Skip to main content

Waarom wordt de betaling (KPN Pay) tegen gehouden van F1 TV Pro? (€ 94,99 per jaar)

Terwijl er genoeg geld op me rekening staat.

Nu heb ik via IDeal geld overgemaakt op mijn Apple Pay zodat het bedrag alsnog afgeschreven kon worden. Maar dit zou automatisch moeten gaan via mijn telefoonrekening. 

KPN Pay kijkt niet naar hoeveel geld jij op de rekening hebt, @Dennis Overbeek. Dus dat zal het niet zijn.

Maar heb je KPN Pay wel eens eerder gebruikt? Zo niet, dan zal je deze eerst moeten toevoegen aan de appstore. Instructies hiervoor vind je hier: KPN Pay instellen. Werkt dit niet? Dan is KPN Pay mogelijk geblokkeerd. Plan dan een belafspraak in om dit te deblokkeren. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Edit: Er geldt een maximum dat je per aankoop kunt doen. Je kunt maximaal 50 euro per aankoop met KPN Pay betalen. Ook geldt er een limiet van maximaal 300 euro per maand. Dit limiet is helaas niet te verhogen.

Hoi @Denise van KPN,

Bij mij is KPN Pay al heel lang ingesteld, maandelijks worden er ook kosten in rekening gebracht:

En staat het vinkje op groen:

Maar merk dat als je een groot bedrag van € 94,99 wilt laten afschrijven (1 jaarabonnement van F1 TV Pro) dan wordt het schijnbaar toch geblokkeerd: 

Dus ik zou denken dat KPN er een limiet heeft, wat ik in eerste instantie begrijp. Mocht er een limiet zijn, dan zou ik deze naar € 100,- willen zetten. 😁

Hoi @Dennis Overbeek ,

Het antwoord staat op de KPN website → Online aankopen betalen via KPN Pay | KPN

Hoeveel kan ik per keer en per maand kopen?

1 aankoop kan maximaal 50,- kosten. En per maand kan je op z'n hoogst 300,- betalen via KPN Pay.

Hetzelfde staat ook in de Kennisbank: KPN Pay: betalen via je KPN factuur | KPN Community

Daar staat ook nog dit:

Kan ik mijn aankooplimiet verhogen of verlagen?

Nee, dit kan niet.

@RBxx, dat is lekker handig maar niet heus, F1 TV Pro wordt niet afgeschreven van mijn KPN Pay. Schijnbaar toch een te hoge bedrag: € 94,99 per jaar! Ik moet € 94,99 op mijn Apple Account (ID) zetten via iDeal, en daarna kan het betaald worden via Apple ID saldo. (tegenwoordig heet het Apple Account)

Tja @Dennis Overbeek, dat kan je onhandig vinden maar het zijn de regels.

€ 94,99 per jaar is het probleem niet en ook per maand niet, maar een enkele transactie mag maximaal €50,- zijn.

Tja @Dennis Overbeek, dat kan je onhandig vinden maar het zijn de regels.

€ 94,99 per jaar is het probleem niet en ook per maand niet, maar een enkele transactie mag maximaal €50,- zijn.

Kijk, nu is het me duidelijk, dus die € 94,99 per jaar moet ik dus altijd via me Apple Account betalen door via iDeal dat bedrag op mijn Apple account te zetten. 👍🏼

Heel scherp, @RBxx!! Daar had ik even niet aan gedacht. Maar klopt wel, we hebben inderdaad een maximum dat je in 1 keer kunt betalen met KPN Pay. Ik ga mijn eerste bericht aanpassen.

Reageer