Skip to main content

Goedenavond KPN klachtenbehandelaar,

Als 1e wil ik graag zeggen dat KPN uitstekend haar best doet om schriftelijk je beklag doen, erg bemoeilijkt. Iemand die ontevreden is, wil dit graag snel en vaak schriftelijk doen.
De gesprekstechnieken die telefonisch worden toegepast werken vaak averechts doordat mensen de kern van hun klacht vergeten. Dat lost niets op.

Dat gezegd hebbende heb ik nu in een jaar tijd mijn 2e klacht. De 1e klacht zal ik hier niet blootleggen die is afgehandeld en was al beschamend genoeg.
Afgelopen donderdag heb ik contact opgenomen vanwege mijn contract internet en tv. 
Na een gesprek met de KPN medewerkster kon ik mij vinden in een korting voor verlenging van 2 jaar.
Daarmee ben ik akkoord gegaan en ontving ik alle bijbehorende e-mails.
Helaas, door persoonlijk nieuws moest ik vrijdag weer bellen om alles te annuleren, verlengen is in mijn geval nu even niet handig.


Uiteraard heb 2 weken bedenktijd en belde weer met KPN voor annulering van bovengenoemde zaken.
De KPN medewerkster werkte prima mee en haar viel op, dat haar collega van het aanmaken van de verlenging niet goed haar werk had gedaan, het abonnement was niet doorgevoerd en zal ook niets mee gebeuren. In mijn geval prima! Als bevestiging vroeg ik om een bevestiging op e-mail. De KPN medewerkster zij dat dit niet nodig was, aangezien er niets veranderd is.
Ik vroeg en wat als dat toch anders is, heb ik ineens een abonnement die ik niet wil. Zij zei dat gaat echt niet gebeuren en zowel plaats ik een opmerking (dit heeft ze ook gedaan), dan is er nog niets aan de hand.
Ze informeerde mij verder dat mijn aanvragen voor Spotify en HBO uit te zetten, ook niet waren doorgevoerd en ik deze zelf weer opnieuw uit moest zetten.

Zoals het vast geen verrassing meer is, ontving ik vandaag een melding dat mijn verlenging is doorgevoerd. Ik belde weer met een KPN medewerker die mij doorverbond naar de juiste afdeling.
Deze KPN medewerker vertelde mij dat het oude abonnement is verwijderd en dit niet kan worden teruggezet. Hij wilde weten of ik mijn tv-kastje van KPN nog had. Ik gaf aan dat dit er mee te maken heeft en raakte hij geïrriteerd omdat ik hem niet liet uitpraten. Ik weet nog steeds niet waarom hier naar vroeg. Hij zou voor mij de datum aanpassen naar de datum van vandaag, als ware mijn abonnement vandaag zou aflopen. Ik heb hem verteld waarom ik zo teleurgesteld ben in KPN en hoor zijn frustratie door de telefoon. Ik vertelde dat dit niet persoonlijk moest nemen, maar vond wel dat ik mocht zeggen dat het van de zotte is dat dit zo complex gaat door wederom geklungel van KPN.
En met alle respect niet meer vertrouw op het woord en dat ik een bevestiging per mail wilde hebben.
Toen was hij klaar met mij en zou hij zorgen dat ik binnen 10 minuten het mailtje zou ontvangen. (Deze heb ik ook ontvangen) Hij zei ik heb een hele lange dag erop zitten en moet dit al hele dag aanhoren, heeft u verder nog vragen?
Ik zei nee, en met geïrriteerde eind groet was dit gesprek geschiedenis.

Omdat mijn beste kameraad bij KPN werkt, ben ik nog klant bij KPN. Dit is amateurisme en een bedroevend niveau. Jullie nemen alle gesprekken voor trainingsdoeleinden.
Luister mijn gesprekken maar eens terug! 

Ik neem deel aan het KPN panel en probeer met het bedrijf mee te denken.
Als dit de manier van werken is volgens maatstaven van KPN, dan mogen jullie echt de management rollen eens grondig gaan toetsen op bekwaamheid.
Dit voelt als oppompen van een band, met talloze gaatjes erin.
Ik laat het nog even bezinken, maar acht ik de kans groot dat KPN weer een minder heeft.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Jammer om te lezen dat je voor een tweede keer in een jaar tijd een klacht hebt, @Patricos. Laten we hopen dat we deze samen kunnen oplossen, net als de eerste.

Even samenvattend: Je hebt jouw abonnement verlengd, maar zag hier de volgende dag toch vanaf. Je zat binnen 14 dagen bedenktijd, dus dat moet kunnen. Een collega heeft toen gezegd dat er geen abonnement was om te annuleren, want de verlenging was er niet in gezet. Na het weekend bleek de verlenging toch doorgevoerd te zijn. En nu zit je hier aan vast, omdat dit niet teruggedraaid kan worden.

Het spijt om te lezen dat het bij de annulering fout is gegaan, waardoor je nu toch een nieuw abonnement hebt. Ik had je hier alsnog graag bij geholpen, maar ik kan geen annulering doorvoeren. Dit kan alleen telefonisch via 0800 0402.

Maar misschien is er iets anders waar ik je wel bij kan helpen. Alleen is het me uit jouw verhaal niet helemaal duidelijk wat je nu precies verwacht. Kan je mij vertellen wat ik voor je kan betekenen?


Goedenavond Denise,

Voor mij hoef je niets te doen. Wellicht wel een goede zelfreflectie voor het KPN management om zich eens achter de oren de krabben door af te vragen of het nu nodig is om door als KPN telefonisch een statige houding aan te nemen, neem ook is wat aan. Luister op zijn minst en evalueer dan.

Hiervoor zouden jullie mijn gevallen als casus kunnen evalueren. Wat zouden we hier beter of anders kunnen doen.

Natuurlijk gaan er ook veel dingen goed, de vraag wil je als organisatie beter worden of niet?

Wederom adviseer ik KPN de gesprekken eens terug te luisteren en oordeel dan of deze gevallen echt nodig waren geweest. 

Voor mij is het genoeg en ben ik aan het rondkijken naar een andere provider. 

Dank je wel voor je reactie!


Ik ga je feedback zeker meenemen, @Patricos. Ik wou dat ik meer voor je kon doen, maar als dit het is, dan is dit het. Ik respecteer jouw keuzes.


Reageer