Skip to main content

Hallo, mijn ouders zijn enkele maanden geleden met hun mobiele abonnement, met nummer behoud, overgestapt naar een andere provider. Toch blijft KPN elke maand een factuur sturen. Inloggen op MijnKPN lukt niet omdat het mobiele nummer niet herkend wordt. Wat kunnen we doen?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Hoi @G-EHV. Wat vreemd dat jouw ouders nog steeds ontvangen. Jouw ouders kunnen hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Zij kunnen dit verder voor hun uitzoeken. 


Hallo, 

Mijn ouders zijn 4 maanden geleden met nummerportabiliteit overgestapt van KPN naar een andere provider. Alles is goed gegaan qua nummerportabiliteit. Maar de KPN facturatie bleef doodlopen. De klantenservice meldt: ja, u heeft nummerportabiliteit aangevraagd maar uw abonnement bij ons niet opgezegd. Dus heeft KPN, zonder mijn ouders daarvan in kennis te stellen, een nieuw mobiel nummer aan hun abonnement gekoppeld waarvan zij, in de eerlijke veronderstelling waren dat dat abonnement niet meer bestond. Tsja, juridisch zal het allemaal wel kloppen, maar qua klantenservice vind ik het niet chique. Nu, 4 maanden later, heb ik het (niet meer in gebruik zijnde) KPN abonnement met onbekend 06 nummer, opgezegd. Dit uiteraard, met het in acht houden vannde wettelijke opzegtermijn van 1 maand. 

Hopelijk lezen meer mensen deze ervaring.


Dan hebben je ouders bij de nieuwe provider niet duidelijk aangegeven daar klant te willen worden met nummerportering en opzeggen oude abo, maar het kan ook zijn dat de nieuwe provider het niet goed opgepakt heeft, dit kun je in de correspondentie terugvinden.

Is het de fout van de nieuwe provider, kun je ze daar op aanspreken en een vergoeding vragen @G-EHV 


Reageer