Skip to main content

hallo,  ik heb een mail ontvangen voor mijn 2e tv- ontvanger deze heb ik niet via jullie en via marktplaats gekocht een tijd terug dus ik ben het niet eens om 5 euro extra  hiervoor te betalen,  tevens de 1e ontvanger in bruikleen van jullie is ook nog eens een verouderd model en er zijn al betere. 

Op bol.com kan je zelfs tv onvangers kopen 

https://www.bol.com/nl/p/afstandsbediening-kpn-diw7022-tv-box-voor-interactieve-tv/9300000154440770?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Als jullie toch 5 euro per maand voor me 2e tv-ontvanger (die ik niet via jullie heb) ga rekenen dan ga ik me toch beraden om bij een andere internet aanbieder een abonnement  af te sluiten 

Als kpn 5 euro per maand vraagt voor een tv ontvanger  mogen ze ook vaker een  nieuwere  tv ontvanger aanbieden die met de huidige producten als videoland enzo niet vastlopen en traag is als je overschakelt naar videoland  in het menu, mijn tv ontvangers zijn 10 jaar oud en rekenen is uit dat is 600 euro wat ik nu al aan  huur betaald zou hebben , ik zou die ontvanger al 6 keer betaald hebben,  ze moeten inplaats huur  ook koop aanbieden,  nu is het een aardige  melkkoe 

@N.Dool

Als jij nu gaat verlengen, dan krijg je de nieuwste TV-ontvanger. De link hiervoor heb ik inmiddels een aantal keer in dit topic geplaatst. 
Klik op de link uit dit bericht en dan komt het goed. 
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

@N.Dool

Zo kom je aan de nieuwste TV-ontvanger(s). 

Verlengen is geen optie heb het pas voor twee jaar verlengd omdat ik het 1e jaar geen tarief verhoging krijgen,  maar  verlopig zit ik met verouderde HMB2260 ontvangers die vastlopen en traag zijn met videoland ed


Wat ik mij nu afvraag aan de hand van dit topic en in het algemeen. We moeten onze klantnummer en pin invoeren bij  ingebruikname. Ik zal hier geen antwoord op krijgen maar is dit dan echt genoeg?

 

Ik verwacht zelf dat de mac adressen van elk 'officieel' aangevraagde box ook bekend is. Ik wil maar aangeven dat er toch wel een heel lang gedoog beleid is geweest. Want als ik nu een tweede ontvanger in handen krijg en deze aanmeld zal dat toch gelogd worden. En verwacht ik meteen een extra regel op mijn factuur.


Wat ik mij nu afvraag aan de hand van dit topic en in het algemeen. We moeten onze klantnummer en pin invoeren bij  ingebruikname. Ik zal hier geen antwoord op krijgen maar is dit dan echt genoeg?

 

Ik verwacht zelf dat de mac adressen van elk 'officieel' aangevraagde box ook bekend is. Ik wil maar aangeven dat er toch wel een heel lang gedoog beleid is geweest. Want als ik nu een tweede ontvanger in handen krijg en deze aanmeld zal dat toch gelogd worden. En verwacht ik meteen een extra regel op mijn factuur.

Maar wat is het probleem, het is toch niet meer dan normaal dat je betaald voor een dienst dat je gebruikt ?
Er wordt nu gedaan alsof KPN fout is, omgekeerde wereld! 
De verkopers/kopers via welk platform dan ook zijn illegaal bezig, niet KPN.
De klanten met een tweede ongeregistreerde box moeten blij zijn dat ze geen naheffing krijgen!


@SaltyBart dat betalen is het probleem niet. En we betalen voor de dienst, anders heb je geen eens TV.

Het komt op mij over dat er ergens een nieuwe medewerker is gekomen die heeft gezegd nu is het gedogen afgelopen. 

Als het in gebruik nemen echt zo eenvoudig is schept KPN natuurlijk wel zelf de mogelijkheid. 

Over dat illegaal bezig zijn ga ik niet eens in. Want als er een afkoopsom in rekening wordt gebracht voor een niet retour gestuurd apparaat ben ik wezenlijk toch echt eigenaar. Wat TV kijken betreft is er nog een lange weg te gaan betreffende eigen apparatuur.

 


Wat ik mij nu afvraag aan de hand van dit topic en in het algemeen. We moeten onze klantnummer en pin invoeren bij  ingebruikname. Ik zal hier geen antwoord op krijgen maar is dit dan echt genoeg?

 

Ik verwacht zelf dat de mac adressen van elk 'officieel' aangevraagde box ook bekend is. Ik wil maar aangeven dat er toch wel een heel lang gedoog beleid is geweest. Want als ik nu een tweede ontvanger in handen krijg en deze aanmeld zal dat toch gelogd worden. En verwacht ik meteen een extra regel op mijn factuur.

Maar wat is het probleem, het is toch niet meer dan normaal dat je betaald voor een dienst dat je gebruikt ?
Er wordt nu gedaan alsof KPN fout is, omgekeerde wereld! 
De verkopers/kopers via welk platform dan ook zijn illegaal bezig, niet KPN.
De klanten met een tweede ongeregistreerde box moeten blij zijn dat ze geen naheffing krijgen!

KPN heeft met dit gedoogbeleid jarenlang een handel van KPN ontvangers in stand gehouden. Waar kwamen deze duizenden, nieuwe KPN ontvangers vandaan. Een week na de introductie van de 7022 waren de handelaren op bijvoorbeeld Marktplaats al voorzien van grote voorraden nieuwe exemplaren. Is toch allemaal een hele vreemde gang van zaken?


@SaltyBart dat betalen is het probleem niet. En we betalen voor de dienst, anders heb je geen eens TV.

Het komt op mij over dat er ergens een nieuwe medewerker is gekomen die heeft gezegd nu is het gedogen afgelopen. 

Als het in gebruik nemen echt zo eenvoudig is schept KPN natuurlijk wel zelf de mogelijkheid. 

Over dat illegaal bezig zijn ga ik niet eens in. Want als er een afkoopsom in rekening wordt gebracht voor een niet retour gestuurd apparaat ben ik wezenlijk toch echt eigenaar. Wat TV kijken betreft is er nog een lange weg te gaan betreffende eigen apparatuur.

 

Je betaald een boete voor het kwijtraken middels een vervangingswaarde.
Dat maakt je geen eigenaar, tevens verkoop / koop je een products dat daarvoor niet bedoelt is waar je zelfs voor getekend hebt dit niet te doen en dat maakt je juridisch gezien strafbaar.
Zelfs als je de vergoeding hebt betaald, is KPN nog eigenaar van het kastje.

 

KPN heeft met dit gedoogbeleid jarenlang een handel van KPN ontvangers in stand gehouden. Waar kwamen deze duizenden, nieuwe KPN ontvangers vandaan. Een week na de introductie van de 7022 waren de handelaren op bijvoorbeeld Marktplaats al voorzien van grote voorraden nieuwe exemplaren. Is toch allemaal een hele vreemde gang van zaken?

Ja inderdaad vreemd, dit kan een gestolen landing zijn geweest of illegale clones.
De nieuwe kastjes is dit dan ook niet meer mee mogelijk, daar staat tegenwoordig andere software op.
Dat ze het niet gehandhaafd hebben maak het daarom toch niet oké om te doen ?
En ze doen er nu wat aan, en dat is hun recht toch ?


@j3roentje dat grote voorraden zal subjectief zijn ik houd me niet met marktplaats bezig.

Waar ik mij zorgen over maak is dat met name oud Telfort klanten die  uit coulance een tweede ontvanger zonder extra kosten hebben gekregen.

 En ik weet dat dit is gebeurd omdat veel van die klanten koop ontvangers hadden met harddisk die mogen hier niet het slachtoffer van worden. Die klanten moesten wel gaan betalen voor de cloudopname en zoals ik schreef een tweede ontvanger uit coulance. In die periode was bij KPN cloudopname al inbegrepen met twee ontvangers.

Kortom het moet wel terecht zijn dan is het prima hoewel toch plotseling alsof een nieuwe manager zich wil bewijzen. Er zal genoeg omzet verloren gaan dus uit dat perspectief snap ik het wel.


Kortom het moet wel terecht zijn dan is het prima hoewel toch plotseling alsof een nieuwe manager zich wil bewijzen. Er zal genoeg omzet verloren gaan dus uit dat perspectief snap ik het wel.

Wat leuk, dat wist ik niet. Sinds wanneer is deze in dienst ?


Kortom het moet wel terecht zijn dan is het prima hoewel toch plotseling alsof een nieuwe manager zich wil bewijzen. Er zal genoeg omzet verloren gaan dus uit dat perspectief snap ik het wel.

Wat leuk, dat wist ik niet. Sinds wanneer is deze in dienst ?

Ik geef toch aan dat deze actie zo op mij overkomt dit had al veel eerder moeten gebeuren. Wat ik aangaf op het moment van aanmelden bij het systeem. Ze kunnen toch alles monitoren?


Ik zou zoiets hebben van, zolang het kon heb je er dik van geprofiteerd en nu is het feest over. Toch flink kunnen besparen al die tijd! Ik zou dan niet hier gaan lopen zeuren erover maar me voordeel / verlies pakken ;) 


Ik zou zoiets hebben van, zolang het kon heb je er dik van geprofiteerd en nu is het feest over. Toch flink kunnen besparen al die tijd! Ik zou dan niet hier gaan lopen zeuren erover maar me voordeel / verlies pakken ;) 

Daar zal je mij ook niet over horen. Zolang het maar correct gebeurt. Dat is in dit geval mijn enige punt en het waarom heb ik genoemd. Er mogen natuurlijk geen coulance regelingen hierdoor worden geraakt.


Daar zal je mij ook niet over horen. Zolang het maar correct gebeurt. Dat is in dit geval mijn enige punt en het waarom heb ik genoemd. Er mogen natuurlijk geen coulance regelingen hierdoor worden geraakt.

Ja eens, maar dat komt vast wel goed!


Daar zal je mij ook niet over horen. Zolang het maar correct gebeurt. Dat is in dit geval mijn enige punt en het waarom heb ik genoemd. Er mogen natuurlijk geen coulance regelingen hierdoor worden geraakt.

Ja eens, maar dat komt vast wel goed!

Helaas heb ik en vooral andere ex Telfort klanten daar toch andere ervaringen mee. Al tijdens de omzetting ging genoeg mis. Dat nu diverse oud Telfort klanten reageren  betreffende dit onderwerp is mogelijk toeval maar wel opvallend.


Daar zal je mij ook niet over horen. Zolang het maar correct gebeurt. Dat is in dit geval mijn enige punt en het waarom heb ik genoemd. Er mogen natuurlijk geen coulance regelingen hierdoor worden geraakt.

Ja eens, maar dat komt vast wel goed!

Helaas heb ik en vooral andere ex Telfort klanten daar toch andere ervaringen mee. Al tijdens de omzetting ging genoeg mis. Dat nu diverse oud Telfort klanten reageren  betreffende dit onderwerp is mogelijk toeval maar wel opvallend.

Ik zelf ook oude telefort klant, en ze gedogen jaren lang dat je een tweede ontvanger kan gebruiken en omdat de concurrentie alleen maar groter  wordt  nu ook met delta erbij en minder inkomsten binnen komt dan gaan ze zo doen , dit is geen klantenbinding maar zo jaag je klanten weg, en het is niet zo dat je met een extra ontvanger dit kan delen met andere zoals nu gebeurt  bijvoorbeeld met netflix en videoland , ik vind het alleen maar extra service als je een extra ontvanger kan ontvangen desnoods betaal je een klein bedrag voor de ontvanger eenmalig,  nu is het een lekkere  melkkoe met 60 euro extra per jaar en de ontvangers die ik nu heb zijn 10 jaar oud dus 600 euro, daar koop je heel wat ontvangers voor


@N.Dool Je hebt dus twee 2260 tv-ontvangers die geregeld vastlopen? Laten we daar verder naar kijken. 

Hoe zijn je tv-ontvangers verbonden met je modem? Hoe vaak gebeurt het dat ze vastlopen? Bij welke functies gebeurt dit, ook bij live tv kijken? En helpt het als je ze een frisse start geeft?
 

@Rowi. Interessant punt, dat over de oud-Telfort klanten. Je hebt gelijk, er is destijds aangegeven dat hun huidige voordelen mee zouden gaan naar het KPN abonnement. Ik ben zelf mee gegaan van het Telfort Forum naar hier, dus ik weet het nog 🙂 We nemen je punt mee zodat hier naar gekeken wordt. Mocht ik daar nog iets over horen dat ik kan delen, dan zal ik dat hier doen.

@j3roentje Ik heb al aangegeven hoe we in het Marktplaats verhaal staan, en dat we daar aan werken. Het delen van meer speculaties en verhalen is totaal niet zinnig en off-topic, dus dat onderwerp sluiten we bij deze af.


@N.Dool

 

@Rowi. Interessant punt, dat over de oud-Telfort klanten. Je hebt gelijk, er is destijds aangegeven dat hun huidige voordelen mee zouden gaan naar het KPN abonnement. Ik ben zelf mee gegaan van het Telfort Forum naar hier, dus ik weet het nog 🙂 We nemen je punt mee zodat hier naar gekeken wordt. Mocht ik daar nog iets over horen dat ik kan delen, dan zal ik dat hier doen.

@j3roentje

Ik heb er vertrouwen in dat je dit nog weet net als Jasper en wat andere die mee zijn gegaan, veel informatie uit die Transitie periode is verloren gegaan met het verdwijnen van het Telfort forum. Wat hier nog vindbaar is weet ik niet maar goed Ik heb hier en in een paar andere topics mijn zegje hierover geschreven.

Als een klant zelf zijn abonnement aanpast is het een ander verhaal  of onrechtmatig verkregen ontvangers, maar oude rechten mogen niet zomaar teniet worden gedaan door een slechte boekhouding of omdat een of ander systeem een bestand genereert.


Reageer