Skip to main content

ik heb afgelopen week een verlenging en wijziging van mijn contract afgesproken. in de mail rond de verlenging werd t volgende gemeld: F secure twee apparaten verwijderd. dat was mij bij het afsluiten van het nieuwe contract niet gemeld en bij contact met klantenservice was het ook onbekend- bij navraag bleek bij nieuwe contracten de gratis optie twee apparaten F secure niet meer meer aangeboden wordt. nu werd mij een f secure voor 15 apparaten voor 4,99 per maand aangeboden.  15 apparaten: voor een één of twee persoonshuishouden???

echter: ik had een verlenging aangevraagd en ook niet automatisch allerlei kortingen gekregen- wel wat maar heb daar flink over moeten bellen. dat wordt je afgerekend op een verlenging. graag mijn gratis  twee apparaten F secure terug!

Die gratis KPN veilig komt niet meer terug @HJF 

KPN biedt ook een andere vorm van beveiliging aan via KPN-Eset voor €4,49 per maand, eerste maand gratis.

De software wordt centraal geregeld,hoef je dus niet per apparaat te regelen en alle aangesloten apparaten binnen het huishouden, zowel draadloos en bekabeld zijn beveiligd.

Er is wel een beheerportaal en 1x per maand een verslag.


ik blijf het een vreemde zaak vinden dat mij dat niet van tevoren is verteld- en nogmaals: er wordt gemeten met twee maten. niet de voordelen van een nieuw contract- wel de nadelen.

en een aantekening: ziggo heeft nog voor één apparaat gratis F secure. twee apparaten  was echt ideaal en een wat kleiner f secure pakket zou er moeten zijn.
de reactie van NN lijkt erg veel op een promotie van KPN…..


Heeft u echt het abonnement verlengt? Of is het aangepast naar TV+? Heeft u nieuwe tv ontvangers gekregen? 


15 apparaten: voor een één of twee persoonshuishouden???

Je moest eens weten. Ieder een tablet. Ieder een telefoon. 1 of meer laptops.

Nota bene. Microsoft en kpn op netwerk niveau hebben de beveiliging prima op orde.

En er is al een 'douane' in je apparaten. Nog een controle is nogal dubbel op. 


ik blijf het een vreemde zaak vinden dat mij dat niet van tevoren is verteld- en nogmaals: er wordt gemeten met twee maten. niet de voordelen van een nieuw contract- wel de nadelen.


de reactie van NN lijkt erg veel op een promotie van KPN…..

Ik ben niets aan het promoten @HJF ik geef slechts de feiten weer.

Ik ben het 200% met je eens dat bestaande klanten vooraf geïnformeerd hadden moeten worden over de wijziging aangaande KPN Veilig.

Ondanks dat KPN een communicatie-bedrijf is, is de communicatie soms nog bedroevend slecht.

 


Beste @HJF, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. Bij onze huidige abonnementen zit KPN Veilig Virusscanner er niet meer automatisch bij in. Je kunt dit wel afnemen voor 4.99 euro per maand. Ik vind het jammer om te lezen dat je hier van tevoren niet over bent geïnformeerd, mijn excuses hiervoor!


Daar kom ik nu net ook achter, dat KPN Veilig Virusscanner niet meer gratis is , en lees ook nog dat je niet voldoende hebt aan ESET thuis. Dat kost dus ca 9,50 euro per maand extra. 

Vind het wat vreemd (en erg duur) allemaal, maar heb niet de illusie dat KPN daar wakker van zal liggen:-)

 


Daar kom ik nu net ook achter, dat KPN Veilig Virusscanner niet meer gratis is , en lees ook nog dat je niet voldoende hebt aan ESET thuis. Dat kost dus ca 9,50 euro per maand extra. 

Vind het wat vreemd (en erg duur) allemaal, maar heb niet de illusie dat KPN daar wakker van zal liggen:-)

 

Eset beveiliging kost €4,49 per maand @RobvdPoel 

Daar hoef je niets voor te installeren, alleen te activeren en alle apparaten die aangesloten zijn/worden op je thuisnetwerk worden automatisch beschermd, zie onderstaande link voor nadere uitleg:

 


Daar kom ik nu net ook achter, dat KPN Veilig Virusscanner niet meer gratis is , en lees ook nog dat je niet voldoende hebt aan ESET thuis. Dat kost dus ca 9,50 euro per maand extra. 

Vind het wat vreemd (en erg duur) allemaal, maar heb niet de illusie dat KPN daar wakker van zal liggen:-)

 

Eset beveiliging kost €4,49 per maand @RobvdPoel 

Daar hoef je niets voor te installeren, alleen te activeren en alle apparaten die aangesloten zijn/worden op je thuisnetwerk worden automatisch beschermd, zie onderstaande link voor nadere uitleg:

 

Ik heb toch ook regelmatig gelezen door moderators aangegeven, dat daar naast worden aangeraden ook F-Secure er bij te nemen. Dan wordt het dus 4,49+4,99= 9,49 Euro.

Vandaar mijn opmerking


Dat is in mijn beleving dubbel op @RobvdPoel .

Eset is eenvoudiger te beheren omdat je niets hoeft te installeren, dat regelt KPN bij je account.

Je hebt wel een beheerpagina tot je beschikking waar je in detail dingen kunt zien en instellen.

met KPN Veilig van F-Secure, heb je voor ieder apparaat een licentie nodig en moet je ook op ieder apparaat installeren.

Het is (prijs(technisch)) maar net wat je voorkeur heeft.

 


@JanD ja die gedachte van dubbel op had ik ook. En ook dubbele kosten:) . Maar KPN raadt het wel aan:

 


Als je zeg maar een Windows pc gebruikt, die heeft al standaard een goed antivirusprogramma ingebouwd, daar kan Eset dus als aanvulling mooi bij. @RobvdPoel 

 


Eset Thuis zorgt er voor dat je niet op een website terecht kan komen waarop je virussen, spyware, maleware en dergelijke aangeboden worden. Maar het beschermt op geen enkele wijze tegen email met virussen en dergelijke in de bijlage.


Eset Thuis zorgt er voor dat je niet op een website terecht kan komen waarop je virussen, spyware, maleware en dergelijke aangeboden worden. Maar het beschermt op geen enkele wijze tegen email met virussen en dergelijke in de bijlage.

Ja daarnaast gebruik ik ook een Mac en om ESET thuis zijn werk te laten doen wordt aangeraden om zaken op je Mac weer uit te schakelen. Daar ben ik niet zo’n voorstander van. Een Mac biedt al een behoorlijke bescherming. Maar goed het ging me met name om de kosten per maand..en dat je moet gaan betalen als je je abonnement verlengt.


Een Mac heeft een soort "privacy" setting waarbij feitelijke al het verkeer via een soort tunnel naar een online server gaat. Eset Thuis is volkomen nutteloos als u deze privacy setting gebruikt.


Ik heb Eset Thuis inmiddels actief maar vraag me af of het wel werkt. Zie geen enkele activiteit als ik in het portal kijk. Heb een website geblokkeerd om te testen , toen gebeurde iets in het portal. Maar de website zelf werd niet geblokkeerd. Ik maak overigens gebruik van Fritzbox. Vraag me af of dat ook nog een verschil maakt voor de werking van Eset Thuis. Kijk het een maandje aan. Is gratis. Daarna kan ik het het altijd nog stop zetten.


1x per maand kun je een activiteiten rapport downloaden @RobvdPoel , dus voordat je tzt opzegt even rapport bekijken 

 


1x per maand kun je een activiteiten rapport downloaden @RobvdPoel , dus voordat je tzt opzegt even rapport bekijken 

 

Ja . Zal ook af en toe kijken in het portal.


Ik maak overigens gebruik van Fritzbox. 

Met een Fritzbox werkt het sowieso al niet volgens mij.


Ik maak overigens gebruik van Fritzbox. 

Met een Fritzbox werkt het sowieso al niet volgens mij.

Ik vrees het ook..


Ik maak overigens gebruik van Fritzbox. 

Met een Fritzbox werkt het sowieso al niet volgens mij.

Ik vrees het ook..

Misschien als u de KPN DNS server ingesteld heeft staan.


Ik maak overigens gebruik van Fritzbox. 

Met een Fritzbox werkt het sowieso al niet volgens mij.

Ik vrees het ook..

Misschien als u de KPN DNS server ingesteld heeft staan.

Dat ontbreekt me de kennis voor. Het zegt me dus niets.  


Voor zover ik weet, zou het met de FritzBox gewoon moeten werken. Wel is het inderdaad van belang dat de DNS server van KPN ingesteld staat, dat is 195.121.1.34 en 195.121.1.66. Je kunt dit het beste checken aan de hand van dit artikel van de AVM. Er kunnen een aantal redenen zijn waarom ESET Thuis niet werkt, je vindt ze in ons artikel erover, maar ik zal ze ook hieronder even delen:

Waarom werkt ESET Thuis niet?

Er zijn verschillende redenen waar ESET Thuis niet werkt. Controleer de zaken hieronder:

  • Controleer of je verbonden bent met je thuisnetwerk. ESET Thuis werk niet als je verbonden bent met je mobiele netwerk.
  • Controleer de browser instellingen en de instellingen van jouw besturingssysteem. Vanwege specifieke veilig browser instellingen van de webbrowser of van het besturingssysteem kan ESET Thuis niet altijd zijn werk doen.
  • Een bepaalde webbrowser veroorzaakt het probleem. Soms kunnen extensies/plugins of een verouderde browser voor problemen zorgen.
  • ESET Thuis werkt niet als je zelf de DNS instellingen hebt aangepast. Controleer dus of je de standaard KPN DNS gebruikt.
  • ESET Thuis werkt niet samen met VPN. Wil je ESET Thuis gebruiken, zorg dan dat je VPN is uitgeschakeld.
  • Je gebruikt iCloud Private Relay op Safari browser (iPhone, iPad of Mac). Wil je ESET Thuis gebruiken? Zorg dan dat deze optie is uitgeschakeld.

@Marcia van KPN dank voor de toelichting. Volgens mij staat het Fritz modem ingesteld qua dns op de standaard instellingen van de provider. Kan ik er dan van uit gaan dat het goed staat?

 


Ik zie wel iets gebeuren overigens in ESET thuis in het portal als ik zelf wat wijzigingen doorvoer in de standaard instellingen . Maar juist niet in de standaard instellingen wanneer ESET thuis net is geactiveerd 


Reageer