800-0402 en vraag naar de afd. opzeggingen. Via een ticket naar een achterliggende afdeling kan het dan alsnog geregeld worden.
Zie dit topic → https://community.kpn.com/e-mail-en-cloud-10/e-mail-only-aanvragen-581345
Nu nog graag een reactie van ​@Brenda MatlaÂ
Hoi ​@Brenda MatlaÂ
Als het goed is kunnen je binnen de 6 maanden dat de e-mail na het abonnement nog gratis is dat omzetten naar e-mail only. Dat kost wel € 7,50 per maand. Dan kun je mijns inziens die 6 maanden gebruiken om alles over te zetten naar Ziggo mail.
Ik ben radeloos, want alles omzetten kost erg veel tijd.
Daar heb je zoals vermeld 6 maanden de tijd voor. De latende provider moet volgens de wet je e-mail nog die periode beschikbaar houden voor je.
Neem een e-mail adres wat niet afhankelijk is van je internet provider.
Gmail of Yahou of Outlook bijvoorbeeld.
Dat maakt provider hoppen makkelijker.