Skip to main content

Ik wil opzeggen wegens emigratie, online moet ik dan een bewijs van uitschrijving uploaden.

De uitschrijving heeft nog niet plaatsgevonden aangezien dit 2 weken van te voren pas kan bij de gemeente.

Aangezien er 101 dingen zijn waar je aan moet denken met emigreren wil ik echter nu alvast de opzegging doen terwijl we pas december 2024 vertrekken en dus tot die tijd wik ik gebruik maken van KPN.

Ons contract liep tot 2 september 2018, dus ik denk laat ik een normale opzegging doen per 1 december 2024, aangezien een normale opzegging 1 maand opzeg termijn heeft ben ik ruim op tijd om per 1 december op te zeggen.

 

Dit gaat enkel door te bellen, maar lange wachttijd dus terug bel verzoek. Ik wordt netjes terug gebeld, voor zover prima.

 

Echter geeft medewerker aan dat als ik gewoon opzeg ik nog 1 maand moet betalen (opzegtermijn) en bij emigratie en bewijs van uitschrijving hoef ik dat niet dus het zou mij meer kosten dan wanneer ik bewijs van uitschrijving upload. (Snappen jullie het nog?)

Dus ik geef aan, ik wil ook nog 1 maand betalen, want in de maand november wil ik nog gebruik maken van internet en tv van KPN. Dus prima ik betaal nog 1 maand (november) en per 1 december dan opgezegd.

Nee, dit kan niet, dan moet ik alsnog 1 maand extra betalen…

 

Ik heb het echt wel 5x uit proberen te leggen, maar zo staat het in het PROTOCOL, dus hij snapt het niet. Beste KPN, ik snap dat het moeilijk is om aan juiste mensen te komen, maar medewerkers die niet snappen wat 1 maand is/betekend? 

 

Hoogste tijd voor een What IF Then protocol. 🙄

 

Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat ik het wel regel NA mijn uitschrijving en een herinnering voor mezelf gezet in de agenda, maar WTF… 😫

Nog een keer bellen. En vertel dan niet dat je gaat emigreren. Gewoon opzeggen.

Nooit meer vertellen dan dat ze hoeven te weten. Raken ze alleen maar van in de war.

Maar ja... je krijgt voor december ook nog een factuur. Want die factuur maakt KPN al ergens halverwege november. Als het abonnement dus nog loopt. En dus krijg je die factuur ook gewoon. Het bedrag word ook afgeschreven.

En dan volgt er later nog een slotfactuur. Daarin word alles verrekend. Het teveel betaalde krijg je dan terug. Misschien word dat wel januari. 


Hallo @NoemiNL 

 

Je kan ook het opzegformulier gebruiken: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm

Bereikbaar via de pagina: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen

Let er wel op dat je een bevestiging krijgt per mail, als je die niet hebt heb je geen enkel bewijs als de opzegging ergens fout gaat bij KPN.


Hoi @NoemiNL. Is het inmiddels gelukt om het abonnement op te zeggen per 1 december? Volgens mij ben je nog gewoon op tijd om dit op de “normale” manier te doen, met een maand opzegtermijn. Zoals @GeSp of @Marlon92 hierboven aangeeft. Wanneer je het voor 1 november opzegt, wordt het abonnement per 1 december beëindigd.


Hoi @NoemiNL. Is het inmiddels gelukt om het abonnement op te zeggen per 1 december? Volgens mij ben je nog gewoon op tijd om dit op de “normale” manier te doen, met een maand opzegtermijn. Zoals @GeSp of @Marlon92 hierboven aangeeft. Wanneer je het voor 1 november opzegt, wordt het abonnement per 1 december beëindigd.

 

Yes via de genoemde link heb ik uiteindelijk opgezegd en ook bevestiging ontvangen. Dus agenda punt geschrapt, iets minde op mijn lijstje.. ;-) 


Wat goed om te lezen dat het is gelukt. 

Let er wel op dat je een bevestiging krijgt per mail, als je die niet hebt heb je geen enkel bewijs als de opzegging ergens fout gaat bij KPN.

Bevestiging ook ontvangen per mail?


Beste @NoemiNL

Dat agendapunt zou ik nog niet schrappen.

Ik heb via dezelfde link opgezegd en een bevestiging van ontvangst gekregen per email.

De KPN neemt echter online opzeggingen niet in behandeling. Het komt ook niet als opzegging in hun systeem te staan, maar als ‘wijziging’.

Je kan kan alleen mondeling opzeggen via de Helpdesk. De openingstijden weet ik even niet meer uit het hoofd.


Beste @NoemiNL

Dat agendapunt zou ik nog niet schrappen.

Ik heb via dezelfde link opgezegd en een bevestiging van ontvangst gekregen per email.

De KPN neemt echter online opzeggingen niet in behandeling. Het komt ook niet als opzegging in hun systeem te staan, maar als ‘wijziging’.

Je kan kan alleen mondeling opzeggen via de Helpdesk. De openingstijden weet ik even niet meer uit het hoofd.

 

Dat zou toch wel echt een …. streek zijn, de email bevestiging noemt letterlijk:

 

We bellen u om uw opzegging te verwerken
Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug.

Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum.

 

Heb wel wat beters te doen dan KPN achterna zitten. Dus ga uit van letterlijke tekst hier, zo niet boeken we terug. :-) 


Reageer