Skip to main content

​​​​​​8 oktober ontving ik bericht dat mijn glasvezel omgezet zou worden want huidige internetaansluiting stopt. Er wordt gratis snelheid verhoging naar 200 Mbit/s toegezegd zolang huidig abonnement loopt. Tevens wordt gemeld dat een glasvezelkastje wordt toegestuurd, daarna heb ik 3 weken de tijd om het te installeren. 

Vandaag gebeld wanneer dat kastje komt. De helpdeskmedewerker meldt dat dat pas toegestuurd wordt als ik naar glasvezel wordt omgezet. Verbazing, want KPN meldt mij een kastje toe te sturen zodat ik tijd heb het te installeren voordat ze me naar glasvezel overzetten (omzetting 30 oktober). Vervolgens wordt een en ander omgezet en hoor ik dat ik een nieuw abonnement krijg want mijn huidige abonnement is te oud en kan niet omgezet worden naar glasvezel. En de aangeboden gratis snelheidsverhoging vervalt dan want het abonnement wijzigt. 

Na het gesprek heb ik mail gekregen waarin ik 6 maanden korting krijg bij snelheid van 200MBits/s en moet ik daarna volle bak gaan betalen voor de hogere snelheid.
Ook wordt doorlopend gesteld in de communicatie dat ik degene ben die de bestelling heeft gedaan. Ik heb het niet besteld/gekozen, KPN stelt dat het moet, omdat zij het oude internet gaan afsluiten. 

Voortdurend wordt gemeld door de medewerker helpdesk dat wat de marketing (de schrijvers van de brief) beloven helemaal niet kan bij oude abonnementen en het zou ook niet anders dan voornoemd opgelost kunnen worden. 

Dat internet oude stijl gaat verdwijnen is mij duidelijk, doch gratis hogere snelheid bij huidig abonnement beloven zolang ik niet overstap naar een andere internetbundel, om vervolgens abonnement te wijzigen want wordt glasvezel, (en dus geen hogere snelheid meer) ervaar ik als laag. Triest dat een groot bedrijf als KPN zo meent te moeten werken. 

Inmiddels heb ik besloten alles maar te annuleren (en toegestuurde spullen die onderweg zijn te retourneren) en dan zie ik wel wat het gaat worden. Natuurlijk ook oriënteren op andere providers.

Hallo @Riast ,

Jammer dat je niet tevreden bent. Zelf zou ik eerst even afwachten hoe de glasvezel zou bevallen. En zo’n tijdelijke korting is natuurlijk ook niet verkeerd. 
 

Maar goed: 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


Dank voor je reactie Noordzee. Een tijdelijke korting is misschien niet verkeerd, doch daarna ga ik 9,00 euro per maand meer betalen dan huidige abonnement. Terwijl de snelheidsverhoging doorlopend zou zijn als ik geen wijzigingen aan abonnement aanbracht. KPN brengt wijzigingen aan en ik mag betalen. Ja, een klacht waard.


Gisteren contact met klantenservice, want ik had brief/mail gekregen dat mijn oude internetaansluiting omgezet gaat worden naar glasvezel, er zou een glasvezelkastje toegestuurd worden. Mijn vraag was wanneer kastje kwam, opdat ik kon voorbereiden. Antwoord was dat mijn abonnement eerst omgezet moest worden naar glasvezel.

In de brief werd gratis verdubbeling van snelheid (100 naar 200), mits ik zelfde abonnement zou houden. Medewerker Helpdesk meldt mij dat overzetten naar glasvezel wijziging van abonnement is en dat dan aanbieding van verdubbeling snelheid niet meer telt. Vervolgens een abonnement gekregen met tijdelijke korting. En daarna 9 euro per maand duurder dan huidige abonnement om die gratis verdubbelde snelheid te behouden. 

KPN stopt dus internet via koperlijn en biedt overzetten naar glasvezel aan met gratis verdubbeling snelheid wat doorloopt zolang ik niet wijzig, om vervolgens per direct mijn abonnement te wijzigen en korting in te trekken. 

Hoe krijg ik nu een betaalbaar pakket en toch de toegezegde verhoogde snelheid? Want ik heb mijn abonnement niet gewijzigd. 

 

Admin: samengevoegd met eigen topic oorigineel topic]


Hi @Riast,

Als ik het goed begrijp, heb je van ons bericht ontvangen over het stoppen van de ‘oude’ koperverbinding op jouw adres en het installeren van glasvezel, en werden er in dat bericht een aantal zaken benoemd waar de telefonische klantenservice zich geen raad mee wist?

Mijn vermoeden is dat er sprake is van een geautomatiseerd proces waar de klantenservicemedewerker die je sprak niet voldoende van op de hoogte is. Als in het bericht benoemd wordt dat je een glasvezelkastje van ons gaat ontvangen, dan loopt er al het 1 en ander voor je adres en hoeft er niet nog apart iets aangevraagd te worden. Ik weet niet precies hoe lang het na het ontvangen van dit bericht nog duurt voordat je het glasvezelkastje zal ontvangen, dus ik kan die vraag helaas niet beantwoorden. Weet wel dat je zelf géén actie hoeft te ondernemen, je zal er vanzelf opnieuw bericht over krijgen 😊 En ook goed dat je de bestelling geannuleerd hebt, want het is dus helemaal niet nodig om iets te wijzigen. Je abonnement wordt niet aangepast, behalve dan de hogere snelheid!

Lees alles nog eens na op ga nu over op glasvezel. Ook kan het zijn dat er al meer informatie inzichtelijk is als je de bestelstatus bekijkt!


Dank voor je reactie. Met dat ik bij elkaar 5 medewerkers gesproken heb en 4 daarvan niet op de hoogte waren, vraag ik me af hoe dat kan. Medewerker 5 belde naar aanleiding van de ingevulde tevredenheidsonderzoek en zou dingen verder op orde maken: toesturen van langere kabel en van glasvezelaansluitkastje. 

De kabel vandaag ontvangen, het kastje niet. Terwijl ik dacht dat dat wel gestuurd zou zijn. 

Een antwoord of ik glasvezelkastje wel/niet toegestuurd krijg en wanneer dat dan is, is mij tot heden niet duidelijk. En ik zie er oprecht tegenop om weer te bellen. 

Ik ga de datum van omzetten dus maar weer uitstellen en zo nodig annuleren. 

 

 


Dank voor je reactie. Met dat ik bij elkaar 5 medewerkers gesproken heb en 4 daarvan niet op de hoogte waren, vraag ik me af hoe dat kan. Medewerker 5 belde naar aanleiding van de ingevulde tevredenheidsonderzoek en zou dingen verder op orde maken: toesturen van langere kabel en van glasvezelaansluitkastje. 

De kabel vandaag ontvangen, het kastje niet. Terwijl ik dacht dat dat wel gestuurd zou zijn. 

Een antwoord of ik glasvezelkastje wel/niet toegestuurd krijg en wanneer dat dan is, is mij tot heden niet duidelijk. En ik zie er oprecht tegenop om weer te bellen. 

Ik ga de datum van omzetten dus maar weer uitstellen en zo nodig annuleren. 

 

 

U kunt die datum beter door laten gaat, het systeem zet de oude lijn pas uit nadat het glas signaal heeft. Zonder kastje gaat dat niet gebeuren. En dat kastje word pas enkele dagen voor de oplevering opgestuurd. Door die oplevering constant uit te stellen stelt u ook het opsturen van dat kastje uit.


Reageer