Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb zojuist een factuur ontvangen voor mijn mobiele abonnement voor de maand maart. Probleem is dat ik eind december mijn abonnement bij KPN (voorheen Telfort) heb opgezegd, en sinds zondag bij mijn nieuwe provider zit (overstap stond op 1 maart). 

Wordt deze factuur nog geannuleerd, wordt het teruggestort na afschrijving, of kan ik zelf de overschrijving annuleren via mijn bank?

Alvast bedankt voor het antwoord.

M.v.g. Alma Nederlof.

Je krijgt nog een slotafrekening waarop alles wordt gecorrigeerd wat je teveel hebt betaald. En dat bedrag wordt dan terug gestort. Om problemen te vermijden kan je de faktuur het beste wel betalen.


Hi @amnnederlof, welkom op ons forum.

Wat jammer om te horen dat je bent overgestapt naar een andere provider. Als je na de overstap nog een factuur ontvangt, dan kan ik me voorstellen dat dit vreemd overkomt. Facturen worden, ruim voor ze uitkomen, opgemaakt. Als het abonnement nog actief is, als de factuur wordt opgemaakt, kan het voorkomen dat je een factuur ontvangt, terwijl het abonnement niet meer actief is. Als dit het geval is, dan komt er (zoals @Joep1965 aangeeft) een maand na de laatste factuur, een zogenaamde slotfactuur uit waarop de teveel betaalde kosten teruggestort. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.


Reageer