Skip to main content

Op 30 september 2024 een bericht van KPN ontvangen dat mijn korting per 14 oktober gaat vervallen. Ik zou bijna 30 euro per maand meer gaan betalen voor dat wat ik had. Dat vond ik veel teveel en wou verder kijken of het goedkoper kon bij een andere aanbieder. Omdat ik in mijn KPN ging kijken hoe het nou precies zat, kwam ik op een pagina waar ik mijn contract kon verlengen met een speciale aanbieding.

Dat zag er goed uit! Ik zou drie maanden nog iets minder betalen dan het tot nu toe was en na drie maanden het zelfde bedrag als wat ik het afgelopen jaar betaalde. Dit zou lopen tot oktober 2025. Leek me prima. Daarvoor akkoord gegeven en ik kreeg een bevestiging via mail. Vreemd was dat in deze mail verkeerde datums stonden. De korting ging over 2023. Terwijl de ingangsdatum wel in 2024 was.

Ik heb daarom een dag later gebeld met de klantenservice om navraag te doen.

De medewerker vond het vreemd en wist ook niet goed het zat. Wel zij hij dat ik een moi contract had en dat de korting tot oktober 2025 liep en ik het bedrag zou betalen wat in de contractverlenging stond. Ik was gerust gesteld.

Tot ik een mail kreeg waarin stond dat ik bijna 70 euro moest betalen. Ipv de afgesproken 46 en nog wat. Hierop op woensdag 16 oktober met de klantenservice gebeld. De medewerkster wist het ook niet en ik werd in de wacht gezet omdat ze navraag moest doen. Na een half uur wachten bleek ze niet meer terug te komen.

Opnieuw gebeld en nu een mannelijke medewerker gesproken, ook deze heeft de verbinding verbroken en kwam niet meer terug. Op donderdag 17 oktober opnieuw gebeld en nu een behulpzame medewerker gesproken en hij heeft het geprobeerd op te lossen en moest hiervoor met een andere afdeling bellen. Hij kreeg de juiste persoon niet te pakken en beloofde mij op vrijdag 18 oktober terug te bellen. Dat is echter niet gebeurd. Op vrijdag zelf maar weer gebeld, nu weer iemand anders aan de lijn. Deze vertelde dat er de laatste tijd vaker vreemde contractverlengingen zijn die niemand begrijpt. Hij ging ook weer bellen met een collega die ook niet aan de lijn kwam. Hierop gaf hij aan dat ik maandag 21 of dinsdag 22 oktober gebeld ga worden door ene Marie die mijn contract mag ontbinden. Wat ik eigenlijk helemaal niet wil omdat ik tevreden ben over de werking etc.

Samengevat heb ik in totaal 4 medewerkers gesproken wat bijna twee uur telefoontijd heeft gekost. Niemand kan het probleem oplossen wat KPN zelf heeft gecreëerd. Ik heb scherm printen van alle schermen die zichtbaar waren van mijn aanbod contractverlenging. Ik neem vanaf nu alle gesprekken maar op, niet voor trainingsdoeleinden maar voor de zekerheid. Ik kan immers anders niet bewijzen wat de KPN mensen allemaal wel of niet toezeggen. Het is bizar dat het moet, maar kennelijk is niemand echt geïnteresseerd in de KPN klant. Jammer, de kwaliteit van de diensten is perfect.

Goedenavond @Brutus23 welkom op de KPN Community. Wat een vervelende en tijdrovende gang van zaken zeg. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik vrees dat ik niet de optie heb om een contract te wijzigen als medewerker van de KPN Community.

Mijn advies zou zijn om bovenstaande dan als een klacht in te dienen bij onze afdeling Klantenreacties zodat er naar gekeken kan worden.


Dat zag er goed uit! Ik zou drie maanden nog iets minder betalen dan het tot nu toe was en na drie maanden het zelfde bedrag als wat ik het afgelopen jaar betaalde. Dit zou lopen tot oktober 2025. Leek me prima. Daarvoor akkoord gegeven en ik kreeg een bevestiging via mail. Vreemd was dat in deze mail verkeerde datums stonden. De korting ging over 2023. Terwijl de ingangsdatum wel in 2024 was.

Hetzelfde als in dit topic dus?

 


Ja, dat klopt. Had ik niet gezien.


Remco, klacht is ingediend en loopt.


 Vandaag weer gesproken met een medewerkster en deze persoon gaf aan dat dit inderdaad allemaal niet correct is verlopen. Ze zijn er op een hoger niveau mee bezig en het komt goed, zo was haar overtuiging. Ik vertrouw er op. Indien morgen geen uitsluitsel, dan weer bellen.

Case ook even aan een familielid laten lezen die juriste is en verstand heeft van consumentenrecht. Zowel de scherm printen van de verlenging in de KPN app als de bevestigingsmail zijn niet anders interpreteerbaar dan dat de getoonde kortingen een jaar lopen vanaf de verlengdatum. Indien KPN dat anders uitlegt, is er minimaal sprake van misleiding en oneerlijke handelspraktijken. Het lijkt me dat KPN toch ook niet zo wil werken?

 


 Vandaag weer gesproken met een medewerkster en deze persoon gaf aan dat dit inderdaad allemaal niet correct is verlopen. Ze zijn er op een hoger niveau mee bezig en het komt goed, zo was haar overtuiging. Ik vertrouw er op. Indien morgen geen uitsluitsel, dan weer bellen.

Case ook even aan een familielid laten lezen die juriste is en verstand heeft van consumentenrecht. Zowel de scherm printen van de verlenging in de KPN app als de bevestigingsmail zijn niet anders interpreteerbaar dan dat de getoonde kortingen een jaar lopen vanaf de verlengdatum. Indien KPN dat anders uitlegt, is er minimaal sprake van misleiding en oneerlijke handelspraktijken.
 

Hebben jullie niet overwogen om een klacht in te dienen bij de ACM?

 

Het lijkt me dat KPN toch ook niet zo wil werken?

 

Een vergissing kan natuurlijk gemaakt worden maar dit lijkt toch veel vaker te gebeuren en is misschien wel structureel.


Reageer