Skip to main content

Goedendag,

Dit lijkt de enige plek te zijn waar je, anders dan telefonisch, in contact kan proberen te komen.
Onlangs heb ik wat aan mijn abonnement gewijzigd (toevoegen 06-nummer), en keek toen ook naar de verschillende prijzen voor de mogelijke internetsnelheden.

Mijn conclusie was dat ik inmiddels een hele tijd betaal voor een snelheid die ik niet krijg. Namelijk 18 maanden lang € 5,71 te veel.

Dat is als volgt tot stand gekomen (daar zijn ook oude emails over).

In 2019 ben ik ingegaan op het aanbod om gratis de snelheid te verdubbelen. Dat bleek gerealiseerd te worden door twee telefoonlijnen te combineren (pairbonding).
Aanvankelijk werkte het niet omdat de FritzBox-modems niet om bleken te kunnen gaan met de apparatuur in wijkcentrale waar ik op aangesloten ben.
Toen ik een jaar later eens informeerde, bleek de software van de FrizBox aangepast, dus vanaf dat moment had ik die dubbele snelheid.

Maar in maart 2023 viel de hele internet-verbinding steeds vaker uit. Daarna zijn er twee keer monteurs langs geweest, maar de conclusie was dat één van die twee lijnen te veel storing vertoonde, en dat de oplossing was die weer uit te schakelen.
Vanaf dat moment had ik dus weer de oorspronkelijke snelheid.
En de mededeling was dat met de aanstaande komst van glasvezel er niet meer naar de oorzaken van die storing gezocht zou gaan worden, die 'ergens' tussen de wijkcentrale en mijn huis moest zitten.
Dat vond ik op zich begrijpelijk (al wordt de toen al aangekondigde glasvezel nú nog steeds door KPN aangekondigd voor 'ergens in de komende twee jaar').

Omdat er geen kosten verbonden waren met de verdubbeling, ging ik er van uit dat er nu ook geen financieel verschil zou zijn met deze halvering.

Maar nu constateer ik dat al die tijd betaal voor een download-snelheid van 100 MB (Smart), terwijl ik nog geen 50 MB haal.
En dat die snelheid als Compact voor € 5,71 minder wordt aangeboden.
Ik heb mijn contract inmiddels daarin gewijzigd.

Mijn conclusie is dat ik dus anderhalf jaar 5,71 te veel betaald heb.
Graag krijg ik dat gecompenseerd.

Vriendelijke groet,

Frank Poppe

 

Hoe oud  is je oorspronkelijke oorspronkelijke pakket wel niet niet @LaanvM , ik jen de namen Smart en Compact niet bij KPN, of ben je soms een zakelijke klant waarbij KPN vroeger die benamingen gebruikte?

Je hebt zo te lezen een xDSL (koper) abo en daar is de snelheid altijd TOT XXXMbit/s. Dus afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de koperlijn is je werkelijk te behalen snelheid afwijkend van je abo snelheid.

 

 


Hoi @LaanvM (Frank),

Welkom op de community van KPN.

De internet abonnementen Smart (100 Mbit/s) en Compact (50 Mbit/s) zijn oude XS4ALL abonnementen die niet meer bestaan, behalve nog voor klanten (zoals jezelf) die zijn meegekomen van XS4ALL naar KPN.

Dat je nu zelf jouw abonnement hebt gedowngraded van Smart naar Compact houdt niet automatisch in dat je het deel wat je teveel zou hebben betaald terug krijgt (compensatie).
De kans dat dit door KPN/XS4ALL gecompenseerd gaat worden is erg klein.

Je zit momenteel op een DSL-verbinding met pairbonding (dus nog op de oude koperlijn), en dan is de behaalde downloadsnelheid sterk afhankelijk van de afstand tussen jouw woning en de wijkcentrale, zoals mede community lid @JanD ook al schreef in zijn reactie.
Hoe verder je van de wijkcentrale af woont, hoe langzamer de internetsnelheid zal worden.
Vandaar dat er bij koper aansluiting (DSL) altijd wordt gesproken tot maximaal 100 MBit/s, waardoor het dus ook lager kan uitvallen.

Omdat je nog een internet abonnement hebt bij XS4ALL, kun je het beste even bellen met de klantenservice van XS4ALL, om het daar bespreekbaar te maken.
 

Telefoonnummer XS4ALL:

  • 020-3987666

XS4ALL is bereikbaar:

  • Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Fijn zo snel reacties te zien.

@JanD Zoals @Michel.uit.Arnhem al aangeeft, ik ben (al lang) een XS4all-klant. Die status is nu nogal vaag, want zodra je doorklikt op een support-link, of belt, kom je bij KPN uit.

Ik heb inderdaad een oude koperlijn, XS4all/KPN biedt nog geen glasvezel (wordt al ca. 2 jaar voor ‘binnenkort op uw adres’ aangekondigd).
Ik had inderdaad pairbonding, maar volgens de KPN-monteurs is één van de twee lijnen te onbetrouwbaar.
Op die ene lijn kun je maximaal ca. 50 Mbit/s halen, en daar kom ik dichtbij, dus daar heb ik geen klacht over.

Mijn punt is: ik had één lijn (max 50 MBit/s), XS4all biedt aan gratis twee lijnen te realiseren met dubbele snelheid. Maar vervolgens wordt de één-lijn-snelheid voor minder aangeboden.
En vervolgens blijk ik ook maar één lijn te kunnen gebruiken. Dus ik vind dat ik dan ook maar voor één lijn had hoeven te betalen.

Nog afgezien van de uren die ik met de helpdesk aan de telefoon heb gezeten toen XS4all nog niet vastgesteld had dat mijn FritzBox helemaal niet met de apparatuur in de wijkcentrale overweg kon (die constellatie bleek bij de voorbereidende testen over het hoofd gezien).
En later, nadat het een tijdje wel gewerkt had, toen de verbinding er steeds uit lag.


Ik wacht eventue;e verdere reacties nog even af, en zal het dan nog eens telefonisch proberen 


Hoi @LaanvM 

XS4ALL is inmiddels volledig opgegaan in KPN, en heeft alleen nog een eigen website en klantenservice.
Ik verwacht dat de website van XS4ALL en hun een aparte klantenservice op termijn zullen verdwijnen, ook in verband met de kosten die daaraan verbonden zijn.
Alles zal dan gaan verlopen via de website van KPN en de algemene klantenservice.

Dat zie je al op de XS4ALL website, daar wordt je in de meeste gevallen al doorgestuurd naar de website van KPN als je op een link klikt.

Omtrent je verzoek voor compensatie zou je ook een klacht (per mail) kunnen indienen bij XS4ALL, en in jouw klacht de situatie kunnen uitleggen, zoals wat de monteurs tegenover jouw hebben gezegd.
Misschien dat je dan een deel gecompenseerd kunt krijgen.

Klik op deze link, en je komt direct uit op de mailpagina van XS4ALL: Mail naar XS4ALL

Bij het kopje “Betreft” kun je kiezen voor Feedback of Klacht.

 


Dag @Michel.uit.Arnhem 

Ik denk ook dat naam en merk XS4all geheel zullen verdwijnen, maar ondertussen is het wat onduidelijk waar je moet zijn.
Bedankt voor de link van de mailpagina. Ik kon die in eerste instantie niet vinden, maar wetend dat deze er kennelijk is, blijkt die wel te vinden. Ironisch wel dat het adres begint met http://kpn.com/
We zullen zien...


Reageer